Kr
door Kruien Oct 4, 2017 om 20:30
Voeding & gezondheid
Fitland Zaandam, smerig of normaal?

Fitland Zaandam is nu mijn 5de sportschool, en ik heb nog niet eerder zo een vieze sportschool meegemaakt. Ondanks dat dit een dure sportschool is (45,- per maand), zijn er heel wat hygiene en gezondheids problemen die in deze sportschool normaal lijken te zijn;

Deze sportschool barst van de stof, spinnenwebben en vuil aan de muur.

Dit probleem heb ik al meerdere keren kenbaar gemaakt bij het personeel. Waarna vervolgens alleen enkel het object/plek wat ik benadrukt heb schoongemaakt wordt. Deze hele sportschool is begeven met stof, dus waarom worden enkel de plekken waar klachten over zijn schoongemaakt, en waarom wordt het pas bij een klacht schoongemaakt.

Fitnessapparatuur wordt niet regelmatig gecontroleerd, zo ligt er een matje al sinds ik op deze sportschool zit(5 maanden), in een hoek ondertussen vol met spinnenwebben.

De kleedkamers en ‘spa’ heeft tapijt als vloer(dat vraagt om schimmel), en wordt niet dagelijks schoon gemaakt.

De houten objecten in de sauna hebben een vreemde aanslag. Dit is schimmel of verbranding, in beide gevallen zorgelijk.

Nooduitgangen zijn besmeurd met vuil binnen de sportschool.

Isolatiemateriaal/schuim van buizen die boven de fitnesszaal hangen is zichtbaar, en kan dus fijnstoffen in de lucht veroorzaken.

Fitness machines worden 'gerepareerd' met plakband.

Het personeel weet niet wat ze moeten doen als een sporter onwel wordt. Zo werd er een paar maanden geleden een oudere man onwel die vervolgens 30/45 minuten tussen de fitness machines op de grond lag. Het personeel wist niet wat ze moesten doen, en namen ook mijn advies om een ambulance te bellen niet aan.

Rond diezelfde periode was er een dag dat er een hond van het personeel achter de bar liep. Dit werd later verklaard als een hoge uitzondering. Dieren horen niet in een sportschool, wat voor een reden er ook mag zijn.

Deze klachten heb ik met de mail gestuurd naar het hoofdkantoor, en naar de vestiging zelf. Samen met het verzoek mijn lidmaatschap binnen de contractduur op te zeggen

Door gezondheidsredenen(stofallergie) is sporten in een sportschool die zo stoffig is, is voor mij simpelweg te riskant.

Hier is niet op gereageerd.--Nu zoek ik naar een instantie die mij kan helpen met de bovengenoemde problemen, maar het enige wat ik kan vinden is een fitness keurmerk(keurmerkfitness.nl).
Is er geen instantie die deze problemen aankaart bij de sportschool, en of de richtlijnen van het LCHV(Landelijk Centrum Hygiene en Veiligheid) waarborgt? Of moet ik rechtstreeks het LCHV hiervoor benaderen? Of ben ik misschien gek en zijn de bovengenoemde punten heel normaal in een sportschool?
Link naar alle foto's

Bedankt!

10302 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2017 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het werkelijk zo smerig is, waarom bent u dan op die sportschool begonnen?

En al uw vijfde sportschool? Waarom gaat u niet buiten hollen, hebt u ook geen last van uw stofallergie.

" Of ben ik misschien gek?" Wie weet.:-))

Topantwoord

kv
door kvjapio - Oct 4, 2017 om 20:55
281 Antwoorden / Vragen

Neem eens conctact op met de gemeente afdeling sport.

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2017 om 21:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom 5 sportscholen? Bevallen die alle niet? En waarom gaat u niet direct weg bij deze sportschool als u het allemaal zo ernstig vindt en het volgens u te riskant voor uw gezondheid is?
Koop bij een kringloper voor een prikje wat sportatributen om thuis druk mee te zijn. U kunt dan ook goed ventileren. Verder kunt u overal buiten lopen,  fietsen, huppelen enz. en daar is geen stof en heeft u geen last van stofallergie. Het is bovendien gratis.
Denkt u echt dat zo een sportschool wegens u alles gaat veranderen en dat naar uw wensen?

Kr
door Kruien - Oct 4, 2017 om 21:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap niet waarom het zo benadrukt wordt dat dit mijn 5de sportschool is. Is dit belangrijk?

Zo ja; Ik ga nu 10 jaar naar de sportschool, en ben in die tijd 3 keer verhuisd.

@KVJAPIO, dat is een goed idee, ga ik doen!

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2017 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom vermeldt u dan dat het uw vijfde sportschool is, als dat er niet toe doet?

ma
door malhy2 Oct 5, 2017 om 11:48
309 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien omdat TS dankzij de andere 4 vergelijkingsmateriaal heeft.

tijger1
door tijger1 Oct 6, 2017 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@malhy. Voor zo'n smeerboel heb ik echt geen vergelijkingsmateriaal nodig.

