door 0110klm48 Oct 23, 2010 om 16:37
Voeding & gezondheid

Gepaneerd vlees invriezen

Hallo, kan ik gepaneerd vlees, bv. een schnitzel,invriezen?
en hoe ga ik het daarna bereiden, eerst ontdooien of bevroren bakken?
B.v.d voor het antwoord

70314 12 Rapporteer

robert11
door robert11 - Oct 23, 2010 om 17:00
310 Antwoorden / 25 Vragen

Vlees, eenmal ontdooit mag niet opnieuw bevroren worden.
Vlees, eenmal gekookt, kan eenvoudig weer in de diepvries.
Gekookte/bevroren vlees laten ontdooien en dan weer opwarmen in de pan of magnetron.
Men kan ook het bevroren vlees ontdooien in de magnetron op de ontdooistand!

spooky01
door spooky01 - Oct 23, 2010 om 17:15
418 Antwoorden / 56 Vragen

hallo,ik zou alleen gepaneerd vlees bij de slager om de hoek invriezen en niet het vlees uit de supermarkt. ik weet uit ervaring dat dat vlees bestaat uit restjes vlees en ook uit vlees wat al eens bevroren is geweest. En als je het wel invriest zou ik het eerst in de koelkast laten ontdooien voordat je het gaat bereiden.

poltol
door poltol - Oct 23, 2010 om 17:22
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik koop gepaneerde schnitzels in de super.
Ik laat ze in de doos/pakje zitten.
Doe er een diepvrieszak om en dan in de vriezer.

Ik doe ze in de koekenpan als ze nog bevroren zijn.
Ontdooide verliezen namelijk al snel de paneer als je ze gaat bakken.

Lees wel even, voordat u ze koopt, of ze al niet bevroren waren.
Dat staat meestal op de onderkant van de doos / pak.

Succes, poltol

lieflijke
door lieflijke - Oct 23, 2010 om 17:44
153 Antwoorden / 59 Vragen

ik heb het wel eens geprobeerd, grote verpakkingen van AH, invriezen, elke schinzel apart, maar ontdooid nooit lekker gebakken. ik laat ze in de koelkast en zijn best lang houdbaar.

lieflijke

door 0110klm48 - Oct 23, 2010 om 18:05
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Poltol,
Bedankt voor dit antwoord, ik ga het toch een keer zo proberen.
Het vlees moet in bevroren toestand waarschijnlijk wel langer bakken...??

poltol
door poltol - Oct 23, 2010 om 18:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=0110klm48 schreef op zaterdag 23 okt 2010, 18:05]Hallo Poltol,
Bedankt voor dit antwoord, ik ga het toch een keer zo proberen.
Het vlees moet in bevroren toestand waarschijnlijk wel langer bakken...??

Dat valt wel mee.
Ik zet er flink wat vuur onder zodat het goed bakt, de paneerlaag houdt dan beter.
Dan even af "sudderen" en klaar.
Ik schat een minuut of 10 per twee, in de koekenpan.

Eet ze, poltol

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 23, 2010 om 18:36
533 Antwoorden / 0 Vragen

Als op de verpakking staat geschikt om thuis in te vriezen dan doe ik het per portie in de vriezer, als ik het nodig heb dan gaat een portie een avond van te voren in het koel gedeelte en als ik dan ga bakken dan is het nog iets aangevroren en dat gaat prima

Mvrgrt Nico

vl
door vlinder4321 - Oct 23, 2010 om 19:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop al jaren lang gepaneerde schnitzels zowel in supermarkt als slager en op dag van aankoop doe ik ze los in diepvries zakjes en datum er op en de vriezer er in. Dan als ik ze nodig heb haal ik ze vlak voor bereiding uit vriezer, maak biter/ olie heet en zet vuur zat en bevroren schnitzel er in. Langzaam even 5 minuten laten opwarmen en als ontdooid is in pan afbakken op hoog vuur. Hij wordt gewoon krokant. Vooraf ontdooien maakt dat minder lekker is.

edwardus
door edwardus - Oct 23, 2010 om 19:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt ze gewoon eerst bakken, na afkoeling kun je ze invriezen.
Als je ze wilt eten, liefst de avond van tevoren uit de vriezer en in de koelkast leggen op een bord of schaal om het vocht op te vangen, zo heb je minder risico op bederf en spaar je ook nog eens energie, het bevroren product onttrekt n.l. warmte uit de koelast. Even opwarmen in de koekenpan of magnetron. Vlees moet liever niet in bevroren toestand gebakken worden, ook liever niet ontdooien in de magnetron als het niet noodzakelijk is, want dat komt gewoon de kwaliteit niet ten goede.

vladja
door vladja - Oct 23, 2010 om 19:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Duidelijk een paar heren, die nog nooit iets in de magnetron opgewarmd hebben, waaraan een korstje hoort te zitten.

Mensen probeer het eens uit en kijk hoe krokant het korstje blijft!!!

Ook gaart het vlees verder door met de kans op taai worden. Opwarmen in de magnetron betekent van binnenuit verwarmen, namelijk de moleculen worden in beweging gezet. Dat is het principe van de magnetron.

Vladja

edwardus
door edwardus - Oct 23, 2010 om 20:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ach Vladja, als iemand een vraag stelt over invriezen, dan moeten we niet al te kieskeurig gaan doen over het opwarmen. Ja het is waar dat een knapperig laagje slap wordt in de magnetron, maar als je het daarna eventjes in een hete koekenpan legt is het zó weer knapperig. Een beetje taaier dan wanneer het vers is, ja dat hoort er een beetje bij, een ingevroren biefstuk is na het bakken ook niet meer zo mals als wanneer je het vers had gebakken.

ch
door chef54 - Nov 5, 2010 om 01:06
30 Antwoorden / 2 Vragen

tussen vetvrij papier (bakpapier leggen).