bn
door bnn700 Jan 26, 2009 om 21:45
Voeding & gezondheid

Fit 4 Free waarschuwing

Ik wil iedereen waarschuwen voor een lastige opzegtraject bij Fit 4 Free. IN augustus  ging ik mijn abonnement  schriftelijk per mail opzeggen, dit in verband met een verhuizing naar een plaats waar geen F4F is. Mijn contract liep volgens contract in november uit. Maar ik ontdekte in nov. dat er steeds geld van mijn rekening werd afgetrokken. Ik belde toen meteen maar kreeg  te horen dat ze mijn opzegbrief niet konden vinden maar zeiden darbij dat hun posthantering ongever twee manden duurt!  Ik werd aangeraden om niet te betalen en dat eht in orde zou komen. In december probeerde ze weer geld af te halen. Dan heb ik een tweede brief gestuurd, incl kopie eerste brief en nog een keer gebeld. Nu hoorde ik dat ze  geen brieven hadden ontvangen en dan stuurde ik pdf's op van kopien van mijn brieven. Dan vonden ze opeens wel één - de tweede.

Vandaag heb ik een bericht ontvangen dat mijn contract gewoon is verlengd omdat ik niet op tijd heb opgezegd en dat ze pas mijn tweede brief neemt als opzegbrief!?! Dus ik zit vast met een onbruikbaar abonnement. + incassokosten!

Mijn grootste fout was dat ik mijn brieven niet aangetekend met aankomstbevestiging had gestuurd. Nu blijft het makkelijk voor hen om een brief zomaar te laten verdwenen  zodat abonnementen  verlengd worden.

Dit is niet de manier om klanten vast te houden!

15707 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde geldt voor Basic-Fit, welke ook door heel Nederland zit.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij komen niet van fit for free af hebben keurig schriftelijk afgezegd vorig

jaar juni 2008,maar ze hebben niets ontvangen dus zitten we er weer een jaar aan vast,

Ze zijn nog moeilijker te bereiken dan de koningin je staat heel lang in de wacht en je bereikt

er niets mee  het is jammer maar helaas je kunt niets bewijzen dus betalen maar

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 03:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die lui van FFF zijn gewoON bedriegers.  Dit "grapje" proberen ze uit, bij ieder lid die op wil zeggen. Je zit tot in lengte van jaren vast aan een abonnement dat je keurig volgens HUN voorwaarde hebt opgezegd. Tenminste .... als je zo ehhh... onslim bent om te BLIJVEN betalen voor iets dat je niet wilt.....IK denk dat blijven betalen,  ook al is je lidmaatschap op tijd opgezegt,  bij een rechter toch echt als een soort schuldbekentenis overkomt.... NIET DOEN DUS...

Mij dochter en ik hebben ook problemen met onze gemeenschappelijke  "VRIENDEN".  :((  Ik wordt nu bedreigd met deurwaarders e.d. maar IK BETAAL GEEN CENT". !!! Ik heb netjes alle correspondentie bewaard, inclusief de brieven die FFF zogenaamd niet ontvangen heeft. Ik overweeg HEEL SERIEUS om morgen naar de politie te gaan voor een aangifte tegen FFF wegens .....intimidatie .... poging tot oplichting .... contractbreuk... maakt niet uit hoe de aangifte genoemd wordt, als het maar werkt.

Dus..... hoe meer zielen hoe meer kans van slagen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die lui van FFF zijn gewoON bedriegers.  Dit "grapje" proberen ze uit, bij ieder lid die op wil zeggen. Je zit tot in lengte van jaren vast aan een abonnement dat je keurig volgens HUN voorwaarde hebt opgezegd. Tenminste .... als je zo ehhh... onslim bent om te BLIJVEN betalen voor iets dat je niet wilt.....IK denk dat blijven betalen,  ook al is je lidmaatschap op tijd opgezegt,  bij een rechter toch echt als een soort schuldbekentenis overkomt.... NIET DOEN DUS...

