wo
door woodstock Apr 10, 2005 om 19:46
Voeding & gezondheid

Gevaarlijk product in de schappen van AH

Vorig jaar heb ik een ongeluk gehad door een product van de AH. Het ging hierbij om een fles versgeperste jus d'orange van het AH merk. De houdbaarheidsdatum van het product was inmiddels al twee weken verstreken voor ik de intentie had om het product weg te gooien. Omdat het een glazen fles betrof wilde ik eerst de fles legen voor ik deze weg zou gooien in de glasbak. In de fles was inmiddels zoveel druk ontstaan door de vergisting van het sap dat bij het opendraaien van de fles de dop eraf knalde. Deze dop kwam terecht in mijn oog, waardoor ik nu de rest van mijn leven voor maar 30 - 40 % scherpte zie met dat oog.

Ik ben van mening dat deze verpakking ongeschikt is voor dit product en ik wil AH van mijn gelijk overtuigen. Ik zou graag van AH zien dat ze serieus gaan nadenken over product / verpakking combinatie waardoor ze de verpakking aanpassen of een waarschuwing zetten op de huidige verpakking. Dit zal veel overtuigingskracht kosten en onder het motto 'samen sta je sterk(er), wil ik mensen vinden die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ook wil ik graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken.

3367 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt mij een case voor een letselschade advocaat, ik zou daar eens mee gaan praten of die er iets in ziet. Het product was natuurlijk al wel 14 dagen over de datum. heb jij hem thuis zo lang laten staan of stond hij in de winkel al zover over datum? Als je hem zelf zo lang hebt laten staan kan het denk ik moeilijk worden, maar gezien de gevolgen zou ik wel iets proberen met een advocaat.

succes en sterkte met je ogen

theGerm

ve
door verwijderd - Apr 13, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een advocaat in de arm genomen, maar die kan alleen geld vragen voor het opgelopen letsel. Hij kan verder niets doen aan waarschuwingen en dergelijke.
Het product was twee weken over de datum bij mij thuis, maar wie weet dat er zo'n grote druk kan ontstaan in zo'n fles en wie zou de fles met inhoud in zijn geheel weggooien???

ve
door verwijderd - Apr 14, 2005 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Woodstock, ik vindt het echt enorm ellendig dat je gezichtsvermogen is aangetast door een flessendop, maar waarom koop je versgeperste sap en laat je het dan 14 dagen over de versheidsdatum heengaan, er zijn naar mij dunkt genoeg produkten die ook vers zijn, voldoende vitamine bevatten, maar een andere verpakking hebben. Als je een fles champagne open maakt weet je toch ook dat de kurk knalt?

Als de fles nou uitelkaargeklapt was, vond ik het een ander probleem. Als je een dop ergens afdraait heb je hem toch in je handen?

Nogmaals ik betreur je letsel en ben het met je eens dat een waarschuwing op de fles op zijn plaats is maar verder..... ik weet het niet hoor

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is inderdaad een vervelend geval

des al niet te min is het iets wat niet mag kan  hoort te gebeuren

ik zal het ook met ah opnemen

vervelend is dat het bij u thuis gebeurde

maar in het bedrijf zijn ook af en toe producten over datum helaas ook deze sappen

let daar dus op

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

erg oud sapje

ve
door verwijderd - Jun 30, 2005 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn nichtje heeft een dergelijk ongeluk gehad ten gevolge van het openen van een colafles en het metalen schroefdopje was in haar oog gevlogen, waardoor ze na enkele JAREN volledig blind was op haar oog.  Er was bleek een overdruk op de fles te zitten.  Haar advocaat heeft zo'n slordige € 100.000 (20 jaar geleden) uit de brand kunnen slepen

Ik denk dat jouw ongeluk niet vergelijkbaar is, want als een fles fruitsap begint te gisten (want dat doet sap na vervaldatum) is dat een natuurlijke drukverhoging.

Misschien kan je een geding beginnen dat er geen dergelijke waarschuwing op de fles stond, want ik vermoed dat je niet verondersteld wordt dit te weten.  Zo wordt het sappenbedrijf minstens veroordeeld tot voortaan vermelden bij Waarschuwing