ge
door geraldinep Aug 26, 2013 om 17:16
Voeding & gezondheid

Fruitvliegjes

Hallo allemaal, wie heeft er voor mij een goede oplossing om fruitvliegjes weg te krijgen. Ben de hele dag met een natte doek bezig om ze te vangen. Ik heb mijn hele keuken al gesopt en er ligt nergens fruit of andere etenswaren. Kan geen bron vinden. Heb de gootsteen al doorgespoeld met bleek en kokend water.(geen idee of ze daar uit komen) Vorig jaar had ik veel motvliegjes. Is ook weer weg gegaan, maar ook veel met een doek bezig geweest. Nu heb ik kruidnagel los liggen en stokjes met lavendel olie. Zag ik op internet staan. Maar tot nu toe helpt niets. Wie o wie weet raad??? Al vast bedankt.

9755 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit zag ik op Oma weet Raad.

Klik hier succes.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2013 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo geraldinep,

Lees eens hier.

Hoop voor je dat je snel van die lastige, vervelende vliegjes af bent!

Met vr.gr.

ge
door geraldinep - Aug 26, 2013 om 18:03
14 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo tipgevers,
Bedankt voor deze tips, ik ga het gelijk allemaal proberen.
Heb de site van Oma gelijk maar bij mijn favorieten gezet.
m.vr.gr.

snah
door snah - Aug 26, 2013 om 19:42
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,

Ook ik had vorig jaar erg veel fruitvliegjes echter dit jaar niet één gezien .
Deze beestjes hebben vocht nodig voor de voortplanting en water kan net als fruit gaan rotten wat deze beestjes aantrekt .
Dus kijk of er vocht aanwezig is in uw keuken , bv een lekbakje van de koelkast of gebruikte senseopads in de afvalbak ,enz.

Vliegen en zeker fruitvliegen hebben een hekel aan tocht , dus als u de keuken flink kan laten luchten , liefst dat het tocht , verdwijnen ze vanzelf .
Kan je de keuken niet doorluchten dan een kamerventilator op de keuken richten en de afzuigkap op maximum zetten.

Hans

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2013 om 19:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 26 aug 2013, 17:21]Dit zag ik op Oma weet Raad.

Klik hier succes.

Nou, ik heb nog nooit iets gehad aan Oma geeft raad; geef mij Klazien uit Valk maar, onze lieve heer hebbe haar ziel. Heb nooit fruit in huis en toch die vliegjes. Dus ik denk dat geraldinep wel wat kan met de tip van snah.

snah
door snah - Aug 26, 2013 om 20:04
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ tenormin

Klazien kwam uit Zalk

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2013 om 20:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op maandag 26 aug 2013, 20:04]@ tenormin

Klazien kwam uit Zalk

Ja, tikfout en niet gezien. Wat mis ik hier een correctieknop.

ge
door geraldinep - Aug 26, 2013 om 21:43
14 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo hallo, de bakjes met azijn doen op het ogenblik zijn werk goed. Maar het gaat mij eigenlijk te langzaam. (ongeduld die ik ben) Maar goed hopelijk gaan ze vannacht goed aan de azijn drank.
Ik heb geen open raam in mijn keuken dus een ventilator aan lijkt me niet zo'n goed idee dan gaan ze mijn kamer in en daar heb ik vliegengaas voor de open deur en de ramen.
Met de stofzuiger gaan er ook al heel wat weg gelukkig.
Ik hou dus goede hoop dank zij jullie tips en die van Oma.
vr. groet.

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2013 om 22:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

geraldinep, voor je de stofzuiger aanzet, lees even want ook daar moet je je voorzorgsmaatregelen voor nemen, althans, wat ik daar lees. Houd niet op, hé?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 27, 2013 om 12:04
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Geraldinep,
zelf heb ik succes met een geopende fles ammonia.
Vr. gr. sjoppie

ge
door geraldinep - Aug 28, 2013 om 00:18
14 Antwoorden / 4 Vragen

Sjoppie ook weer bedankt voor de tip. Op het ogenblik kan ik niets meer doen op mijn aanrecht. het staat vol met bakjes/schaaltjes met azijn met sop- met stroop kruiden en drank. Nu nog weer ammoniak, ga ik proberen. Het lijkt wel of die beesten elkaar waarschuwen van daar moet je niet van drinken of van snoepen.Maar goed er gaan verschillende toch het schip in en verdrinken of plakken vast.De stofzuiger staat stand bij en helpt natuurlijk ook. Ik heb trouwens nog nooit zo'n schone keuken gehad als nu. Alle apparaten ontkalkt vaatwasser grondig gereinigd, afzuigkap roosters schoon en wat al niet meer.Maar goed eens zal het voorbij zijn mag ik hopen met al jullie tips. Heel erg bedankt allemaal.Ik ga alle bakjes en schaaltjes weer vernieuwen.Ondertussen maken die beesten me gek, zal ook wel weer over gaan.
Groet voor allen.

hansje klein
door hansje klein - Aug 28, 2013 om 00:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@geraldinep.........en zijn ze inmiddels tóch niet verdwenen, zou het kunnen zijn dat het helemaal geen fruitvliegjes zijn.......maar.......