Mij dochter en ik hebben ook problemen met onze gemeenschappelijke  "VRIENDEN".  :((  Ik wordt nu bedreigd met deurwaarders e.d. maar IK BETAAL GEEN CENT". !!! Ik heb netjes alle correspondentie bewaard, inclusief de brieven die FFF zogenaamd niet ontvangen heeft. Ik overweeg HEEL SERIEUS om morgen naar de politie te gaan voor een aangifte tegen FFF wegens .....intimidatie .... poging tot oplichting .... contractbreuk... maakt niet uit hoe de aangifte genoemd wordt, als het maar werkt.

Dus..... hoe meer zielen hoe meer kans van slagen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen met Fit for Free zijn toch anders.
Ik heb vorige maand mijn jaarabonnement opgezegd dat op 30 juli a.s. afloopt.
Ik heb dit schriftelijk - niet aangetekend - gedaan en daarbij om een schriftelijke bevestiging van de opzegging verzocht, te verzenden uiterlijk 2 weken na dagtekening van mijn brief.
Ik heb wel een beetje snel gebeld, nl. al na precies 2 weken, om de stand van zaken te vernemen.
Ik had heel snel iemand aan de lijn. Deze persoon kon mij vertellen dat de opzegging inderdaad was geregistreerd en dat de bevestiging al onderweg was. Dit klopte want deze lag de volgende dag op de deurmat. Dus zo kan het kennelijk ook.
Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar mocht Fit for Free in juli onverhoopt toch abonnementsgeld van mijn rekening afschrijven, dan heb ik 30 dagen de tijd om mijn bank opdracht te geven het bedrag weer terug te boeken.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat jullie met zijn allen naar de rechter moeten gaan

 meschien dat dat wel helpt waant samen sta je natuurlijk veel sterker

dan alleenSmiley  Smiley

ve
door verwijderd - Jul 23, 2009 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie hier dat wij niet de enige zijn met dit probleem.

Ik overweeg serieus stappen te ondernemen tegen deze [edit-redactie], en vraag mij af of er interesse is bij andere mensen om hier bij aan te haken?

Wie is ook misleid door F4F, en zou zich willen voegen bij een eventueel proces tegen hen?

ve
door verwijderd - Jul 29, 2009 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

f4f is van de zelfde eigenaar als basic fit ik zou het graag willen aan pakken als we nu met zn allen samen gaan wie weet

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt het niet goed uitgezocht, jammer maar Basic-Fit is niet van de zelfde eigenaar als fit for free., ze hebben wel nagenoeg het zelfde concept.

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

FIT FOR FREE bestaat uit tientallen afzonderlijke BV-tjes. Volgens het handelsregister (KvK) zijn het allemaal hoofdvestigingen.

Als je de algemene voorwaarden leest moet je opzeggen bij “Fit for Free” in Den Haag. Wat ze er niet bijvertellen is aan welk bedrijf je die opzegging precies moet sturen. De postbus 24001 in Den Haag is gekoppeld aan het adres Haags Kwartier 55, 2491 BM. Op dit adres zijn zes bedrijven gevestigd: “Fit for Free Beheer BV, Fit for Free 12 BV, Fit for Free 31 BV, Fit for Free 32 BV, Fit for Free 33 BV, en Fif for Free 34 BV. Alle vestigingen zijn ook nog eens aparte bedrijven, zelfs hoofdvestigingen. Enschede bijvoorbeeld is “Fit for Free 12 BV” en Amsterdam is “Fit for Free 29 BV” Je moet de opzegbrief richten aan “Fit for Free (plaatsnaam)” Postbus 24001 Den Haag. Daarmee richt je je opzegbrief dus aan een bedrijf dat niet bestaat. Pas na mijn mededeling dat ik aangifte ging doen ter zake van een poging tot oplichting werd ineens de opzeggging "soepel" geregeld.

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel 5: Beëindigen
a. Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij het Fit For Free Support Office per adres Postbus 24001, 2490 AA Den Haag.
b. Een lidmaatschap kan worden beëindigd per de datum waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2.
c. De opzegtermijn bedraagt twee maanden voor de datum waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2.

Bron: Algemene voorwaarden fit4free

ve
door verwijderd - May 23, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opzeggen.
Copie brief + verzend- en ontvangstbewijs bewaren tot schriftelijke bevestiging einde abonnement binnen is.

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de algemene voorwaarden staat naar welk adres de opzegging gestuurd moet worden.

Helaas zijn aangetekende brieven aan te bevelen, omdat niet aangetekende brieven niet aantoonbaar verzonden zijn als er een geschil rond de opzegging ontstaat.

Daar helpt geen rode duim tegen, anonieme stalker. :)

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in mijn hele leven nog nooit opzeggingen op abonnementen c.q. overeenkomsten aangetekend verzonden; nooit problemen ondervonden. Een correcte/complete adressering is wel noodzakelijk, en daar ontbreekt het waarschijnlijk nogal eens aan.

Ook bij mijn opzegging bij Fit4Free geen enkel probleem ondervonden: de brief persoonlijk afgegeven (dus zelfs geen postzegel) aan een baliemedewerkster en meteen een ontvangstbevestiging van deze opzegging ontvangen.

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ birdies

Na 9 maanden stalking door een provider, waarbij ik bij ingelijfde provider per inlijfdatum had opgezegd ( niet aangetekend) ben ik een voorstander van aangetekend opzeggen.

Ook een aantal e-mails, 1 ervan met de toezegging dat deze als bevestigingsbrief gebruikt mocht worden, legde provider naast zich neer onder het motto dat zij daar niets mee konden.

Gelukkig kon moederbedrijf er wel wat mee en werd uiteindelijk conform toezegging bij Kassa, dit probleem dankzij moederbedrijf opgelost.

Uiteraard kunt u als u tijdig opzegt het eerst niet aangetekend proberen. Komt dan niet binnen uiterlijk 2 weken de schriftelijke bevestiging dan kunt u alsnog tijdig aangetekend opzeggen.

Telegraaf zond b.v. na verzoek binnen een paar dagen een schriftelijke bevestiging einde abonnement . Het is nog even afwachten of het juiste bedrag wordt gerestitueerd.

Hier wordt aangegeven dat fit4free problemen geeft bij opzeggingen. Dus.....

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fit for Free sportscholen doen poging tot afpersing in "kleine lettertjes".

Een week of vier terug schreef ik een stukje in digitale “De Telegraaf” dat niet zo’n heel erg goede reclame was voor de “Fit for free” fitnesscentra.

“Fit for free” beloofde (een jaar) teveel betaalde contributie van mijn zoon terug te betalen onder de voorwaarde dat ik de redactie zou verzoeken om mijn stukje te verwijderen. Juridisch slaat het natuurlijk nergens op om verwijdering te eisen maar je wilt ook geen nodeloze economische schade aanrichten. Dus werd het stukje keurig verwijderd op mijn verzoek.

Geconfronteerd met nieuwe berichtgeving met zo mogelijk nog meer bizarre staaltjes van geldklopperij denk ik dat “Fit for free” wederom een “eervolle” vermelding in de media verdient.

Bij niet betalen van (soms absurde) rekeningen melden ze dit meteen bij een soort BKR, door dit dreigement kunnen ze je in ernstige financiële problemen brengen! In artikel 2d van hun algemene voorwaarden staat:
“Indien u na facturatie niet tot betaling over gaat, zullen uw gegevens worden opgenomen in de schuldendatabase van Experian. Dit kan consequenties hebben voor uw creditscore en mogelijk tot afwijzingen leiden bij toekomstige aankopen en het aangaan van overeenkomsten.”
Zo’n bepaling in de algemene voorwaarden is niets meer of minder dan een bedreiging om ook rekeningen die je niet verschuldigd bent, uit angst te betalen.

Googelen op "Fit for Free" levert een flinke hoeveelheid klachten op. Al een aantal jaren haalt deze fitnesclub alle mogelijke trucs uit de kast om het opzeggen tot een bijna onmogelijke opgave te maken.

Felix Meurders besteedde hier op 13 april 2009 al eens aandacht aan in het programma "Kassa". Contijn van Marle van Stichting de Ombudsman gaf in dit programma een aantal suggesties om je van de sportclub te ontworstelen.

