ronkrabben
door ronkrabben Jul 5, 2012 om 14:04
Voeding & gezondheid

Enorm prijsverschil kruidvat vitamine D 50+

Bij de Kuidvat een potje vitamine D tabletjes 50+ gekocht,
hebben ze een blauw potje 250 tabletten voor € 6,96
Hetzelfde potje maar dan in een groene verpakking met exact dezelfde waarden kost € 11,95,
De verkoopster gevraagd wat het verschil was, ook zij kon dit NIET ontdekken.

38407 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2012 om 14:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn de potjes van verschilllende merken? Daar zal dan het prijsverschil in liggen. Huismerken zijn meestal goedkoper.

ronkrabben
door ronkrabben - Jul 5, 2012 om 14:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het hem juist, beide van Davitamon, groen is de nieuwe verpakking.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2012 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ronkrabben,

Het verschil is dus € 4,99

Wellicht iets om als 'Prijspakker' te melden bij de redactie?

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2012 om 14:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan is de vitamine D van Davitamon simpelweg in prijsverhoogd. Vitamine D is erg 'in'. Zelfs mijn moeder krijgt het via de dokter voorgeschreven. Overigens is vitamine D erg goedkoop te verkrijgen bij de Hema. Maar als u op die van Davitamon gesteld bent, zoveel mogelijk ervan inslaan met de oude verpakking. Wel letten op de uiterste houdbaarheidsdatum natuurlijk. Zodat u straks niet met spul van over de datum blijft zitten.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2012 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ronkrabben,

Een 'prijspakker' kun je hier melden.

dm
door dmv - Jul 5, 2012 om 22:21
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb even op de site van davitamon zelf gekeken.
Daar is de Davitamon D50+ Tabletten 250 stuks 6,95
De Davitamon voor Volwassenen 200 stuks is 11,95
U weet zeker dat u dezelfde potjes in handen had?
Davitamon vermeldt nergens op haar site iets over nieuwe verpakkingen of iets dergelijks namelijk.
Ik heb ook bij mij in de Kruidvat gekeken, dit is een groot filiaal met groot assortiment en ook hier kon ik geen andere potjes vinden.
Indien bovenstaande allemaal niet van toepassing is, dan is het zoals de anderen zeggen inderdaad een prijspakker. En zou ik ook de goedkopere inslaan met de uiterste t.h.t. in achtneming. Hoewel dit voor vitamines en mineralen niet heel erg van belang is.

mr.frosty
door mr.frosty - Jul 11, 2012 om 16:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kortgeleden het boek van Kris Verburgh - De voedselzandloper gelezen. Hierin schrijft hij ook een hoofdstuk over voedingssupplementen en multivitamines. Er is weldegelijk verschil tussen de goedkope en duurdere merken. Het belangrijkste verschil zit in de 'opneembaarheid' van de vitaminen door het lichaam en toevoegingen die meer schadelijk kunnen zijn.

Laat je hier nader door informeren in een natuurwinkel of specialist.

ronkrabben
door ronkrabben - Jul 11, 2012 om 21:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is nou juist wat mij zo verbaasde, de verkoopster heb ik erbij gehad ook zij kon mij GEEN verschil duidelijk maken, het enige verschil is de kleur groen van het potje ipv blauw.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2012 om 12:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag ronkrabben,

Misschien heb je nog iets aan het overzicht klik hier... van het voedingscentrum.

vr.gr.

davitamon
door davitamon - Jul 26, 2012 om 17:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Davitamon heeft verschillende vitamine D producten afgestemd op verschillende doelgroepen. Voor volwassenen is er Davitamon Vitamine D en voor volwassenen vanaf 50 jaar is er Davitamon Vitamine D50+. Deze producten verschillen in samenstelling per tablet. Davitamon Vitamine D voor volwassenen bevat 5 microgram vitamine D per tablet, Davitamon D50+ bevat 2,5 microgram vitamine D per tablet.

Aangezien Davitamon Vitamine D voor volwassenen een hogere dosering vitamine D per tablet heeft, heeft dit product een hogere prijs. In gebruik doe je 2 keer langer met dit product en per dagdosering is de prijs van beide producten gelijk. Tip: Op de site van het Voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx lees je het gebruikersadvies per doelgroep van de bevolking.

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 26, 2012 om 18:26
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=davitamon schreef op donderdag 26 jul 2012, 17:19]Davitamon heeft verschillende vitamine D producten afgestemd op verschillende doelgroepen. Voor volwassenen is er Davitamon Vitamine D en voor volwassenen vanaf 50 jaar is er Davitamon Vitamine D50+. Deze producten verschillen in samenstelling per tablet. Davitamon Vitamine D voor volwassenen bevat 5 microgram vitamine D per tablet, Davitamon D50+ bevat 2,5 microgram vitamine D per tablet.

Aangezien Davitamon Vitamine D voor volwassenen een hogere dosering vitamine D per tablet heeft, heeft dit product een hogere prijs. In gebruik doe je 2 keer langer met dit product en per dagdosering is de prijs van beide producten gelijk. Tip: Op de site van het Voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx lees je het gebruikersadvies per doelgroep van de bevolking.

Goed antwoord goed merk.

ro
door ronald3 - Nov 11, 2013 om 17:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kruidvat moet dus nog een hele tijd de flesjes met 5 microgram/tablet hebben gehad. Pas vandaag vond ik die van 2,5 microgram. Zeventigplussers moeten dus maar liefst ACHT tabletjes per dag innemen om aan een dagdosis van 20 microgram te komen...! Helaas weet ik niet meer de prijs van de eerdere potjes met 200 tabletjes. Kan dus niet meer uitrekenen hoe de prijs per dagdosering fluctueert...

=davitamon schreef op donderdag 26 jul 2012, 17:19: Davitamon heeft verschillende vitamine D producten afgestemd op verschillende doelgroepen. Voor volwassenen is er Davitamon Vitamine D en voor volwassenen vanaf 50 jaar is er Davitamon Vitamine D50+. Deze producten verschillen in samenstelling per tablet. Davitamon Vitamine D voor volwassenen bevat 5 microgram vitamine D per tablet, Davitamon D50+ bevat 2,5 microgram vitamine D per tablet.

Aangezien Davitamon Vitamine D voor volwassenen een hogere dosering vitamine D per tablet heeft, heeft dit product een hogere prijs. In gebruik doe je 2 keer langer met dit product en per dagdosering is de prijs van beide producten gelijk. Tip: Op de site van het Voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx lees je het gebruikersadvies per doelgroep van de bevolking.