Essilor glazen verkleuren
Na twee jaar kreeg ik een barst in een glas van Essilor. Nadat een nieuw glas was gemonteerd zag ik pas dat het oude glas geheel groen was verkleurd.De glazen zijn zonder enige kleur gekocht. Toen de bril nieuw was waren de glazen vrijwel onzichtbaar maar dat is nu dus niet meer het geval. Mijn nieuwe glas is nu ongeveer 1 jaar oud en begint ook al te verkleuren. Dit mag toch niet voor zulke dure glazen?
Nee, dit mag zeker niet gebeuren. Heeft u hier al contact over gehad met uw opticien? Zoja, wat zegt hij/ zij?
Het zou een productiefout kunnen zijn, maar ook een fout door gebruik. Wat voor schoonmaakmiddel gebruikt u, en waarmee maakt u de glazen droog? (doekje, keukenrol, ....) Gebruikt u veel zonnecreme o.i.d., of rookt u misschien? Als u de bril in het licht houdt, kunt u dan zien of de coating op de glazen nog intact is?
U hebt dat dan niet al een jaar geleden aan de brillenboer gevraagd? Want toen had u dus een groen en een blank glas. Dus eigenlijk maar goed dat het nieuwe ook verkleurt, anders blijft u met twee verschillende glazen rondlopen.
Dank voor Uw reactie.
Ik ben bij de opticien geweest maar die blijft steeds zeggen dat alles verkleurt.
Ik maak de bril meestal schoon met lauwwarm water en soms met wat handzeep erbij.
Ik gebruik nooit zonnecrème, rook niet en op een klein plekje van het eerste glas verdwijnt de coating.
Aan Tijger1,
Ik heb dit inderdaad al veel eerder gemeld, maar het is natuurlijk onzinnig om dan te zeggen dat het goed is dat ze allebei verkleuren. Dit zijn glazen van € 450,- per stuk. Daar mag je toch wel wat goeds verwachten.
Dat is niet onzinnig, want u liep toen toch met twee verschillende glazen en nu niet meer.
Na een jaar hoeft u daar niet meer mee aan te komen.
Nee, dat begrijp ik. Maar het ene glas is al drie jaar oud en groen. Het andere is één jaar oud en wordt ook groen.
Beter allebei groen dan de een wel en de andere niet. U had veel eerder moeten klagen.
Ik ken meerdere mensen die klachten hebben over Essilor glazen. Als je de website van kwaliteitsgarantie Essilor opent dan staat er dat brillenglazen uitvoerig worden getest en dat ze pas gelanceerd worden wanneer er "voldoende" tevredenheid is. Nogal vaag!
Bij de aanschaf van nieuwe brillenglazen moet men de opticien naar de garantievoorwaarden vragen. Uit zichzelf geven ze die meestal niet. Als men binnen die op schrift gestelde garantie een klacht heeft die niet aan de klant te wijten is moet men overgaan tot herstel of vervanging. Bent u teruggegaan naar uw opticien? En wat was zijn/haar reactie? Is uw opticien aangesloten bij de NUVO? Als u er met uw opticien niet uitkomt, neem dan contact op met de geschillencommissie van deze organisatie.
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070-3105310
Ook ik had een probleem met Essilor glazen. De coating van mijn beide peperdure multifocus glazen liet na bijna 2 jaar los. Daar heb je aanvankelijk niet zo'n erg in, want je denkt dat je ogen wat achteruit gaan en je ziet dit ook niet zo gemakkelijk als je geen bril op hebt... ..Tot mijn man de bril in handen kreeg en die het wel kon zien. De garantie van 2 jaar was inmiddels net verstreken en Essilor wilde niet tegemoetkomen. Net buiten de garantie, dus pech gehad! Dus een andere bril moeten kopen, want je wilt toch iets kunnen zien.....Kosten voor de 2 glazen € 955,-. Daar ik er geen vrede mee had alsnog via mijn opticien bij Essilor geklaagd en na heel veel soesa hebben ze toen twee nieuw glazen gestuurd, maar dat was mosterd na de maaltijd want ik had al nieuwe (Zeiss) glazen moeten kopen (crediteren deden ze niet aan). Dat een bedrijf als Essilor bij een duidelijke productiefout die je zelf niet direct kunt zien geen garantie geeft als je net buiten de garantieperiode bij ze aanklopt vind ik zacht gezegd schandalig. Dus voor mij nooit meer Essilor glazen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer