bloemist
door bloemist Oct 15, 2005 om 23:19
Voeding & gezondheid

Euhm, ben ik te dik??

hallo mensen, ik vind mezelf nogal dik..ik weeg 53 kilo en ben 12 jaar(een beetje late tijd voor mij, maarjah me moeder is op stap, en me ouders zijn gescheiden en die is hier dus nu niet...) ik wilde weten of ik niet te zwaar was

mij lengte is 1,63 ik ben 12 jaar en ben dus 53 kilo, misschien heeft iemand zo'n tabel die de schooldoter heeft... nu gat het me niet of ik te dik ben maar te zwaar..HELP ME!!!!!!!!!!!!!!!!!

689 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bloemist

Vind je dit een leuke rubriek?

Om je vraag te beantwoorden, je bent niet te zwaar. Je body mass index, dit is een berekening om te kijken of je te dikof te dun bent of dat je gewicht goed is, is 19.94. Je kunt je body mass index berekenen door je gewicht in kilo's te delen door het kwadraat van je lengte. dus 53:1.63x1.63=19.94. volgens de tabel op www.voedingscentum.nl heb je een normaal gewicht als je BMI (jongens) ligt tussen 14.4 en 21.22. Voor meisje tussen de 14.4 en 21.68.

en nu naar bed

louisa2

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt he, ik heb hier erg veel aan, ik zal alles onthouden

*gaaaaap*  ja, ik denk dat ik ook maar ga, en trouwens, ik zit hier vandaag voor het eerst, ik heb 's avonds kassa zitten kijken, en toen werd er een oproep over experts gedaan, ik deed dat en dat vind ik best leuk, ik merk dat ik bij sommige dingen ook nog is kan helpen... bedankt he, ik heb je mijn beste antwoord stem gegeven 0:)

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu je weer wakker bent; je bent niet te dik. Precies goed, op de kilo. Je kunt bij meisjes en vrouwen (hebben sowieso wat meer vet dan jongens en mannen) je lengte nemen en daar 110 van afhalen. Ben je 1.70 meter, dan trek je daar 1.10 vanaf en mag je dus 60 kg. wegen. Verder is het normaal dat meisjes in de pubertijd wat aankomen. Puppievet. Gaat er vaak weer vanaf als je boven de 16 bent. Is bij mij ook zo gegaan. En verder...als je niet dik wilt worden later, pas dan op met veel calorieen. Dat geldt voor iedereen. En beweeg! Maar let op; ga niet lijnen, want dat is nergens voor nodig. Je maakt dan je lichaam lui m.b.t. verteren en wordt dikker als je weer gewoon eet. Conclusie: je bent perfect qua gewicht, maar laat de patatjes staan en geloof niet in die hele dunne mannequins!

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahahaha, oke nog meer goede info.. bedankt.... enne om eerlijk te zijn, ik heb gister nog patat gegeten... maar ik vind tog dat ik een 'buikje'heb, want ik zie wel wat over me broek hangen zeg maar *bloost*  maaar volgens 2 mensen ben ik niet te dik dus is dat goed:) bedankt

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zoals al gezegd is; je bent niet te dik. Vindt je desondanks dat je toch een 'buikje' hebt, dan kun je misschien buikspierenoefeningen overwegen.

Met het trainen van je buikspieren gaat je 'buikje' weg omdat goed getrainde buikspieren net als een elastische band zijn die 'de boel'' binnenhouden.

Het voordeel van een strakkere buik is niet alleen mooi voor het oog, het helpt ook de kern van je lichaam (het middenstuk) sterker te maken. Wanneer je buikspieren sterk en strak zijn zal je minder last hebben van problemen met je onderrug omdat de spieren beter samen kunnen werken en elkaar kunnen ondersteunen. Ook zal je houding (bijvoorbeeld als je staat) verbeteren.

Hieronder vindt je een link die verwijst naar buikspieroefeningen speciaal voor kinderen (op het donkere gedeelte klikken):

buikspieroefeningen speciaal voor kinderen

Succes

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wooooooooooooow, dat is pas super, bedankt ik ben op de grond gaan liggen en gelijk gedan, en ik voel dat ik me best moet inspannen... ik zal dit vaakm gaan doen!!! bedankt!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jochie
neem van opa maar aan dat 1,63 aan lengte en 53 kilo helemaal niet te dik is.
Hoe is je vader? Hoe is je moeder? Zijn die veel te dik?
Wat mensen 'normaal' vinden is vaak helemaal niet zo normaal.
Weleens gehoord van anorexia? Van die heel erg magere vrouwen?
Honderdduizende vrouwen vinden dat zij ook zo moeten zijn, steken zelfs na het eten hun vinger in de keel om eten uit te kotsen!

Tja knul, de wereld zit gek in elkaar.
Laat je niets aanpraten wat 'men' zegt.
Als jij jezelf gezond vind en nog hard kan rennen zonder ademnood te krijgen over een korte afstand en als jij nog met je vingers je tenen aan kunt raken met gestrekte benen (je veters strikken zonder over een buik te moeten reiken) dan ben je niet te dik.
Zijn je ouders wel dikkerts dan is er maar 1 methode om niet echt dik te worden= meer bewegen en matiger eten.
Want zoals volwassenen zeggen: Ëlk pondje gaat door het mondje".

Dus nogmaals MET 1 METER 65 EN EEN GEWICHT VAN 53 KILO BEN JE NIET TE DIK!!

En dat zegt De Vrije Vogel
met voor deze ene keer een telefoonnummer voor je als je over dit soort problemen wilt praten: 020 6327062