Kr
door Kruien Oct 7, 2017 om 11:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

@TIJGER1, zal ik je uitleggen;

ik probeer in de inleiding van mijn eerste bericht zoveel mogelijk informatie te geven in waarom ik vind dat deze sportschool onder de maat is.

Dit houdt in; Mijn persoonlijke ervaring, prijscategorie en de problemen.

Een inleiding is bedoeld om een korte beschrijving te geven van de daaropvolgende tekst, en om lezers nieuwsgierig te maken naar de rest van de tekst. Meer kan je hierover lezen als je 'Inleiding tekst' op Google zoekt.

Je geeft aan dat je geen vergelijkingsmateriaal nodig hebt voor zo een smeerboel.
Klopt, maar in mijn lijst met klachten gaat het niet alleen over hygïene, maar ook over de onprofesionaliteit van het personeel, wat wel vergelijkingsmateriaal nodig heeft.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik al naar een sportschool zou gaan en daar in die sportschool een proefles zou volgen, was ik direct vertrokken, hoe professioneel het personeel ook zou zijn.

Ook een school die bijvoorbeeld maar € 30,00 rekent, mag niet zo smerig zijn.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 4, 2017 om 22:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo kruien ,

U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie , klik op de rode regel .

Welke klachten behandelt de commissie Sport en Beweging?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:

  • Totstandkoming overeenkomst/abonnement
  • Opzegging overeenkomst/abonnement
  • Inschrijfgeld
  • Kwaliteit dienstverlening
  • Hygiëne
  • Veiligheid
  • Personal training

Welke klacht behandelt de commissie Sport en Beweging niet?
Deze commissie behandelt geen klachten over dood, ziekte en lichamelijk letsel.

https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/onderwerpen/overzicht/sportschool/

Telefonisch contact :

Bel: 070 310 53 10
Maandag t/m vrijdag
9:00 - 17:00 uur

Topantwoord

hutch
door hutch - Oct 5, 2017 om 09:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat een paar (heel erg netjes gezegd) vreemde reacties worden er weer geplaatst, met name door @Haverkamp.

TS heeft wel degelijk een punt, vooral m.b.t. de gezondheid.
TS heeft de vestigingsmanager al meerdere keren er op gewezen en daar wordt dus zeer weinig mee gedaan.

TS zou ook met het hoofdkantoor in Mill contact kunnen opnemen:
Fitland Real Fitness, Hoogveldseweg 1, 5451 AA Mill
info@fitland.nl

marita5
door marita5 Oct 5, 2017 om 09:50
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , Ts heeft al een mail gestuurd naar het hoofdkantoor : Deze klachten heb ik met de mail gestuurd naar het hoofdkantoor, en naar de vestiging zelf.

hutch
door hutch Oct 5, 2017 om 11:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Kr
door Kruien - Oct 5, 2017 om 10:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

@MARITA5 & @HUTCH

Bedankt voor de hulp, hier ga ik zeker gebruik van maken!

En sowieso iedereen bedankt voor de antwoorden.

marita5
door marita5 Oct 5, 2017 om 10:54
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

marita5
door marita5 - Oct 5, 2017 om 10:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Kruien ,

U kunt ook nog een klacht indienen , bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

su
door superzwaan - Oct 6, 2017 om 12:02
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kruien, ik vind het vrij onfatsoenlijk van u om de sportschool met naam en toenaam te noemen en stiekem foto's te maken en te plaatsen. De foto's laten inderdaad hier en daar wat stof en een spinnewebje zien. Fatsoenlijk was geweest om dit gewoon te melden bij de sportschool. Het komt vrij verdacht over dat dit al uw 5e sportschool is.
Wellicht ben u gewoon voor het goedkoopste gegaan en dan kan je wat minder verwachten...
Ik vind het inderdaad niet netjes uitzien op deze sportschool, maar wat u nu doet kan absoluut niet en is nog veel minder netjes. De naam noemen heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het antwoord op uw vraag en het verbaast me dat kassa dit toe laat. Erg onfatsoenlijk van u. Komt op mij over alsof u een lastig persoon bent, waarom anders de 5e sportschool? Probeert u er een slaatje uit slaan of mensen te bashen?

tenormin
door tenormin Oct 6, 2017 om 12:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan heeft u niet in aanvullende reactie van @kruien gelezen waarom dit zijn 5de sportschool is. En dat de naam van zaak/winkel of in dit geval sportschool erbij staat is niet ongewoon als men een klacht heeft over iets. Hij heeft geen namen van medewerkers genoemd. Ook dat is correct. En foto's plaatsen is omdat er dan (misschien) zinnige antwoorden op komen.

marita5
door marita5 Oct 6, 2017 om 12:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@superzwaan , sorry maar lezen is ook een kunst . Ts heeft dit al gemeld bij de sportschool en hoofdkantoor . Ts hoeft hier geen reden af te leggen waarom het de 5de sportschool is , heeft niks te maken met viezigheid . Probeert u er een slaatje uit slaan of mensen te bashen? is ook uit de lucht gegrepen en heeft geen toegevoegde waarde . Oordelen en veroordelen gaat u gemakkelijk af , is nergens voor nodig .

