tr
door truus43 Apr 20, 2016 om 11:32
Voeding & gezondheid

Goedkoop duurkoop?

Zijn de goekopere meestal eigen merken zonnebrand net zo goed als de duurdere?
Wat is het verschil?
Wat werkt beter? Een spray of melk?

1657 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2016 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk naar de beschermingsfactor. Melk of spray is wat u maar makkelijker vindt.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 20, 2016 om 12:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het goed is krijgen we daar volgens de nieuwsbrief allemaal antwoord op in een uitzending van Kassa.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2016 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goedkoop of duurkoop, zolang de beschermingsfactor hetzelfde is, maakt het niks uit. Behalve in je portemonnee dan. De ene smeert wel 'lekkerder' dan de ander, net als de ene sneller ingetrokken is dan de ander. Maar dat verschilt per merk, heeft verder niks met de prijs te maken.

stevenhagen_1
door stevenhagen_1 - Apr 20, 2016 om 22:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zit er Acetylsalicyl zuur in de Zonnebrand ??
Bij elke zonnebrand (maar ook Champo en Olie) moet ik de ingesloten producten spellen.
Tijdens een zonnige vacantie zat ik binnen een week totaal onder de rode uitslag.
Veel zon, dus ook zeer regelmatig zonnebrand gebruikt.
Al snel kon ik de link naar de zonnebrand leggen, er zat Salicilaat in.
Na veel zoeken en dat was geen prijskwestie, kwam ik een Zonnebrand tegen zonder Salicilaat.
De kreten: Natuurlijk, Voor gevoelige huid, etc. zegt niets. Want Salicilaat of Cumarine zit er meestal toch in.
Voor de Zonnebrand neem ik nu:
Sun Dance van DM (4010355878.540 of .472  (zonder Salicilaat en/of Cumarine)

Ik heb een mail gestuurd naar Weleda en heb volgend antwoord ontvangen:
Consumenten [mailto:@weleda.nl] , donderdag 19 september 2013
Wim Stevenhagen Re: Duindoorn Olie , SALICYLATE
Beste  meneer Stevenhagen, We hebben inmiddels een reactie gekregen van Weleda Internationaal. We gebruiken geen Coumarin of Benzyl salicylaat als geïsoleerde stof  in onze cosmetische producten. Echter, beide stoffen komen vaak voor in de natuur in verschillende  planten.  Coumarin bijvoorbeeld vindt u  in hogere concentraties in de essentiële oliën van Tonka bonen, lievevrouwebedstro en zoete klaver. Omdat we gebruik maken van een aantal van deze essentiële oliën in onze producten, bevatten deze producten dus ook Coumarin of Benzylsalicylaat, weliswaar uit natuurlijke etherische oliën. Beide stoffen kunnen allergische reacties veroorzaken. Vandaar dat we deze moeten vermelden als ingrediënt op de verpakking. Coumarin heeft een slechte reputatie in de media, nl het zou kankerverwekkend zijn. Uit onderzoek is gebleken dat het niet schadelijk is voor de mens, vandaar dat deskundigen van het IARC  (International Agency for Research on Cancer) deze stof als ‘niet classificeerbaar als kankerverwekkend bij mensen’ benoemen. Salicylaten als een chemische groep zijn de zouten van salicylzuur. Salicylzuur is een natuurlijk bestanddeel van sommige basten (bijvoorbeeld wilgenbast). De veiligheid van onze cosmetische producten wordt grondig onderzocht en als veilige cosmetische  producten beoordeeld. .
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet Customer service NL Weleda Benelux SE

Met een vriendelijke groet,
Wim Stevenhagen,
http://www.linkedin.com/in/wlshstevenhagen

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2016 om 23:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gebruik zelf het (goedkope) coppertone; spray. Lijkt vet maar trekt heel snel in. Spray is wel sneller "op" dan de gewone fles substantie, maar, ik dan, vind het gemakkelijker.