Zelfs aangetekende opzegbrieven ontkennen ze glashard te hebben ontvangen. Dat komt omdat ze je door misleiding naar het verkeerde adres stuurt. (Zie een eerder stukje van mij) Als afleidingsmanoeuvre hebben ze zelfs een aantal malen een "klacht" ingediend bij TNT post "waarom ze toch al die aangetekende opzegbrieven niet hebben ontvangen".
TNT post heeft de klachten zelfs serieus onderzocht en kon niets vinden................

Bij het opzeggen om medische redenen willen ze je complete medische dossier zien en als je dan mazzel hebt "mag" je je abonnement aan een vriend of vriendin overhevelen.

Als je komt te overlijden zullen ze nog de fotoreportage willen zien van je crematie of begrafenis. Anders denken ze dat je je aardse afscheid veinst om van je abonnement van "Fit for Free"" af te komen.

Je krijgt vele dreigbrieven met absurde verhogingen van de kosten. Inschrijven is zo gebeurd, zelfs een keer op proef meegaan met iemand, levert spontaan een lidmaatschap op omdat ze "even" je naam en adres willen hebben om je wat foldermateriaal te sturen.

Tenslotte zijn, duidelijk aan de schrijfstijl herkenbaar, medewerkers van “Fit for Free” erg actief (ook op dit forum) met het schrijven van positieve berichten.

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ bert611
Dit bedrijf, net als bijna alle andere bedrijven krijgen een brief van mij die met ontvangstbevesting verzonden wordt.

Toen een andere provider glashard een aantal malen beweerde dat mijn opzegbrief niet ontvangen was, werd ik,( nadat ik uitgelegd had dat op de handtekening retourkaart die voor mij lag een paraaf stond voor ontvangst van dit bedrijf), door verbonden met de afdeling opzeggingen waar brief "natuurlijk wel" aan gekomen was.

Het kost wat, maar dat is m.i. de moeite waard.

Fit4free lijkt mij ongezond voor mijn bloeddruk. Ik hou het dus bij beweging met de honden. Dat is echt 4free :)

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

............Tenslotte zijn, duidelijk aan de schrijfstijl herkenbaar, medewerkers van “Fit for Free” erg actief (ook op dit forum) ...........

Oh ja, wie dan wel?

ve
door verwijderd - May 24, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om enig idee te geven over de schrijfstijl v.d. eigenaar van fit4free i.v.m. een gedupeerde inzake strijd rond opzegging bij dit bedrijf.
Lees hier

Ook uit dit verslag blijkt dat de consument zich vaker moet verdiepen in Algemene Voorwaarden, liefst voordat met een bedrijf in zee gegaan wordt!

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vindt fit for free een slechte zaak wou me abbonement wegens zwangerschap beeindegen. Bij de klantenservice komen ze met een stomme verhaal dat ik de algemene voorwaarde staat en dat staat helemaal niet bijik adviseer niemand om bij deze zaak te gaan fitnessen en ook geen abbonement afsluiten ze beantwoorden je brieven niet maar wel hebbben ze tijd om je geld te incasseren.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

shalis

Het zal nu wel duidelijk zijn, dat je met sommige firma's in dit kikkerland noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit zaken moet doen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn werkelijk honderden problemen,met opzeggingen ,onterechte afschrijvingen,Incassoburo,s
Ook mij is het 3 jaar geleden overkomen en het loopt nog via van Hoek en Partners

ve
door verwijderd - Aug 12, 2010 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de opkomst van die "sportscholen"meegemaakt en weet daarom dat die eerste beginners uit het milieu van (nacht)portiers,boxers die nauwe kontakten hadden met de "onderwereld", de gokkers en dergelijke.
Geen fraai volk dus.
Het volk ook dat heel goede advocaten konden en kunnen betalen waardoor Algemene Overeenkomsten erg goed zijn dichtgetimmerd en de spelregels geheel in het voordeel van die "sportschool"houders zijn.

