ho
door hoogie.4 Nov 6, 2003 om 13:11
Voeding & gezondheid

Ik zoek

ik ben op zoek naar een uitverzekering en kom de gekste prijzen en andere dingen wie kan mij helpen het bos weer te zien door de bomen ??

2093 16 Rapporteer

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:54
19 Antwoorden / 3 Vragen

zet eerst voor je zelf op papier wat voor uitvaart je ZELF zou willen en wat je wensen hierin zijn...
ook eventuele partner en/of kinderen... wil je groots of wil je sober? wil je extra dingen of wil je standaard? met dat op papier kan iemand van een uitvaartonderneming je prima informeren wat voor jou het beste is en welk bedrag je per maand of kwartaal kwijt bent aan premie... persoonlijk ben ik bij Dela verzekerd, en dat bevalt me prima, ook mijn ouders waren hierbij verzekerd en na het overlijden van mijn moeder kwam er een begrafenisondernemer aan huis die alles prima regelde en luisterde naar je eigen wensen... Dela betaalt niet een geldbedrag uit, maar regelt voor jou alles van begin tot letterlijk het eind en daarvoor ben je dan verzekerd, zonder dat er extra onverwachte kosten zijn, mits je natuurlijk wel goed verzekerd was... doe het je nabestaanden niet aan om ze op te zadelen met onkosten omdat je zelf niet goed verzekerd was (zelf meegemaakt met schoonmoeder die onderverzekerd was).... succes ermee...

ca
door car-on-line - Apr 16, 2004 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad heel moeilijk om een goede uitvaartverzekering te vinden. Ik ben gelukkig gezegend met een vader die assurantieadviseur is. Maar de tips die hij me altijd meegaf voor het afsluiten van verzekeringen was:
Kijk als eerst naar de dekking. En vergelijk deze met elkaar. Daarna naar de kleine lettertjes en daarna pas naar de prijs. Bij het kijken naar de prijs moet je wel kijken of deze wel in een goede verhouding staat met de dekking. Tussen verzekeringen kunnen namelijk hele grote verschillen zitten met dekking en prijs.

mi
door michel_1 - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de weergave van een natura verzekering niet helemaal reeel is. De basis waarop deze worden uitgevoerd is puur op massa, lees aantallen. Zowel de premie als het pakket is hierop gebaseerd. Het is juist de hoeveelheid waarmee de ondernemer kan inkopen die de prijs voor hem scherp maakt en mede hierdoor de keuze van de natura beperkt. Wil je meer, dan zal er al snel de knip moeten worden getrokken om bij te betalen.
Eén van de belangrijkste zaken is vooral is de premie en uitkering geindexeerd en is er een duidelijke slottermijn. Zeker bij de oude verzekeringen die DELA heeft afgesloten, loopt de premiebetaling door tot het moment van overlijden. Stel dat men vanaf het 18e levensjaar gaat betalen en men wordt 78 (geen onmogelijk leeftijd) dan betaald men 60 jaar een geindexeerde premie!!! Ik zou de rekenmachine nog maar eens pakken!

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:54
19 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb het gelezen in de Telegraaf van di. 11 november jl.:
"Gratis bus tussen
Leiden en Den Haag

AMSTERDAM - De provincie Zuid-Holland laat de bus tussen Den Haag en Leiden gratis rijden. Het gaat om een proef van een jaar die is bedoeld om het aantal files te verminderen.

De provincie trekt twee miljoen euro uit voor de proef. Het is de eerste proef met gratis openbaar vervoer in ons land. Automobilisten kunnen hun auto parkeren in een transferium. De proef gaat in januari van start.

Gedeputeerde Marnix Norder zei in het Radio 1 Journaal dat hij rekent op een stijging van het aantal buspassagiers met 40 procent. De helft daarvan reist normaal met de auto. Dat wil zeggen 300 auto's per dag minder, aldus Norder."

groetjesss

gu
door guusop - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn inderdaad een hele massa verzekeringen en ook verzerkeringen die geen verzekeringen zijn.
Wil je een uitvaart die voor je verzorgt wordt en voor een groot gedeelte betaald wordt dan is het verstandig om een Natura verzekering te nemen.
Wil je alleen geld bij een overlijden uitgekeerd krijgen neem dan een levensverzekering
Heb je nu wat geld over en wil je dit reserveren dan kun je een z.g. deposito storten, het maximum in Nederland is momenteel (dacht ik € 4000,00 p.p.) deze storting is aftrekbaar van de belasting.
Je kunt natuurlijk ook geld sparen en dit hiervoor gebruiken bedenk je dan wel dat wanneer je plotseling overlijd je niet genoeg gespaard heb!
Dan zie je ook nog certificaten van b.v €1000,00 korting bij een overlijden als je de cheque inleverd bij een bepaalde ondernemer, onzin de afgenomen diensten worden dan eerst verhoogd en dan wordt er een korting gegeven.
Ook zijn er lidmaatschappen voor b.v €12,00 per jaar, dit is helemaal onzin je bent dan namelijk alleen lid van een organisatie zonder enige vergoeding
De natura-verzekeringen.
Nederland kent 3 natura verzekeringsbedrijven
-Dela
-monuta
-Amev/ardante

