arook
door arook Feb 1, 2011 om 12:51
Voeding & gezondheid

Hoe kom je van faalangst af

ik ben nu 21 en te bang om weer naar school te gaan omdat ik denk dat ik het toch weer verpruts
hoe kom ik van deze vreselijke faalangst af want wil niets liever dan een keuzes maken zonder er onzeker over te zijn

1167 4 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 1, 2011 om 13:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Huisarts/psycholoog/psychiater

willy51
door willy51 - Feb 1, 2011 om 13:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ga een assertiviteitscursus volgen zodat je sterker in je schoenen komt te staan.
Het helpt ook om van je vaalangst af te komen. Als je je zelf meer respecteerd en voor jezelf durft op te komen verdwijnt je vaalangs ook.

druifje01
door druifje01 - Feb 1, 2011 om 13:29
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is weliswaar een consumentensite, maar ik kan je aanraden om op zoek te gaan naar de oorzaak van je faalangst. Dat kun je moeilijk alleen. Waarschijnlijk is die angst onterecht, maar toch om de een of andere reden ontstaan. En die reden moet je uit je "systeem" zien te krijgen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom zou het niet slecht zijn om met iemand te gaan praten die je met jezelf confronteert en helpt jezelf te doorgronden.

tdehond
door tdehond - Feb 1, 2011 om 14:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Er zijn diverse soorten psychotherapie om faalangst te behandelen.

U kunt o.a. hier lezen hoe dit behandeld kan worden. Kijk welke manier van behandelen u het meest aanspreekt, of het bij u in de buurt mogelijk is en of uw zorgverzekering het vergoedt.