be
door beek3652 Jan 5, 2004 om 18:54
Voeding & gezondheid

Eigen bijdrage thuishulp.

Het is ten hemel schrijend, dat de groep mensen, die deze hulp zo nodig heeft, zo zwaar worden aangepakt. Met deze groep bedoel ik: Zieken, bejaarden hulpbehoevende.....vul maar aan. Juist deze groep kan het geld wel voor andere dingen gebruiken. Nederland als welvaartstaat moet zich de ogen uit het hoofd schamen!! Deze groep is ook niet bij machte te reargeren. Daarom een oproep aan iedereen, die "gezond" is: LAAT UW STEM HOREN EN ZET U AF TEGEN ONMENSELIJKE MAATREGEL!!!
Kom op voor deze groep, diehulp nodig heeft!!

768 7 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:25
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het hele ziekenfondsen pakket klopt al jaren niet en dan heb ik het niet over de nieuwe maatregel. Stel je hebt fysio nodig, dit zijn toch vaker ouderen, dan doe je die in je pakketje. In dat pakket zit ook kraamzorg e.d. Wil je geen kraam in je pakket, dan val je ook buiten de boot voor fysio. Wat hebben oudere mensen nu aan kraamzorg??? NIKS!!! Maar ja, die fysio hoort nu eenmaal in het pakket van de kraam. En wat de bijbetalingen betreft, ik zit bij agis, maat vind het best meevallen. Zo was het een aantal jaren terug ook. Oftewel wij Nederlanders zijn terug bij af. (goeie vooruit gang in de ziekenzorg) Waarschijnlijk zijn we te verwend geweest en nu moeten we een stapje terug doen en dat is altijd moeilijk. Informeer bij diverse ziekenfondverzekeraars, misschien dat er toch iemand goedkoper is, je hebt nog tot 1-2-04 de tijd om over te stappen.

dv
door dvl - Apr 16, 2004 om 12:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het ziekenfonds paket heeft niks te maken met de thuiszorg. en een eigen-bijdrage oke maar een verhoging van meer dan 350% ?????
is geen stapje terug.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:25
207 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zal ik zeker doen. Ken diverse buren/kennissen die onevenredig worden getroffen door de overheidsmaatregels. Het pijnlijkste daarbij is dat het dezelfden zijn die voor en belangrijk deel eerst op Lijst Pim Fortuin en later op het CDA hebben gestemd. Geen reden voor leedvermaak wel voor verbazing.

tr
door trijnie_1 - Apr 16, 2004 om 12:25
4 Antwoorden / 7 Vragen

als verzorgende van een dagbehandeling van dementerende kan ik melden dat daar het noodlot ook toe sloeg, de dagbehandeling die in het leven geroepen werdt om het zwaar belaste thuisfrond te ondersteunen zodat de zorgvrager thuis kan wonen , wordt nu getroffen door een eigenbijdragen per dagdeel.
Plus de kosten van thuiszorg, is dit niet meer op te brengen voor vele ouderen. Met gevolg van overbelasting van de mantelzorgers,en .....opname in een verpleeghuis!! En dat is nu bezuinigen met de kraan open als je het mij vraagt!!

be
door beek3652 - Apr 16, 2004 om 12:25
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe kunnen we Den Haag dit duidelijk maken???!!!
Im principe staan we zo machteloos.

ro
door rode_rijder - Apr 16, 2004 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt op de site van de Socialistische Partij (www.sp.nl) via een e-mailformulier aangeven wat uw problemen zijn met de verhoging van de eigen bijdrage van de Thuiszorg. Zij verzamelen op die manier zoveel mogelijk gegevens om ze vervolgens in de Tweede Kamer te gebruiken in het debat.

dv
door dvl - Apr 16, 2004 om 12:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij beide 37 en 39 jaar door een ongeval 100 % arbeidongeschikt geraakt konden dankzij de thuiszorg nog redelijk functioneren nu wij er na vele telfoontjes achter zijn gekomen dat onze bijdrage van 43.20 per maand naar 198,-- per 4 weken is gegaan moeten wij helaas voor deze zorg bedanken. dit zal zeker grote gevolgen hebben voor ons en niet minder voor onze dochters van 11 en 13 het is te triest voor woorden een eigen-bijdrage oke maar dit is echt te gek.
Wat kan ik hier nog tegen doen? ik weet het niet meer.