dh
door dhr-jojo-vianen May 26, 2012 om 09:37
Voeding & gezondheid

Hoe kun je een scheerapparaat schoonmaken

Voor de gene die ook "nat scheert" met elektrisch apparaat
zou ik graag te weten willen komen hoe je het beste het schoon kan maken.

Nu heb ik zo'n philips aquatech at750 en scheer met gel op mijn gezicht de boel fijn alleen na een tijd wordt mijn scheerkop en apparatuur "wit" van de aanslag die de gel geeft en ben ik benieuwd hoe dit kan worden schoongemaakt.

Want met het geleverde borsteltje zet geen zoden aan de dijk
gezien het echt hard nekking is.

Wie o wie heeft de gouden tip voor dit "probleem" .

Mvg,

Jojo Vervoord
Vianen - Utrecht

32882 20 Rapporteer

snah
door snah - May 26, 2012 om 09:55
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer eens azijn .

tenormin
door tenormin - May 26, 2012 om 15:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

beste jojo, lekker schoon te krijgen met (helaas prijskaartje van ca. €14,00) is Philips jet clean reinigingsvloeistof.

dirck
door dirck - May 26, 2012 om 17:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Na elke scheerbeurt de onderdelen los halen en gewoon onder de kraan met lauw water schoonspoelen.
Zo simpel kan het zijn!

dirck
door dirck - May 26, 2012 om 17:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Snap om eerlijk te wezen niet dat je dit niet weet.
Het staat gewoon op de verpakking aangegeven en ook als je googled op dit produkt, dan kom je het ook overal tegen.

Ook staat het gewoon in de handleiding:
Dankzij het QuickRinse-systeem kunt u het apparaat afspoelen onder de kraan en gebruiken onder de douche.

hbtransport
door hbtransport - May 30, 2012 om 09:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe het met een normale verfkwast, werkt perfect
succes henk

pi
door piet limburg - May 30, 2012 om 12:22
232 Antwoorden / 15 Vragen

Maak zelf regelmatig mijn scheerapparaat intensief schoon.
Met natscheren ben ik niet zo op de hoogte.
Bij droogscheren is het zaak dat je de (3) scheerkoppen niet gelijktijdig uit elkaar gooit.Een scheerkop tegelijk schoonmaken en dan weer hetzelfde mesje bij dezelfde scheerkop.Ze zijn op-elkaar ingelopen.
Ik gebruik daarvoor een iets hardere tandenborstel,omdat het bijgeleverde borsteltje te zacht en te onhandig is.De tandenborstel gebruik ik al 50 jaar met succes (vanaf de eerste scheerapparaat,toen nog met een kop,later twee en nu drie).
Bij de politie werd ook gebruik gemaakt van een tandenborstel,die echter speciaal gemaakt was, voor het reinigen van het dienstpistool.Aan een kant een groter borsteltje en aan de andere kant een kleiner borsteltje).Super handig voor harnekkig vuil.

Succes

ha
door handel reiziger - May 30, 2012 om 12:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Met perslucht gaat prima !

clijnmarijne
door clijnmarijne - May 30, 2012 om 12:40
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo, misschien mag ik in dit verband ook wat vragen over het Braun scheerapparaat van mijn man. Series 3. Wat we ook doen om het apparaat schoon te maken, als hij zich weer gaat scheren daags erop, valt er nog steeds scheersel op zijn pyama, blouse of trui. De twee scheerbladen in 1 cassette kan eruit geklikt worden en houden wij onder de hete kraan. Het ziet er dan superschoon uit. Het apparaat zelf (de kop) die dan vrijkomt, borstelen wij vlekkeloos schoon. En toch blijft er scheersel vallen, ook tot mijn ergernis. Hij heeft twee van dit soort apparaten, zijn nog vrij nieuw. Mijn man scheert zich alleen droog, terwijl het apparaat ook geschikt is om je onder de douche te scheren. Ik zag deze vraag staan en ik dacht...
De Shavershop -prima webwinkel en service overigens- komt met een standaardverhaal waar we -hoe goed bedoeld ook- niet veel aan hebben.
Scheerapparaat: Braun Series 3, type 5776
Bedankt alvast voor Uw reactie!
M.vr.gr. Clijnmarijne

wimmi20
door wimmi20 - May 30, 2012 om 13:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het scheerapparaat onder de kraan schoonspoelen heeft een vervelende bijkomstigheid.
Op een gegeven moment liep de wastafel niet goed meer leeg.
Ik draaide onder de wastafel de syphon los en de vuilopvanger zat geheel vol met grijze massa van mijn afgeschoren baardhaartjes.