Daarom is dit probleem niet van de laatste jaren meer speelt dit al veel en veel langer.
Dat milieu houdt geen rekening met het gewone volk.
Elke ziekte,zelfs dodelijke is voor hun géén argument tot opzeggen!
Wij als het gewone volk zouden acuut die sportscholen moeten boycotten en kiezen voor betere manieren van sporten.
Immers, van stress wordt je ziek! (helaas ook slank)

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 9, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met fff : na soortgelijke ervaringen als bovenstaande reacties, bedreigingen door fff en deurwaarders e.d. Ben ik NIET ingegaan op het voorstel om dan maar 1 jaar extra lidmaatschap ( zonder incasso kosten) te betalen.....pfffffffffffff.......... ik had ECHT alles volgens de regels van fff opgezegd... heb ik zelf een advocaat in de arm genomen (met een bewijs van onvermogen kom je een heeeeel eind). Die heeft twee nette, maar rake brieven naar het deurwaarders kantoor gestuurd, dit ik de rechtszaak met 100% vertrouwen en plezier toegemoet zie...... EN....daarna heb ik al een jaar niets meer vernomen van fff en bedriegers kornuiten !!!
conclusie: laat je niet intimideren als je ZEKER weet dat je in je recht staat............. Hopelijk GEEN "wordt vervolgt". :)))))))

ve
door verwijderd - Sep 9, 2010 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies;
Betaal contant en geef geen adres of fout adres want daar vragen ze toch om?
Ik vind dat je als je vooruit betaalde niet eens een adres hoeft te geven en dan kom je gewoon niet meer als je geen zin meer hebt.

Wegens enkele slechte aanbieders woon ik dus nergens en anders weiger is en ga ik elders!
In het zwembad kan ik ook gewoon een 10X kaart kopen zonder legitimatie of adres!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2010 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 17 jun 2010, 20:41: shalis
Het zal nu wel duidelijk zijn, dat je met sommige firma's in dit kikkerland noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit zaken moet doen.
Pedro.

In de afgelopen 5 jaar dat ik hier mee lees,
dan blijven er weinig firma's in dit kikkerland over waar je nog wel zaken mee kan doen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gast schreef op maandag 2 mrt 2009, 15:49:
Ook wij komen niet van fit for free af hebben keurig schriftelijk afgezegd vorig
jaar juni 2008,maar ze hebben niets ontvangen dus zitten we er weer een jaar aan vast,
Ze zijn nog moeilijker te bereiken dan de koningin je staat heel lang in de wacht en je bereikt
er niets mee  het is jammer maar helaas je kunt niets bewijzen dus betalen maar

aan het in de wacht staan verdienen ze kapitalen mee
zit zelf ook met het fff gezeik wordt recht zaak
hebben ze mijn al toegezegd

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je verzonden emailtje uitprint heb je toch een bewijs dat je het verzonden hebt naar hun?

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

daniellevanuden

Een e-mail wordt in dit land nog steeds niet gezien als een wettig bewijs. Soms geven rechters aan, dat het wél een wettig bewijs is en een dag later geven andere rechters aan, dat het geen wettig bewijs is. Dat schiet dus niet op. Als je echt een bewijs wilt hebben, dan moet je óf faxen óf een aangetekende brief met bewijs van ontvangst versturen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 14 okt 2010, 22:08: daniellevanuden

Een e-mail wordt in dit land nog steeds niet gezien als een wettig bewijs. Soms geven rechters aan, dat het wél een wettig bewijs is en een dag later geven andere rechters aan, dat het geen wettig bewijs is. Dat schiet dus niet op. Als je echt een bewijs wilt hebben, dan moet je óf faxen óf een aangetekende brief met bewijs van ontvangst versturen.

Pedro.

Maar per fax kan de wederpartij ook zeggen dat ze het niet hebben ontvangen, toch?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

mensen pas op voor deze firma
had opgezegd maar niet mijn pasje niet ingeleverd. de abbonementkosten werden wel stopgezet maar tot mijn verbazing ging er iedere maand 2,95 van mijn rek. af
2x het bedrag terug geboekt kreeg ik een brief met eem aanmaning en 61 euro administratieve kosten.ook werd gedreigd met beslaglegging.
Ik ga het zeker niet betalen de kosten van 61 euro staan totaal niet in verhouding tot de hoofdsom van 8,95
Ik heb een juristt ingeschaleld en moet op mijn woorden letten en mijn argressie onder controle houden.
ik schakel wel de pers in .

