kl
door klinkie_1 Jun 3, 2011 om 22:15
Voeding & gezondheid

Geneesmiddel

Hallo allemaal. Laatst had ik het middel pantaprozol voorgeschreven gekregen. Prijs op het doosje: 12,76. Nu had mijn dochter vijf weken geleden hetzelfde middel gehad en daar moest ze 24,95 euro voor betalen,bij dezelfde huisartsenaphotheek. Ik had gevraag hoe dat kon. Toen werd mij vertelt dat min dochter het medicijn voor het eerst kreeg voorgeschreven,en dat ik het al eerder had gehad. Ik blijf het raar vinden,dat prijsverschil.Mijn vraag is :Klopt de uitleg van de aphotheker,of niet?

912 5 Rapporteer

birdies
door birdies - Jun 3, 2011 om 23:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, de uitleg v.d. apotheker klopt. Meer info is hier, klik te vinden.

kl
door klinkie_1 - Jun 4, 2011 om 08:27
29 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 3 jun 2011, 23:07]Ja, de uitleg v.d. apotheker klopt. Meer info is hier, klik te vinden. Dank je wel voor je antwoord birdies. Groeten.

kl
door klinkie_1 - Jun 4, 2011 om 13:42
29 Antwoorden / 18 Vragen

Dag birdies,ik kan het niet laten om er op terug te komen. Ik blijf het toch raar vinden,wanneer je dus voor het eerst de medicijnen krijgt,je 1 x zoveel betaalt. Ik zou willen dat het bij de supermarkt ook zo werkte:1e keer boodschappen = 100 euro. Maar komt u voor de tweede keer ,krijgt u dezelfde boodschappen voor 50 euro....... Kortom ik blijf het vreemd vinden! Groeten

je
door jeanson - Jul 8, 2011 om 13:19
5 Antwoorden / 5 Vragen

kan leuk worden volgend jaar ,want dan kan je regelmatig een rekening verwachten .
Het wordt door de ziekenfonds niet meer vergoed.
Mijn vrouw is hier op aangewezen voor dit medicijn .
Kan iemand mij vertellen waar je deze veel goedkoper kan verkrijgen buiten de apotheek.
Groeten wllemjan

tdehond
door tdehond - Jul 8, 2011 om 14:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jeanson schreef op vrijdag 8 jul 2011, 13:19]kan leuk worden volgend jaar ,want dan kan je regelmatig een rekening verwachten .
Het wordt door de ziekenfonds niet meer vergoed.
Mijn vrouw is hier op aangewezen voor dit medicijn .
Kan iemand mij vertellen waar je deze veel goedkoper kan verkrijgen buiten de apotheek.
Groeten wllemjan

U zou kunnen kijken of dit middel ook bij de drogist verkrijgbaar is.

Bij drogisterij.net kost een doosje met 14 stuks 20 mg : 14,95 euro. ( pantozol control)

Ik lees niet hoeveel stuks er in een doosje van de apotheek zit.