Het is mij overigens een raadsel waarom men zich scheert met lotion in het scheerapparaat.
Dat is gewoon een marketing truc om lotion te verkopen.

En volkomen off topic : Braun heeft een electrisch schoonmaaksysteem met een vloeistof cassette die 1 maal per maand vernieuwd moet worden.
Het scheerapparaat moet dan in een houder worden geplaatst.
Alleen aan deze casette's bent u honderd euro per jaar kwijt.
En voor mevrouw Cllijnmarijne : ik heb laatst een dure Braun erbij gekocht, het is het beroerdste scheerapparaat dat ooit gekocht heb.

vliegenderob
door vliegenderob - May 30, 2012 om 15:14
292 Antwoorden / 1 Vragen

Heerlijk toch die reacties, het gaat steeds meer een humorsite worden! Er wordt gevraagd hoe een "natscheerapparaat" gereinigd moet worden, iets wat overigens in de gebruiksaanwijzing staat, en dan reageert iemand met het vertellen dat ze geen verstand hebben van nat scheren maar wél hoe hij zijn droogscheerapparaat reinigt en voegt daaraan toe hoe de politie het dienstpistool schoonmaakt! Scheert men zich bij de politie met het dienstpistool? Ook lezen we het indirecte advies om maar een perslucht installatie aan te schaffen, waar moet'ie staan, in de badkamer? ( ik weet de reactie hierop al!) Of gaan we massaal na het scheren naar de garage waar natuurlijk iedere zichzelf respecterende droogscheerder een compressor heeft staan, maar daar nooit aan gedacht heeft! Tijdschakelaar erop die s'ochtends vroeg de compressor een kwartiertje voor het scheren laat aanslaan zodat er na het scheren voldoende druk aanwezig is om te spuiten. . .Als je na het scheren even tussen duim en wijsvinger het kluitje haar dat op dat metalen plaatje onderin de wasbak ligt weghaalt en weggooit, i.p.v. doorspoelen, zul je nooit een verstopte syphon hebben! (Al blijven de gewrichten dan wél soepeler en wordt dat gootsteenkastje ook weer eens schoongemaakt)

ja
door janenan - May 30, 2012 om 16:29
23 Antwoorden / 4 Vragen

Ach wat doe ik het dan simpel: met mijn Philips scheer ik gewoon droog en direct na het scheren gooi ik - met een paar tikjes tegen het apparaat - boven de pedaalemmer de haartjes weg. Voor het verwijderen van enkele restjes gebruik ik nog even het borsteltje en/of ik blaas de restjes weg. De mesjes kunnen er zo nu en dan eens uitgehaald worden om te reinigen, maar als je na elke scheerbeurt de haartjes direct weg gooit is dat zelden nodig.
Hoewel Philips ook over mijn apparaat schrijft dat het onder de kraan afgespoeld kan worden, heb ik dat nog nooit gedaan. Wat een gedoe, moet ik het ook allemaal weer gaan afdrogen. Is dus allemaal niet nodig.

wimmi20
door wimmi20 - May 30, 2012 om 17:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kom nou Rob, vlieg op !

je zit er helemaal naast met jouw opmerking over mijn verstopte wasbak.
Als ik mij geschoren heb dan zitten er helegaar geen haartjes in mijn scheerapparaat.
Daar zitten haartjes in die tot poeder zijn vermalen, die ik in het verleden uit de scheerkop spoelde onder de lauwe kraan.
Er zijn dan geen haartjes die je kunt pakken.
Als jij degene bent op het plaatje naast jouw inzendingen dan mag jij niet meedoen met een onderwerp over baardmaaiers.
En nu onthult Wimmi het geheim hoe hij zijn baardmaaier tegenwoordig schoonmaakt : ik heb een dure waardeloze Braun die ik gebruik om mijn Philips te reinigen.
Dat gaat als volgt :
van de Braun verwijder ik de scheerkop.
Dan zie je de twee trilstiften.
Ik open de scheerkop van mijn Philips en houd deze op zijn kop boven een vel papier op tafel.
Ik zet de Braun aan, en houd de trilstiften tegen de scheerkoppen van de Philips.
En de scheerkop van de Philips wordt gereinigd zonder demontage van de koppen, daar zorgt de sterke trilling voor.
Dat is het enige nut dat de Braun hier in huis heeft, want goed scheren doet ie niet.

dh
door dhr-jojo-vianen - May 30, 2012 om 19:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Graag zou ik iedereen willen bedanken met de zinvolle en praktisch tips
om een scheerapparaat schoon te kunnen maken.