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........had opgezegd maar niet mijn pasje niet ingeleverd....... Dat staat toch duidelijk in hun voorwaarden! Dus hoezo de pers inschakelen? Voorwaarden zijn er om gelezen te worden.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je levert zelf je pasje niet in, en vervolgens ga je mauwen dat je moet betalen.
Het staat in de voorwaarden dus ik zou je aanraden om maar wel te betalen voordat het bij de deurwaarder ligt.

En ja, de pers inschakelen, goed idee, sta je mooi voor joker.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 06:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het staat in de voorwaarden, maar dat Fit4Free kan blijkbaar niet de vriendelijkheid opbrengen om iemand te wijzen op het feit dat zo'n pasje ook ingeleverd dient te worden.

Ik vind het allemaal zo flauw en kinderachtig.
Een klant gaat weg en het lijkt zo langzamerhand wel of deze de oorlog wordt verklaard.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is daar wel op gewezen.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op dinsdag 7 jun 2011, 11:11: Misschien is daar wel op gewezen.

Daar...kun je mogelijk gelijk in hebben... :-/

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een gedupeerde van Fit For Free, ik heb mij vorig jaar mei aangemeld en ik heb goed en wel 1.5 maand van mijn abonnement gebruik kunnen maken, ik was toendertijd bezig met “een lange herstel periode” voor wat betreft Fybromyalgie, het ging redelijk tot het mis ging en ik door een nieuwe diagnose en daarbij behordende operatie niet meer in staat zou zijn om te gaan sporten, conclusie is dus dat ik 10 maanden voor niks heb betaald, Ik heb hun per mail aangeschreven en ik kreeg de volgende reactie terug “we kunnen uw abonnement niet stopzetten vanwege medische redenen” het is simpelweg geld klopperij en zeker zwak uitgedrukt “ONMENSELIJK” je laat mensen die ziek worden en er niets aan kunnen doen toch niet voor niks betalen bijna een heel jaar lang, tot overmaat van ramp “kunnen ze 1 keer niet incasseren, krijg je er even 50 euro bovenop, schandalig” !

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook heel slechte ervaring met Fit4free

1. Ik heb mijn lidmaatschap per 1 november 2011 afgezegd. Ik stuurde een brief ca 3 maanden vantevoren verstuurd.
Ik ontving een brief van Fit4free ter bevestingen.
Ik stuurde het pasje naar de filiaal in Tilburg verstuurd.
Ik dacht dat ik vanaf was.
Na een paar maanden kreeg ik een bericht dat ik ca 30,40 Euro moest betalen voor het gebruiken van het pasje.
Ik stuur brief naar hun hoofd kantoor in Den Haag met mijn opmerking. In Tilburg konden ze mij niet meer helpen. Ik moest dus 0900 bellen... Dat wilde ik niet.
Ik stuurde brief maar kreeg geen reaktie.

Na een paar maanden hebben ze eenzijdig 30.60 (ongeveer) van mijn bank afgeschreven.
Ik ontdekte voor de tweede keer en eiste het bedrag terug via innetnetbanking.

Voor de derde keer (6-2012) hebben ze geld van mijn rekening afgeschreven.
Ik ging naar de bank en maakte er werk van. Ik wil dat de bank het automatisch incasso voor Fit4free intrekken.

het gebeurde snel daarna.
Nu kan fit4free mijn rekening niet meer blunferen met automasch incasso zetten ze de GGN in.
Ik moest volgens GGN (mastering credit) een totaal bedag van 73,76 binnen 7 dagen betalen.
Ik laat Fit4free niet zomaar mijn centen afpakken, zeker in deze tijd.
Ik neem contact met de rechtsbijstand maadag a.s om deze zaak af te handelen.

Waarchuwing voor sportieve mensen die goedkoop willen sporten;

NIET BIJ FIF4FREE
1, Het is erg stinkt (geen voldoende ventilatie)
2. Apparaturen worden nooit schoon gemaakt.
3. Virus verspreiden omdat de toestellen niet schoon zijn. Papieren zijn vaak op!!!
4. Financieel niet netjes. Je regelt het pasje bij de Balie maar als er iets niet klopt, moet je 0900 bellen... dure grap dus.

