na
door nadine47 Feb 18, 2012 om 20:38
Voeding & gezondheid

Haarverf

Ik gebruik Naturtint voor mijn haar te verven.
Dit produkt gebruik ik al jaren en gedacht met succes.
Verhuisd, een nieuwe kapper en ze zij dat de naam niet inhield dat dit met natuurproducten gemaakt is.
Ook gaf ze aan dat er wel degelijk amonia of iets in die richting erin gedaan is.
Mijn vraag is nu, is hier ooit door jullie onderzoek in gedaan
en is naturtint inderdaat net zo slecht voor mijn haar als al het andere haarverfproducten met 100% grijsdekking.

35641 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even kijken naar de samenstelling en dan weet je wat je gebruikt, daar is geen (verder) onderzoek van Kassa of wie dan ook voor nodig.....

--Naturtint is de eerste natuurlijke haarverf op de huidige markt, waar geen recourcinol of ammoniak in zit. Hierdoor is deze permanente haarverf 95 tot 97 % natuurlijk. Naturtint bevat een veilige hoeveelheid aan waterstof peroxide.Info

Niets is 100% goed voor je haar, deze is minder slecht dan een andere wellicht, zolang je geen probleem ondervind zou ik er niet wakker van ligt wat de kapper er van zegt.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naturtint ken ik niet. Maar nu je er toch over begint : wat te denken van Bigen?

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadine, haarverf is echt niet zo onschadelijk als men tegenwoordig denkt dat het is geworden. Ik kan helaas geen link maken maar als je zelf de moeite neemt eens te kijken op: www.xead.nl/is-haarverf-wel-zo-veiligkun je wat meer info te weten komen. Over b.v. vrouwen met donker haar heel anders (kunnen) reageren dan blonde vrouwen.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

(Bigen = zeer natuurlijke haarverf)

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 18 feb 2012, 21:11: (Bigen = zeer natuurlijke haarverf)

Tja, zal toch wel wat (onnatuurlijks of schadelijks) in zitten :
-- Bigen's simple coloring system means less damage to your hair.-- Bron
Anders zou er toch wel staan `No damage to your hair` lijkt me.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even de verpakking van Naturtint erbijn gehaald:

er staat luid en duidelijk meerdere malen vermeld:
Zonder ammoniak
Ohne ammoniak resorzin parbenen
Sans ammoniaque résorcinol parabénes

Ik denk dat uw nieuwe kapper uit zijn/haar nek kletst en een product wat zij verkopen in uw maag wil splitsen. Ik zou een andere kapper zoeken.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even los van dit topic:

Iemand die ik heel goed ken gebruikt deze verf als 16 jaar en ze heeft een meer dan mooie kop met haar.

En anders vraag het via "contact punt nl apestaartje powerheath punt nl"

Maar volgens mij liegt de kapper.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

(Stacey, kwee nie... Ik heb Bigen zelf gebruikt. Het is uitstekend en zonder chemische toevoegingen. Ook nog goedkoop en kan als poeder maar ook aangemaakt nog heel lang bewaard worden na het openen van het flesje. Zie ook onder haarimport.nl en ik werk er niet....).

ve
door verwijderd - Feb 18, 2012 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Naturtint beter voor je haar is dan de produkten die de kapper gebruikt.
Als je tevreden bent, gewoon blijven gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet dat dit bericht een jaar geleden is verstuurd, maar wil toch nog reageren.
Denk dat mevrouw haar kapster dacht dat ze een natuurtint in haar doet, en niet het merk naturtint.
Waardoor het antwoord van de kapster klopt als je een natuurtint verf hebt heeft het niks met amonia waterstofperoxide enz te maken. Maar met de tint van de verf wat zo natuurlijk mogelijk is zonder warmte of koele pigment. Een natuurtint zorgt ook voor de meeste grijsdekking. Per merk zit er altijd wat verschil in de producten.. je hebt natuurlijk ook bij de kapper verf zonder amonia waar je altijd naar kan vragen.
Denk dat deze kwestie komt van miscommunicatie van klant naar kapster.
En dit geen rede is om te zeggen dat de kapster er geen verstand van heeft.
Had mij ook kunnen over komen als ik niet wist dat ze het over het merk naturtint.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2013 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen ammoniak in zit, dan zit er wel een ander sterk basisch middel in op het harte laten zwellen zodat de verf in het haar kan dringen ! En natuurlijk wil niet per definitie zeggen dat het beter is. Brandnetel is ook natuurlijk mar dat smeer je toch ook niet op je hoofd. En om grijze haren te dekken heb je minimaal 6 % waterstofperoxide nodig, of het nu chemisch is of natuurlijk