door 1234_1 Feb 17, 2004 om 13:42
Voeding & gezondheid

Financiële hulpverlening voor op zichzelf wonende ouderen

1,5 jaar geleden is na 59 jaar huwelijk de man van mijn nu 80-jarige oma overleden. Mijn opa verzorgde de financiële administratie. Ze heeft nu een accountant maar het is iemand die het helpen van ouderen naast zijn eigen baan doet en al haar administratie ligt bij deze man, ze heeft geen visitekaartje of iets, vertelt niet waar hij werk en komt geloof ik 1x in de maand 's avond laat langs. Ik als haar kleindochter ben te jong om te weten hoe het allemaal moet met hypotheek en successie rechten en mijn oma wil dit zelf regelen uiteraard met hulp. Jaren geleden gaf de thuiszorg hulpverlening hierbij maar we hebben al geïnformeerd we moesten het maar zoeken bij "particuliere sferen". Mijn vraag is dan ook waar mijn oma terecht zou kunnen zonder dat het veel geld kost maar wel goed geholpen kan worden.

356 2 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:43
504 Antwoorden / 8 Vragen

Stichting Welzijn Ouderen zouden u hierbij kunnen helpen zij zitten vast ook ergens bij u in de buurt, informeer eens bij de gemeente of zoek via een zoekmachine op internet hiernaar.
Zij weten vast en zeker een betaalbaar en betrouwbaar (ook niet onbelangrijk)adres voor u.
Groeten: Gery

quasimodo
door quasimodo - Apr 16, 2004 om 12:43
4 Antwoorden / 2 Vragen

De verschillende ouderenbonden kunnen u waarschijnlijk ook wel verder helpen.