ma
door maria_1 Oct 24, 2003 om 23:29
Voeding & gezondheid

Foutje

wat te doen als er een fout is gemaakt, je bent afgekocht en je mag er nooit meer over praten,
nu blijkt de fout ingrijpender te zijn dan gedacht.

1099 11 Rapporteer

maureen_1
door maureen_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

IK zou zeker advies inwinnen bij een advocaat die gespecialiseerd is in ziekenhuisrecht.

tigger
door tigger - Apr 16, 2004 om 11:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als blijkt dat je het slachtoffer bent van een medisch falen, is het het beste dat je contact zoekt met een letselschade-advocaat. Deze werken vaak ook met het "no cure- no pay" principe. En is het eerste consult altijd vrijblijvend. Ook als je al afgekocht bent en er blijkt meer schade dan aangenomen was kun je hen inschakelen.

ca
door car-on-line - Apr 16, 2004 om 11:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is moet ieder ziekenhuis verplicht een onafhankelijke klachtencommisie hebben. Neem eens contact hiermee op. Ook al is dit misschien moeilijk aangezien de negatieve ervaringen die je met het ziekenhuis hebt. En laat eens door een letselschade advocaat naar je contract kijken wat je hebt getekend met het ziekenhuis over de vergoeding en zwijgplicht.

ma
door maria_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

klinkt allemaal leuk, maar het is al 25 jaar geleden, ik wist toen nog niet dat ik hierdoor minder valide zou worden, dus zou ik na zoveel jaar nog iets kunnen doen?
bedankt, Maria

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 11:48
15 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan grofweg 4 routes om een medicus (mits BIG-geregistreed) ter verantwoording te roepen:
- Klachtencommissie voor de betreffende beroepsgroep of instelling. Kan eventueel een schikking bewerkstelligen.
- Regionaal tuchtcollege. Deelt waarschuwingen, berispingen en evt. boetes uit.
- Civiele rechter. Hier kan een eventuele schadevergoeding worden verkregen.
- Strafrechter. Alleen van toepassing als er een strafbaar feit is gepleegd (zoals bv. een zedendelict)
Een eerdere uitspraak hoeft niet altijd een belemmering te zijn. Als uw schade achteraf aantoonbaar groter is dan vooraf werd aangenomen, heeft U wellicht kans van slagen.

ma
door maria_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt, ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, en mijn Advocaat van toen gebeld, hij gaat voor mij informeren, zelf doet hij geen medische zaken meer, hij geeft me niet veel kans van slagen, omdat ze mij toen
af hebben gekocht, hij belt mij terug als hij meer weet, hij vond wel, dat we toen nooit hadden moeten in gaan op hun voorstel.
Maria

roomsoes
door roomsoes - Apr 16, 2004 om 11:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

Maria, kop op. Het is allemaal achterafgeklets, had je toen maar dit ipv dat. Feit is dat je toen niet wist dat je nu mindervalide bent toch? Heb je papieren ondertekend toentertijd? Wist het ziekenhuis dat er een kans op minder validiteit aanwezig was toen ze je die afkoopsom aanboden?

ma
door maria_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb toen geen papieren getekend, en het ziekenhuis wist niet hoe mijn toekomst er uit zou gaan zien,ik heb nu contact met mijn advocaat van toen, die geeft mij advies hoe ik nu moet handelen, ook hij schrok van mijn verhaal, maar ik blijf positief.
bedankt voor je reactie, Maria

quasimodo
door quasimodo - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Een extra drukmiddel is om te trachten eea in de pers te brengen. Beginnen met de regionale pers en mogelijk landelijke spreiding krijgen.
Voor ziekenhuizen is dit erg onprettig.

dr
door drmr - Apr 16, 2004 om 11:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Juridisch ligt het in deze al gecompliceerd aangezien Mevrouw in deze zaak al eerder een schikking heeft getroffen met het betreffende ziekenhuis. Zoals Mevrouw het verwoordt met haar woordkeuze "afkocht" komt het op mij over dat het ziekenhuis in deze schuld heeft erkent of in ieder geval een schikking heeft getroffen. Normaal gesproken is een zaak hiermee afgedaan en dienen beide partijen (zowel het ziekenhuis als Mevrouw) zich te houden aan de afspraken die toen vastgelegd zijn.

ma
door maria_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reactie, maar er is mij verboden om het naar buiten te brengen, ik weet inmiddels ook dat niemand hier nog iets aan kan doen, mijn advocaat komt niet verder in deze zaak, hier is dus de ,,foutje bedankt,, op zijn plaats. Maria