maki
door maki Aug 18, 2013 om 10:48
Voeding & gezondheid

Hoeveel zout zit er in movicolon

hallo,
kan iemand mij vertellen hoeveel zout er in movicolon zit.
er staan wel allerlei namen over soorten natrium, maar dat zegt deze leek zo weinig. ik moet nl erg opletten met zout vanwege de bloeddruk.
alvast bedankt voor het antwoord

4160 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2013 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Informeer eens bij je arts of apotheker!

Dat is een beter aanspreekpunt dan hier op het forum te vragen!

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2013 om 11:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zowel natriumwaterstofcarbonaat als natriumchloride zijn niet echt geschikt voor mensen met een zoutarm/loos dieet.
Movicolon is alleen op recept verkrijgbaar, dus je zult het via je huisarts hebben gekregen. Misschien kun je nog eens met hem overleggen of dit wel het juiste middel is. Het zou kunnen dat de hoeveelheden natrium geen bezwaar zijn. Wel goed bij drinken dan.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2013 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat uw huisarts dat voorgeschreven heeft en die moet toch op de hoogte zijn van uw bloeddruk problemen. Maar als u twijfelt, even de dokter bellen.

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2013 om 11:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Was misschien handiger geweest om uw vraag over lactulose calorieën hier ook neer te zetten, hoewel de arts natuurlijk uw eerste aanspreekpunt is. Hoewel 'meneer Google' u met deze vraag ook wel enig inzicht kan geven.

me
door mein33 - Aug 18, 2013 om 13:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U gebruikt dit middel op voorschrift van uw huisarts. Uw huisarts zal ook op de hoogte zijn van uw te hoge bloeddruk.
Uiteraard heeft uw huisarts gewikt en gewogen of gebruik van dit middel, in uw medische omstandigheid, verantwoord is en deze overweging is positief uitgevallen.
En in uw huisarts moet u toch wel vertrouwen kunnen stellen.
Aangezien het slecht is om laxeermiddelen langdurig te gebruiken of het gebruik in ieder geval na verloop van tijd moet worden onderbroken, zal het natriumgehalte in dit product geen negatieve invloed hebben op uw bloeddrukwaarden.

me
door mein33 - Aug 18, 2013 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In een andere vraag heeft u het over lactulose.
Gebruikt u dit samen met de hier genoemde movicolon !!!!!!!

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2013 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2013 om 14:49
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[edit redactie]
Er zijn hier serieuze antwoorden gegeven: raadpleeg uw arts want die schrijft het voor.
Ik wil daar wel op aanvullen dat ook raadplegen van de apotheker zeer zinvol kan zijn.
Helaas heb ik mijn arts moeten confronteren dat al enige tijd bestaande problemen (lichte duizeligheid) te maken bleek te hebben met twee medicijnen die elkaar 'dwars zaten'.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2013 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]