Ga liever naar een andere sport bedrijf, die ietjtje duurder.. maar veel pretiger. Schone, netter dan Fitf4free

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

jandijk schreef op maandag 6 jun 2011, 14:27: mensen pas op voor deze firma
had opgezegd maar niet mijn pasje niet ingeleverd. de abbonementkosten werden wel stopgezet maar tot mijn verbazing ging er iedere maand 2,95 van mijn rek. af
2x het bedrag terug geboekt kreeg ik een brief met eem aanmaning en 61 euro administratieve kosten.ook werd gedreigd met beslaglegging.
Ik ga het zeker niet betalen de kosten van 61 euro staan totaal niet in verhouding tot de hoofdsom van 8,95
Ik heb een juristt ingeschaleld en moet op mijn woorden letten en mijn argressie onder controle houden.
ik schakel wel de pers in .

Ik heb bijna zelfde probleem zoals je hebt.
Ik heb het pasje wel per post verstuurd naar de filiaal in Tilburg.. maar het pasje kleek weg te lopen zonde voetjes...
( zie mijn probleem ergens op deze site). Ik kreeg een brief van GGN en moet 73,76 binnen 7 dagen betalen. Ik schakel ook de rechtsbijstand in om mijn probleem op te lossen.
Ik heb helemaal niets aan het pasje van Fit4free.
Ik heb ook nooit gebruikt van gemaakt met die rotte pasje.

Met vriendelijke groeten

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opzeggen is moeilijk of onmogelijk, pasje is een mooi middel om extra inkomsten te genereren.
Fit for free is al jaren bezig om de boel op te lichten, het sporten zelf is maar een bijzaak, ze leven van de vergeetachtigheid en de onwetendheid van de klanten en schrijven onterecht geld van je rekening af.
Mocht dat niet lukken dan volgt de incasso. genoeg klantjes die dan maar betalen. Ze gokken erop dat de meesten niet naar de rechter zal lopen, want die zou korte metten maken met deze oplichters.
Zo gaat dat tot in de eeuwigheid voort, altijd zijn er weer genoeg nieuwe beginners die nog van niks weten.
Niet slim, want even googelen leert dat we hier te maken hebben met een bende criminelen die een fitnesscentrum als dekmantel hebben.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 15 okt 2012, 18:03: Opzeggen is moeilijk of onmogelijk, pasje is een mooi middel om extra inkomsten te genereren.
Fit for free is al jaren bezig om de boel op te lichten, het sporten zelf is maar een bijzaak, ze leven van de vergeetachtigheid en de onwetendheid van de klanten en schrijven onterecht geld van je rekening af.
Mocht dat niet lukken dan volgt de incasso. genoeg klantjes die dan maar betalen. Ze gokken erop dat de meesten niet naar de rechter zal lopen, want die zou korte metten maken met deze oplichters.
Zo gaat dat tot in de eeuwigheid voort, altijd zijn er weer genoeg nieuwe beginners die nog van niks weten.
Niet slim, want even googelen leert dat we hier te maken hebben met een bende criminelen die een fitnesscentrum als dekmantel hebben.

Ik heb vandaag toch maar betaald om even af te zijn.
Misschien niet verstandig vinden sommigen van jullie
Ik heb mijn adviseur gebeld en ze zegt... dat om een bedrag va 76,64 Euros kunt je maar beter betalen (eigen risico van 100 Euro)
Geen bevredigend antwoord..
Ik heb een boze brief naar Fit4free gestuurd om mijn boosheid te benadrukken.
Omdat ik niet kon aantonen dat ik het pasje terug gestuurd heb... kon ik niet hard maken bij de rechter als .... ik doorzet...
Ik wil de andere mensen waarchuwen voor Fit4free
----- Ga niet sporten bij Fit4free !!!!
------ Of betaal (contant) en dat willen ze juist niet!!!!
------- wil je toch af van Fit4free
Lever het pasje op de balie en maakt opname met je mobile telefoon
Of audio opnames om zeker van te zijn.
Datum, tijd, namen opnoemen...
Video is beter...
Fit4ffree is echt een slechte sportschool... waarom doet niemand man iets op hun tot inkeer te komen?????