do
door dopey Feb 26, 2005 om 09:50
Voeding & gezondheid

Ervaringen van consulente gevraagd

Ik wil al enige tijd thuis gaan werken maar heb nog geen bedrijf gevonden waarin ik mijn vertrouwen wil schenken. Echter kwam ik al een aantal keren tegen op het internet dat je kan gaan werken als consulente voor diverse cosmetica bedrijven zoals: Jafra, Avon cosmetic en Oriflame.

Maar als je leest op deze site's wat je kunt verdienen en de volledige inhoud van het consulente zijn lijkt me te mooi om waar te zijn.

Graag hoor ik ervaringen van mensen die dit doen / hebben gedaan zodat ik mezelf niet volledig onvoorbereid hierop stort.

B.v.d.

25618 6 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Feb 28, 2005 om 13:47
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Dopey,

Ik heb persoonlijk geen ervaring, maar ken wel enkele lotgevallen in mijn directe omgeving. Sommigen hadden goede ervaring en sommige slechte. En inderdaad is er heel veel kaf tussen het koren (ik heb zelf het idee, dat er meer kaf is dan koren, maar goed...). Ze schotelen je allemaal mooie verhalen voor, maar vaak valt dit erg tegen in de praktijk. Kijk goed uit voor twee zaken:

  1. Pyramide-achtige organisaties duiden vaak op oplichterij.

  2. Organisaties waar je eerst een financiele bijdrage aan moet betalen. Meestal onbetrouwbaar, want je wilt toch geld verdienen en niet betalen?

Voor wat betreft ervaringnen met de door jou genoemde bedrijven, hoop ik dat forum collegae je verder kunnen helpen.

Succes,

Brynnar

zijle027
door zijle027 - Feb 28, 2005 om 14:32
148 Antwoorden / 0 Vragen

Geen ervaring. Wel een aantal tips.

Betaal vooraf nooit geld ergens voor.

Zet maar niet zo een handtekening op een contract voordat je het goed hebt gelezen en de consequenties hebt kunnen overzien.

Informeer bij de Kamer van Koophandel of het bedrijf bestaat en hoelang?

Succes

Aldert

to
door toepie - Feb 28, 2005 om 15:15
10 Antwoorden / 6 Vragen

hoi dopey

ik heb geen ervaring maar weet wel dat bij oriflame en avon je een

hoop mensen moet benaderen voor je er echt iets aan verdiend eerst moet jij de spullen zelf kopen en dan proberen die te verkopen

er gaa veel tijd en geld in zitten

mijn zus heeft vroeger  in avon gedaan  maar nu doet ze het niet meer

het is dezelfde verkoop als tupperware

succes verder

toepie

mu
door mussie - Feb 27, 2006 om 15:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Oriflame heeft geweldige produkten.

Ik ben zelf ruim 1 jaar beauty/clublid geweest en sinds kort adviseuse. Ik vind het heel erg leuk. Ik wil je er best meer over vertellen, maar dan niet op deze manier. Wellicht kunnen we contact met elkaar krijgen? Ik vertel je er dan van alles over. Uit welke regio kom je?

vladja
door vladja - Feb 27, 2006 om 15:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Mussie,

Deze vraag is een jaar oud. Ik denk dat ze ondertussen al lang een keus heeft gemaakt.

Vladja

di
door dieks - Nov 21, 2006 om 12:41
4 Antwoorden / 10 Vragen

Mischien lees je dit nog wel. Als is je oproep al wel bijna 2 jaar oud.

ik ben consulente bij MYlene Lichaamsverzorging en mij bevalt het heel erg goed. Overal worden de verdiensten mooier voorgespiegeld dan het is maar als je je gezond verstand gebruikt is het een hele leuke aanvulling op je bankrekening. Als je meer info wilt reageer dan.

groet van mij