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/72380-vliegjes-nabij-het-afvoer-mogelijk-zijn-het-latrinevliegen.html

ge
door geraldinep - Aug 28, 2013 om 00:47
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ook weer bedankt Hänschen voor dit antwoord. Ga ik morgen op zoeken op de site en wie weet is dat het wel. Geen idee, maar kijken wat ik dan doen moet doen.Ik laat weten wat het resultaat zal zijn.
Groet.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2013 om 00:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 28 aug 2013, 00:38]@geraldinep.........en zijn ze inmiddels tóch niet verdwenen, zou het kunnen zijn dat het helemaal geen fruitvliegjes zijn.......maar.......

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/72380-vliegjes-nabij-het-afvoer-mogelijk-zijn-het-latrinevliegen.html

Misschien geraldinep 't even makkelijker maken?
=http:www.//dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/72380-vliegjes-nabij-het-afvoer-mogelijk-zijn-het-latrinevliegen.html]lees hier. Graag gedaan, hoor.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2013 om 01:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, verkeerde knop gedrukt, vergeet het a.u.b. geraldinep.
Want de doorgegeven link werkt niet en ik vergat te checken.

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2013 om 01:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Service van de zaak, de link van hänschen klein: klik hier.

vr.gr.

ge
door geraldinep - Aug 28, 2013 om 22:07
14 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor het rondje van de zaak om de goede site te kunnen openen. Heb alles bekeken en het zal me niets verbazen als het latrine vliegjes zijn. Maar goed ik heb vandaag een paar wierook stokjes afgestoken en ik krijg de indruk dat het helpt. Maar ik juich maar niet te vroeg. Morgen ga ik nog een plakstrip op hangen. Bah, maar ja alles maar proberen. IK MOET ER VAN AF.!!!!!
Iedereen heel erg bedankt voor alle tips en aanwijzingen naar sites.
Nu toch maar weer even met stofzuiger voor de hardnekkige vliegen.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2013 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=geraldinep schreef op maandag 26 aug 2013, 18:03]Hallo tipgevers,
Bedankt voor deze tips, ik ga het gelijk allemaal proberen.
Heb de site van Oma gelijk maar bij mijn favorieten gezet.
m.vr.gr.

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

ge
door geraldinep - Aug 30, 2013 om 16:35
14 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo allemaal, ik wil even laten weten dat de wierook heeft geholpen. De fruitvliegen zijn zo goed als weg. Af en toe nog een enkele en die heb ik zo te pakken. Mijn hele huis ruikt nu naar heerlijke wierook.
Maar wie kan mij nog zeggen waar die vliegen dan blijven?????? Ze zijn klein maar kunnen ze dan door hor gaas wat voor de deur naar balkon en ramen hangt heen? Mij een raadsel hoe ze hier kwamen en ook een raadsel waar ze nu blijven.
Maar goed ik ben er vanaf na een heleboel stress en zeker met al jullie wijze tips en hulp.
Nogmaals bedankt!!!

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2013 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@geraldinep,

Mooi zo!

Goed weekend.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2013 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nu maar zelf mediteren bij die wierook om van de stress af te komen.

ge
door geraldinep - Aug 30, 2013 om 21:48
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ook nu jullie weer bedankt voor deze reacties. En inderdaad ik ben niet aan het mediteren maar zit nu rustig in op de bank zonder zenuwen (want dat had ik en niet zo'n beetje ook).
Allemaal fijn weekend zonder van die "rare" zorgen.
Vriendelijke groet.

jo
door jootje66 - Sep 2, 2013 om 15:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Doe in een glas of bakje een beetje vloeibare handzeep, sceutje azijn en een scheutje balsamicoazijn.
Zet eventueel meerder galzen of bakjes neet met dit mengseltje. Na twee dagen ligt de bodem vol met vliegjes. Ook al vanalles geprobeert zelfs roxasect fruitvliegvangers. Maar de oplossing met de handzeep werkt voor mij het beste

ge
door geraldinep - Sep 2, 2013 om 15:59
14 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Jootje66,

Ik ben met alle tips die ik kreeg, een week soppen zuigen en azijn en sop bakjes van alle vliegen af door wierook aan te steken. De azijn hielp wel maar niet voldoende ze bleven toch komen. Maar de wierook heeft ze definitief verdreven. Tip dus voor mensen die er ook mee te maken krijgen.
Maar toch ook weer bedankt voor de tip
Groet.