door willems123 Apr 1, 2018 om 14:58
Voeding & gezondheid

Houdbaarheidsdatum

Waarom vermeldt  een flesje wijn geen houdbaarheidsdatum, terwijl in een flesje zuiver water (van Spa bijv.) stond wel de houdbaarheidsdatum op? Is de wijn voor eeuwigheid houdbaar?

5526 6 Rapporteer

pe
door peentjes - Apr 1, 2018 om 15:05
421 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat wijn afhankelijk van de kwaliteit en de hoveeelheid sulfiet en de bewaaronstandigheden geen vaste houdbaarheidstermijn heeft.
Zuiver water van spa komt gewoon uit de Utrechtse waterbron - dus uit de kraan. Na verloop van tijd wordt dat water slechter. Zonde dus om dat in fles te kopen, want uit de kraan is het elke dag vers.

rf
door rfrijhoff Apr 4, 2018 om 13:00
41 Antwoorden / Vragen

Als u geen kennis heeft van een product, in dit geval kraanwater/bronwater/mineraalwater, kunt beter geen antwoord geven dan onzin. SPA water komt niet Utrecht, maar uit SPA (dit ligt in Belgïe) of de directe omgeving. Ook komt het niet uit de kraan, maar uit bronnen, vandaar ook de vermelding bronwater. Deze vermelding is beschermd en kraanwater mag dan ook nooit als bronwater vermeld worden. Bronwater is niet hetzelfde als kraanwater. Mineraalwater daarentegen is niet beschermd. Derhalve mag kraanwater waaraan mineralen zijn toegevoegd mineraalwater genoemd worden. Tot slot: kraanwater kan ik niet drinken omdat ik daar alleen maar meer dorst van krijg en een uitgedroogde keel en mond. Bronwater daarentegen heb ik geen problemen mee.

reflecs
door reflecs Apr 4, 2018 om 14:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Beetje flauwe reactie. Spa komt inderdaad niet uit Nederland. Maar zoek eens op: Bar le Duc of Sourcy in combinatie met kraanwater/mineraalwater/bron.

tijger1
door tijger1 Apr 5, 2018 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rfrijhoff. Misschien moet u dan wat minder “sec” kraanwater drinken? Krijgt u ook geen droge mond. Uit veel Nederlandse kranen komt “gewoon” bronwater. Maar ja dan is het veel goedkoper en zit niet in een dure fles.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2018 om 15:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De vraag kun je beter stellen op het forum van de Consumentenbond, daar vind je veel meer deskundigheid dan hier https://community.consumentenbond.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 1, 2018 om 15:14
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Witte wijn wordt op den duur wijnazijn en kan dan nog wel voor andere doeleinden gebruikt worden.
Rode wijn mits liggend bewaard kan lang bewaard worden, hangt ook van het jaar dat het gemaakt is af.
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/dranken/vraag/97028/ongeopende-wijn/

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2018 om 15:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom vermeldt  een flesje wijn geen houdbaarheidsdatum,
Men gaat er van uit dat de fles in de kortste keren leeg is, zeker binnen de houdbaarheidsdatum;-))

marita5
door marita5 - Apr 1, 2018 om 16:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willems123 ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/houdbaarheidsdatum-2

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2018 om 13:45
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Maar u heeft vast ook wel eens gehoord of gelezen dat hoe ouder een floes wijn is qua inhoud hoe duurder die is en sommige wijnen zijn zelfs ook hoe ouder hoe beter (volgens kenners). Op bijv. whiskeys / wiskys staat ook geen T.H.T afgezien van het gegeven dat T.H.T. ook nog 'tenminste houdbaar tot ... 'betekent.

ma
door manwijf Apr 5, 2018 om 11:44
574 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe ouder hoe duurder geldt alleen voor wijn, die bij aanschaf al duur is. Je moet een kenner zijn om te weten welke wijnen je ueberhaupt lang kunt bewaren. De meeste wijn, zeker die uit de supermarkt, is al gelijk op dronk. Die wordt van heel lang bewaren niet lekkerder. Of een fles wijn nog goed is, is trouwens gewoon een kwestie van proeven.