bi
door bigfrenske Jan 24, 2005 om 12:59
Voeding & gezondheid

Heeft iemand ervaring met yakult

hoi hier met frans ,

ik heb een programma op tv gezien over het goede bacterie suplent yakult ,is er iemand die dat al langer gebruikt en er posietieve resultaat mee heeft. of is dit product een zoveelste loze reclame kreet van fabriekanten.

voor eventuele reacties mijn dank bij voorbaat.

78580 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2005 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijnsinziens onzin, gewoon vezels eten als je stoelgang niet okidoki is

ve
door verwijderd - Jan 24, 2005 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frans - Yakult schijnt een positieve invloed te hebben op de darmflora. Ik weet niet wat ik de daar precies bij moet voorstellen maar gezien de prijs van dit product heeft het geen positieve invloed op de flora van je portemonnee. Dit en soortgelijke producten zullen allemaal wel een positieve invloed hebben op het een of ander maar, zoals chong al zegt, is goede normale voeding meer dan voldoende en zijn dit soort luxe producten bij verstandige voeding echt niet nodig. Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2005 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ben het eens met het bovenstaande; goede voeding moet genoeg zijn. Overigens is naast het eten van vezels drinken misschien nog wel belangrijker (en dan geen koffie of alcohol maar water, o.i.d). Je moet als volwassenen toch minimaal 1,5 a 2 liter vocht binnen krijgen per dag! Daar ligt bij veel mensen het probleem.

Overigens, wat Yakult betreft, ik heb het ooit gedronken (gratis gekregen van schoonmama lol) en ik vond het toch VIES. Smaakt echt naar koude, vloeibare suiker met een chemisch smaakje. En dat was dan zelfs de 'light variant'.

Greetz TIca

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bacteriesoort in Yakult is op zich oké. Maar... je krijgt of ook een lading suiker mee of een lading kunstmatige zoetstof (in de light-versie). Niet gezond dus. We hebben onder normale omstandigheden miljarden bacteriën in onze darm, die heel veel goed werk doen. Die hoeveelheid ligt in gewicht tussen de 1 en 2 kilo (!!!) Door slecht eetgewoontes, darminfecties (salmonella, virussen e.d.) kan de darmflora flink te lijdenhebben. Het herstellen van die flora kan erg zinvol zijn, maar niet met producten als Yakult (ik zeg altijd: Ja-Kul!) en soortgenoten. De darmflora weer en beetje op de rails helpen (na o.a. een antibioticakuur) is zeker zinvol, maar gebruik dan een goed product in poeder of capsulevorm - een z.g. probioticum. Een goede gezondheidsspeciaalzaak zal u kunnen helpen met de juiste keuze. Nog beter is het brengen van een bezoekje aan een orthomoleculaire arts of voedingsdeskundige. Zij zijn geschoold in de toepassing van dit soort producten en kunnen de juiste keuze voor u maken. Adressen vindt u op de website van de beroepsvereniging MBOG: www.mbog.nl. Als het gaat om een matige tot slechte stoelgang, is het beter vezelrijk te eten, voldoende te drinken, niet vetarm te eten en vooral voldoende te bewegen. Junkfood is dus uit den boze.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2005 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

In yakult zitten inderdaad goede bacterien, maar het zijn er niet genoeg om het resultaat te geven wat yakult belooft. Verder is gebleken dat die bacterien in het flesje dood zijn, ze doen dus helemaal niks voor je.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2005 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje yakult na de maaltijd

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 5, 2005 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad yakult na de maaltijd maar los daarvan: er zitten goede bacterien in maar ze zijn dood.....  Een beetje silly antwoord.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2005 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Frans,

Ik gebruik Yakult nu ruim twee maanden en kan je zeggen dat mijn darmproblemen grotendeels verdwenen zijn. Het is wel belangrijk dat je de yakult 'sochtends op nuchtere maag drinkt.

succes, Patricia

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bacterieen in Yakult hebben hun dienst bewezen. Beter is nog probiotica nemen als Acidophulus van Solgar of andere probiotica

zie http://www.voedsel.net/themas/probioti.htm

met wetenschappelijke informatie over inhouden van probiotica

Deze site is van de universiteit van Wageningen, kun je ook info aanvragen! Probiotica is goed, zeker als je darmklachten hebt is de kans groot dat de flora niet helemaal goed meer is. Het is veilig, versterkt je spijsvertering en daarmee je immuunsysteem. Dus ja het is goed, Yakult bevat wel allerlei suikers of zoetstoffen ed en die heb je dus NIET nodig

www.solgar.nl

ve
door verwijderd - Nov 1, 2005 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ervaring met yakult. Ik neem het echter alleen als ik niet goed eet (heb een eetstoornis). Ik periode dat ik voldoende vezels binnenkrijg, is dat echt niet nodig. Ook vitamine spelen een belangrijke rol.

Ik denk dat als je gewoon eet, normale porties en regelmatig en goed, dat yakult niet nodig is. Ik weet van mezelf dat dit het geval is. Enkel als je problemen hebt met je darmflora is uitproberen zeker de moeite waard.