Bij deze is het product verzekerd tegen een maandpremie wordt de uitvaart bij een overlijden betaald, ten minste het grootste gedeelte.
Bij Dela ben je lid van een vereniging wat inhoudt dat er geen winstbejag is dit geeft dus een lage premie, door de grote inkoop aantallen van b.v kisten kan er een flinke kortinge bedongen worden bij de leverancier van de kisten, zo ook bij bloemen, leveranciers van lijkauto's en volgauto's
De opmerking die hieronder gemaakt wordt is niet waar je kunt van allerlei zaken afwijken, tot kisten van €20.000 zijn mogelijk. witte auto's 6 volgauto's bijna alles is mogelijk alleen dan wel tegen meerkosten.
De uitvaart vindt normaliter plaats in je eigen woonplaats, echter ook andere plaatsen zijn mogelijk.

mi
door michel_1 - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Guusop

Ik denk dat het een beetje kort door de bocht is om te stellen dat het onderstaande niet waar is en dat alleen u het juiste verhaal neer schrijft!
Nederland kent veel meer dan 3 natura uitvaartverzekeraars.
Het lidmaatschap bij een bepaalde vereniging binnend de uitvaartbranche biedt wel degelijk voordeel. In sommige gevallen krijgen mensen korting op de opbaarmegelijkheden, of een standaardkorting op de uitvaart. En het is van een zeer bedenkelijk kennis niveau om er dan van uit te gaan dat de prijzen eerst met een bepaald bedrag verhoogd worden.
Misschien kunt u zich behouden van commentaar of van foutieve informatie, hier is niemand mee geholpen. Misschien is het een overweging om een ander kennisgebied te nemen.

ho
door hoogie.4 - Apr 16, 2004 om 11:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

in de eerste plaats allemaal bedankt voor jullie reacties en ik wordt er niet helemaal wijs uit zo voor iedere raad is wel iemand die er op tegen is en is er mischien iemand die gewoon kan zeggen of kan wijzen naar een plek waar de heldere antwoorden van bij dela krijg je dit en dat en bij een andere weer zus en zo en op een manier dat een leek er wijs uit wordt :)

ju
door jurgenm - Apr 16, 2004 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Denk eens aan een verzekering bij Monuta. Misschien niet de goedkoopste maar wel helder. Tevens de mogelijkheid tot het maken van een scenarium waarin je zelf je hele uitvaart vastlegd. Jij bepaald dan het gebeuren. Tevens bewaken ze je huis tijdens de uitvaart. Inbraak komt helaas veel voor tijdens uitvaarten. Kijk maar eens op hun website.

ri
door rimmert - Jun 1, 2004 om 08:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar een oplossing en dat is een kapitaal/geldverzekering of zeg maar een kleine levensverzekering.

Daarmee bepaal je zelf welke onderneming of vereniging de uitvaart later moet uitvoeren.

Mijn advies is altijd : verzeker de kinderen bij de geboorte voor en index verzekerd bedrag, daar hebben ze altijd voordeel van, niet in de laatste plaats door het lage premie bedrag.

be
door ben1958 - Jan 8, 2005 om 20:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad soms het geval dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Het vergelijken van polisvoorwaarden is voor een leek meestal onbegonnen werk.  Ook hier de bewuste bomen..........

Vaak is het afsluiten van een verzekering een kwestie van keuzes, kies je voor een natura-verzekering ( "alles" wordt geregeld) of voor een verzekering die geld uitkeerd.

Persoonlijk zou ik de keus maken voor de laatste vorm van verzekeren, een verzekering die uitkeerd aan de verzekeringnemer of aan de erfgenamen.

Het voordeel is dat er geld uitgekeerd wordt en je niet aan een gebonden pakket zit.  In natura verzekeringen zijn de extra's boven en pakket vaak bovenmatig geprijst.

Op dit moment betaald men voor een gemiddelde uitvaart ca € 5500,= - € 7500,= .  Alles is afhankelijk van wat men wenst tijdens een uitvaart.

Voor het aangeven van wensen kan men een zgn wilsbeschikking invullen en deze zelf te bewaren en/of deze in bewaring te geven bij de uitvaartondernemer die uw uitvaart dient te verzorgen.

Een wilsbeschikking is te downloaden vanaf http://www.phoenixuitvaartverzorging.nl

Sluit een verzekering af die een opbouwende regeling heeft. Met andere woorden geindexeerd is, de verzekering wordt elk jaar meer waard.  Kijk ook bij het afsluiten naar de duur van premiebetaling........probeer de polis premievrij te hebben op het moment dat u met pensioen gaat.

