zo
door zonneschijn_1 Dec 14, 2007 om 14:14
Voeding & gezondheid

Huisarts weigerd mij te helpen

Ik heb woensdag bij de tandarts mijn verstandkies laten verwijderen.Nu is het vrijdag en ik heb waarschijnlijk een flinke ontsteking in mijn kaak.Ik kan bijna niets eten of het moet vloeibaar zijn.Mijn hele gezicht is opgezwollen aan 1 kant en heb koorts.Ik dus vanmorgen even mijn tandarts bellen,maar wat bleek op vrijdag gaat al de weekend tandarts in.Ik dus de huisarts gebeld en de assistente zij dat ik dan even langs kon komen.Nou naar een half uur wachten was ik dan aan de beurt.

Ik ben niet lang binnen geweest want naar goed 1 min.stond ik alweer buiten.Het bleek dat die huisarts mij niet helpt omdat het komt door een verwijdering van een verstandskies en hij me daar niet mee kon helpen.Ik had hem dan ook wel even duidelijk gemaakt dat mijn tandarts al weekend had en er dus niet was en dat ik het aangezien mijn medicijnen gebruik het verstandig vond dat een arts mij een kuur zou voorschrijven,want het is zo dat een weekend tandarts ook verder geen verstand van medicijnen heeft en mij mischien wel het verkeerde voorschrijft.Hij haalde zijn schouders op en zij ik kan niets voor U doen.Nu zit ik thuis met alle elende en moet nu maar met veel pijnstillers het weekend zien door te komen.Maandag kan ik dan bij mijn eigen tandarts weer terecht.

Mijn vraag is dan ook kan de huisarts dit zomaar wijgeren.

780 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 14, 2007 om 14:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Huisarts is niet verplicht jouw pijnstillers voor te schrijven, die zijn vrij te koop.

Normaal hoor je de behandeling van de tandarts ook met de tandarts verder af te handelen, hij weet tenslotte precies wat er gebeurt is/aan de hand is en had je dus gewoon naar de weekend tandarts moeten gaan, als er na de behandeling een ontsteking is moet er wellicht een en ander schoongemaakt en daarvoor moet je ook bij de tandarts zijn.

Kans dat je iets verkeerds voorgeschreven krijgt zal wel loslopen, als je bij de tandarts vermeldt wat je gebruikt en bij de apotheek dan houden ze daar rekening mee.

Dus toch maar even contact opnemen met de weekendtandarts, in ieder geval voor overleg.

Succes,

kiran
door kiran - Dec 14, 2007 om 14:23
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Als het echt zo erg is? Ga naar de spoedeisende hulp van een ziekenhuis! Niet zo het weekend in gaan!

poltol
door poltol - Dec 14, 2007 om 14:56
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarom belt u niet met de weekend tandarts? Daar zijn die toch voor. Wellicht dat ze u daar wel passen raad kunnen geven. Het is tenslotte hun vak. Ik begrijp wel waarom de huisarts u niet gaat helpen. Die gaat zijn vingers niet branden aan zaken die de tandarts betreffen. Dus even bellen.

Succes, poltol

gu
door gul - Dec 14, 2007 om 15:15
46 Antwoorden / 23 Vragen

Ik ben zelf doktersassistente, dus ik weet dat een huisarts daar niet bij kan helpen. Dit is een zaak voor de tandarts.

Je  moet een dienstdoende tandarts bellen. Die kan kijken wat er aan de hand is. Er kan namelijk een stukje kies achter gebleven zijn(met een foto kunnen ze dat zien). Maar meestal zit er eetensresten in de gat, die erg veel pijn veroorzaakt.  Ik heb het zelf ook gehad. Je krijgt dan een spuit mee, waar je zout water opzuigt en hiermee de gat van de kies schoonspoeld.  Daarna ben je gauw van de pijn af. Maar wacht niet al te lang, het is trouwens nog geen 17.00 uur. (want anders moet je nog weekend/avond tarief betalen)

ee
door eetje - Dec 16, 2007 om 03:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

gewoon de weekendtandarts bellen en anders naar de spoedeisende hulp van het dichtsbijzijnde ziekenhuis gaan, zeker niet zo het weekeinde door gaan, kan heel vervelende complicaties geven!

In ieder geval beterschap en sterkte, Eetje.

door 4711 - Dec 16, 2007 om 09:03
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als U meer slikte aan pillen zal de Weekend tandarts eventueel in overleg Apotheek hier rekening mee houden, de Apotheek is vaak meer deskundig dan een huisarts, dus maak je geen zorgen, de weekend tandarts is deskundig genoeg of hij vraagt deskundige hulp bij Apotheek.

zo
door zonneschijn_1 - Dec 19, 2007 om 16:56
3 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Ik heb zaterdag kontakt opgenomen met de eerstehulp en die hebben mij geholpen.Ik heb een kuur gekregen en nu gaat het al weer wat beter met me.Ik ben dan vandaag ter kontrolle nog even bij mijn eigen tandarts geweest en deze heeft mij nog een extra medicijn in de holte gespoten.

Ik begrijp het wel dat je naar een weekend tandarts moet,maar er zijn denk ik dan toch ook nog genoeg mensen die het op de dag van vandaag niet zomaar even het geld uit hun mouw schudden voor hulp.

aurora35
door aurora35 - Jan 16, 2008 om 00:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het wel dat je naar een weekend tandarts moet,maar er zijn denk ik dan toch ook nog genoeg mensen die het op de dag van vandaag niet zomaar even het geld uit hun mouw schudden voor hulp.

Welkom in onze maatschappij. Waar je als mens een nummer bent geworden en waar niemand meer wakker zal liggen van jouw wel en wee.

Feit is inderdaad dat je huisarts zich meestal niet mengt in de nazorg van je tandarts. Was bij mij toen ook zo. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Ondanks dat ik nog een redelijk begripvolle huisarts heb, kon ook zij mij niet helpen. Reden: vakgebied van de tandarts.

Gelukkig heb je in ieder geval hulp gekregen en hopelijk gaat het nu weer de goede kant uit! Beterschap!

Groetjes, Aurora.

xandor020
door xandor020 - Jan 16, 2008 om 01:13
180 Antwoorden / 8 Vragen

Na een maand mag ik toch hopen van wel.........

aurora35
door aurora35 - Jan 16, 2008 om 01:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

Na een maand mag ik toch hopen van wel.........

Verhipt! Zie nu pas de datum. Ja, mag nu inderdaad wel hopen dat het beter gaat! Hihihihi.