Dank u wel.

Mvg,

Jojo Vervoord

Vianen, Utrecht.

pi
door piet limburg - May 30, 2012 om 21:13
232 Antwoorden / 15 Vragen

JOJO,

Geen dank,doe het zoals ,,vliegenderob'' aangeeft.Anderen stellen bij hem niks voor.
Overlopend van kritiek, heeft hij het over verstopte syphons en gootsteenkastjes.
Alleen respect voor zichzelf en alles beter weten.
Zo aan de foto te zien heeft hij ook verstand van grasmaaiers.

Succes

snah
door snah - May 30, 2012 om 22:01
654 Antwoorden / 61 Vragen

Veel reacties en veel onnodig ,

Daarom nogmaals gebruik azijn ( schoonmaakazijn ev. met citroengeur )
Azijn lost namelijk zeepresten op en is veel goedkoper dan de dure schoonmaakmiddellen van de fabrikant .

Kijk eens bij tips op deze site en zoek op azijn .

Hans

tenormin
door tenormin - May 30, 2012 om 22:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op woensdag 30 mei 2012, 22:01]Veel reacties en veel onnodig ,

Daarom nogmaals gebruik azijn ( schoonmaakazijn ev. met citroengeur )
Azijn lost namelijk zeepresten op en is veel goedkoper dan de dure schoonmaakmiddellen van de fabrikant .

Kijk eens bij tips op deze site en zoek op azijn .

Hans

Aangezien het apparaat al wit is uitgeslagen zou er wel azijn gebruikt kunnen worden. Natuurazijn wel te verstaan; schoonmaakazijn is veel te agressief.

vliegenderob
door vliegenderob - May 30, 2012 om 23:26
292 Antwoorden / 1 Vragen

wimmi20 schreef woensdag 30 mei 2012, 13:39:

Ik draaide onder de wastafel de syphon los en de vuilopvanger zat geheel vol met grijze massa van mijn afgeschoren baardhaartjes.

en vier uur later heb je het over poeder in je syphon! Wat is het nu? Je maakt Pietvoncken ook al in verwarring. Die bejaarde op de foto ben ik inderdaad. Ik scheer me nog om de twee weken en dan heb ik ook haartjes in mijn wasbak, net zoals jij die niet hebt.

@pietvoncken, lees even terug. Ik antwoordde op wimmi zijn syphon en de humor van het kastje samen me de syphon zie jij kennelijk niet in, geeft niet hoor!
Ik hoor wel vaker dat mijn humor een beetje droog is, maar gelukkig kan ik nog wél lachen!

wimmi20
door wimmi20 - May 31, 2012 om 00:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Elke azijn is geschikt om het apparaat te kuisen.
Natuur azijn of schoonmaak azijn maakt niets uit, het een is een natuurproduct en schoonmaak azijn wordt kunstmatig gefabriceerd.
De laatste heeft een hogere zuurgraad.(ph waarde)
Schoonmaak azijn is niet bestemd voor consumptie.
De scheerkop van de baardmaaier is van roestvast staal (rvs) en de rest van kunststof.
Beiden worden niet aangetast door welke azijn dan ook.
Aangezien de behuizing van het apparaat waterdicht is kun je gewoon een kwastje in de azijn dopen en poetsen maar.
En de rvs kop doe je gewoon lekker in bad.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=tenormin schreef op woensdag 30 mei 2012, 22:20: [

Aangezien het apparaat al wit is uitgeslagen zou er wel azijn gebruikt kunnen worden. Natuurazijn wel te verstaan; schoonmaakazijn is veel te agressief.

pl
door plieau - May 31, 2012 om 16:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik bezit een Braun 5775, 5000series,houdt hem na scheren onder de warme/hete kraan. Ze hebben in de verpakking ook een flesje olie gedaan .
Waarvoor???, je moet af en toe de mesjes inolien dan slijten ze waarschijnlijk minder.Is wel een duur toestel om het half jaar een nieuwe messenset kopen /In duitsland kopen scheelt gauw de helft.

ha
door handel reiziger - Jun 1, 2012 om 13:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Haast vergeten !!

Voordat ik de perslucht uit de compressor gebruik , spuit ik het apparaat af met remreiniger van het merk W....h,

werkt uitermate goed !!