Wilt u geen premie betalen dan kunt u kiezen voor een koopsom of een depositostorting bij een uitvaartondernemer.

Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren.

ja
door jackie_1 - Jan 16, 2005 om 14:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

allereerst moet je kiezen tussen 2 soorten verzekering: Wil ik een bedrag verzekeren of wil ik een dienstenpakket verzekeren? Hoe er bij de eerste rekening mee dat een uitvaart al gauw zo'n 5000 euro kost. Bovendien is een verzekering van nu 5000 euro over 10 jaar niet meer voldoende om een uitvaart te bekostigen. Een pakketverzekering heeft als groot voordeel dat je altijd verzekerd blijft van een omschreven aantal diensten, bijv. kist, vervoer, drukwerk enz. Bovendien neemt een Naturaverzekeraar de nabestaanden veel zorg uit handen. Deze manier van verzekeren is goedkoper! Informeer bijvoorbeeld eens bij de DELA of Yarden en vergelijk de diensten met de premie!

ja
door jackie_1 - Jan 16, 2005 om 14:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn meer dan 3 natura-uitvaartverzekeraars in Nederland: ook YARDEN hoort hierbij!

be
door ben1958 - Jan 16, 2005 om 20:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees iets over een groot voordeel van een natura-verzekering t.o.v een kapitaalverzekering.

Naturaverzekeringen hebben ook een heel groot nadeel: Je wordt begraven in een standaardkist, merendeel spaanplaat met een plasticlaagje. Wil je anders dan standaard.............dan is de prijs daar ook naar............bijbetalen dus. Omdat je afwijkt van hun standaard product is de prijs van bijbetalen meestal erg fors.

Het drukwerk omvat meestal niet meer dan 50 standaard rouwkaarten, cunsumpies en dankbetuigingen, meer kan wel, maar ook dan moet je niet schrikken van de meerprijs.  Alles wat men meer wenst of een kaart buiten de collectie zit een duur prijskaartje aan, tenminste dat is hier de ervaring en zal elders niet anders zijn.

Bij alle onafhankelijke ondernemers heb je een vrije keuze uit goedkope en dure kaarten.

Het "uithanden nemen van zaken" voor de nabestaanden: Dat wordt door elke uitvaartondernemer gedaan.

Ik zou niet weten wat familie wel moet doen als de overledene geen naturaverzekering heeft. Een onafhankelijke 0ndernemer bespreekt de uitvaart in nauw overleg met de familie.  De formaliteiten; aangifte van overlijden, het maken van afspraken voor bijvoorbeeld Kerk, begraafplaats of crematorium wordt door de ondernemer geregeld.

In mijn ogen is dat niet anders dan bij een natura-verzekering.  En om heel eerlijk te zijn.............de meeste nabestaanden vinden het fijn om bij het regelen van de uitvaart betrokken te worden. In mijn ogen is een naturaverzekering zoals Dela volledig uit de tijd.

Maar iedereen natuurlijk zijn eigen invulling. Maar echt voordelen heeft een natura-verzekering t.o.v. een kapitaalverzekering niet.

Alleen blijf je bij veel ( is het niet allemaal) natura-verzekeringen premie betalen tot de dood en bij een kapitaalverzekering is er een afgesproken premietermijn.  Zelfs na het verstrijken van deze premietermijn blijft de waarde van de verzekering stijgen.

Vriendelijke groeten,  Ben

be
door ben1958 - Jan 16, 2005 om 21:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Note;

Bij Dela is het een levenslange premiebetaling of tot het 65e levensjaar. Een standaardkist welke bij Dele gebruikelijk is en ipv 50 kaarten 75 kaarten.

Foutje van mijn kant, met excuus ;-)

Vriendelijke groeten,  Ben

ma
door marilyn76 - Nov 3, 2006 om 22:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste zou ik graag willen zeggen datje NOOIT iets verplicht bent!! Wil je een andere kist dan de kist die bij het desbetreffende pakket hoort, dan betaal je gewoon meer.

Zelf ben ik adviseur in de uitvaartverzekeringen, Zou je dus advies willen mag je me altijd even mailen. Dan kan ik veel concreter antwoorden geven op je vragen. Als je daar intresse in hebt lees ik dat hier wel en dan zal ik mijn mailadres neerzetten.

Overigens ben ik tussen persoon van meerdere maatschappijen.

Gr Marilyn

oo
door oostrom - Jan 7, 2008 om 22:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

He Paul,

Je wordt er inderdaad gek van. Ik heb helaas al een aantal begrafenissen mogen regelen. Van een natura vergadering word je gek: veel moet standaard, terwijl ik vind dat het afscheid een heel persoonlijk iets is, waar met namen de nabestaanden veel steun aan kunnne hebbne. Ikheb daarom lang gezocht naar een geschikte uitkering in geld en kwam heel goed terecht bij www.poliscounter.nl. Snelle service en goede beantwoording van mijn vragen.