boppe1943
door boppe1943 Oct 7, 2017 om 15:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@Tenormin en @Marita5: +10!

gerbera
door gerbera Oct 7, 2017 om 16:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De naam noemen heeft geen enkele toegevoegde waarde
Dacht het wel, in die sportschool wil ik niet sporten. Als het al zo'n zoojtje is hoe schoon zullen de toestellen dan wel zijn.

ajmvl44
door ajmvl44 - Oct 6, 2017 om 13:00
34 Antwoorden / 0 Vragen

even een schone sportschool zoeken of buiten trainen

marita5
door marita5 Oct 6, 2017 om 13:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Welja weer zo`n reactie van lik mijn vestje , Ts heeft een abonnement , is maar de vraag of hij/zij er zomaar vanaf komt .

reflecs
door reflecs - Oct 6, 2017 om 13:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Deze hele sportschool is begeven met stof, dus waarom worden enkel de plekken waar klachten over zijn schoongemaakt, en waarom wordt het pas bij een klacht schoongemaakt.

Blijkbaar hebben ze zelf geen tijd en/of is er geen budget voor.
Maar dit had u toch al kunnen zien tijdens de proefles?

Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat er, zoals u het beschrijft dan , tijdens openingsuren niet iemand aanwezig is die verantwoordelijk is om te handelen als er iemand onwel wordt (BHV). Dat kan niet.

ge
door gewicht - Oct 6, 2017 om 14:15
170 Antwoorden / 1 Vragen

Wie dwingt u om daar te gaan sporten ?
Voor dat u zich aanmeldde bent u toch eerst gaan kijken, of niet soms ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 6, 2017 om 14:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U zou als schoonmaakster kunnen solliciteren.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al met al komt het er dus op neer dat u, zonder kosten, van uw abonnement afwil.

Een "paar  maanden geleden een man onwel", "rond diezelfde tijd een hond binnen"," al vijf maanden een matje met spinnewebben in een hoek".

En nu bent u het zat? Grappig.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2017 om 16:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dan te bedenken dat iedereen overaal met zijn ongewassen handen aan komt en bezweet overal op gaat liggen, met mogelijk ook nog ongewassen kleding, en overal tegenaan leunt. Brrr, ik moet er niet aan denken.
Alleen al daarom moet je niet in een sportschool zijn.
Verder vliegt er natuurlijk altijd stof rond met al die mensen die druk doen. Moet je dus met allergieën ook niet zijn. Dat geldt ook voor zaalsporten.
Ook een erg domme "uitleg: , als verklaring voor 5 sportscholen en "om de aandacht tot lezen te trekken". Hoe verzint u het en wat een arrogantie. Wat mensen niet graag of niet lezen is veel gekopieerde tekst in kleine lettertjes.
U had e.e.a. al kunnen weten voordat u een abonnement nam. En kennelijk valt het allemaal ook nogal mee, want anders was u daar al lang weg gebleven. Misschien wilt u deze sportschool alleen maar een slechte naam bezorgen omdat ze, naar uw zeggen, niet doen wat u wilt?

PJ
door PJMPeters - Oct 8, 2017 om 09:04
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer Kruien,

Mag ik u allereerst vriendelijk bedanken voor het plaatsen van deze reactie. Mijn naam is Peter Peters en ik ben per 1 september aangetreden als de nieuwe CEO van de Fitland Groep. Uiteraard vind ik het uitermate vervelend te vernemen dat u ontevreden bent over een aantal zaken bij onze Fitland vestiging te Zaandam.

Zeer recent heb ik vestiging Zaandam zelf ook bezocht in het kader van mijn introductierondje en daar dezelfde zaken geconstateerd. Daarop heb ik meteen actie genomen om deze zaken te adresseren en aan te pakken. Zo is bijvoorbeeld de vloer in de spa vorige week ingemeten en op korte termijn wordt een geschikte vloer voor natte ruimtes gelegd. Ook het schoonmaken en andere zaken worden nu zo snel mogelijk opgepakt.

U zult begrijpen dat dit soort zaken in de toekomst niet meer mogen voorkomen: hygiëne, veiligheid en klantgerichtheid zijn daarbij basiselementen die gewoon op orde moeten zijn bij een club als Fitland. Het is mijn taak om daarop toe te zien en actie te nemen daar waar nodig. Samen met het Fitland team ga ik er hard aan werken dat zowel onze bestaande als nieuwe leden gaan ervaren, dat Fitland haar ambities waarmaakt.

Mag ik u nogmaals bedanken voor uw reactie en ik hoop u en anderen in de toekomst (opnieuw) te mogen ontvangen in één van onze clubs.

Met vriendelijke groet,

Peter Peters

CEO

Fitland Groep.

marita5
door marita5 Oct 8, 2017 om 12:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@PimPeters , netjes dat u reageert , nu maar hopen als nieuwe CEO dat u de beloftes waarmaakt .

Ge
door Genee Oct 8, 2017 om 13:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@pimpeters
Kijkt u dan ook eens waarom niet op de klachten-e-mail naar het hoofdkantoor is gereageerd.