th
door theeleut Oct 9, 2009 om 14:54
Voeding & gezondheid

Inhoud theezakjes Pickwick Fruit Wellness

Ik heb van de week twee verschillende soorten Pickwick Fruit-Wellness thee gekocht en die vallen me flink tegen. Ik vind dat er een erg slap bakje thee mee gezet kan worden. Nu heb ik bij de inhoud van de zakjes gekeken en het blijkt dat er per zakje 1,5 gram thee in zit ipv 2 bij alle andere theemerken. Is dit een verkapte bezuinigingsoperatie? Je betaalt nl wel de normale prijs, althans, wat voor dit soort thee gangbaar is. Ik ben iemand die heel veel thee drinkt en veel theesoorten kent maar dit is geen goede ervaring. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

4411 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag theeleut,

Dit verschijnsel komt veel vaker voor: 19 in plaats van 20 sigaretten in een pakje, acht zakjes koffie in plaats van 10 in de doos, vernieuwd!!! 175 gram (jam) in plaats van 200 gram, 6 bokkenpoten in plaats van 8, enz. enz..

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Note: we worden bedonderd waar we bij staan!!!

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar was ik eerlijk gezegd al bang voor. Ik koop normaal zelden Pickwick, ik vind ze meestal neppig. Thee met Sinaasappel (smaak), en dat 'smaak' dan in kleine lettertjes weergegeven. Hm, nou ja, ze zijn weer een (kleine) klant kwijt. Tenzij ik Earl Grey wil, misschien.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Theeleut.

Zodra de kreet "Wellness" gebruikt wordt stijgen de prijzen. Deze zgn. gezondheidsclaims zijn gewoon populair (volgens de reclame cowboys) en suggereren iets....... Als fabrikant, die naar deze cowboys luistert kan je of je prijzen verhogen of de inhoud verminderen.

Deze loze kreet moet dus betaald worden. Links-om of rechts-om.

Salut, koffieleut Harrie

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

De theeboer beweerd dat de thee grover is waardoor er meer aroma [ = welness ;-)) ] vrijkomt. Volgens hun moet u dit zakje langer in het hete water laten zodat alle aroma's uit de grovere thee vrij kan komen. Het zal wel ????!!!!

Succes, en smakelijk, poltol

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat verhaal van de theeboer heb ik vaker gehoord. Lipton hanteert ook deze stelling, knip de zakjes maar eens open en vergelijk. En alhoewel ik de doorsnee Unilever producten niet altijd even smakelijk vindt, vind ik Lipton smakelijker dan Pickwick. Vergelijk de beide Earl Greys maar eens. Maar ook de kruidenmelange Maroc van Lipton is smakelijker dan het Pickwick-equivalent.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Theeleut,

De "Wellness" theeën van Pickwick zijn kruiden/vruchtenthee. Er zit geen zwarte thee in. Dus ongeacht de hoeveelheid in het zakje zal de kleur van de thee altijd minimaal zijn.

Er zijn geen regels voor de hoeveelheid thee die in een zakje hoort te zitten. Kruidenthee kan je niet vergelijken met zwarte thee. En als je een echte theeleut bent dan koop je helemaal geen zakjes maar losse thee. Want dan kan je je thee precies zo sterk maken als je zelf wil. Voor mij bevat een gewoon theezakje veel te veel thee, ik hou van minder sterke thee. Dan kan ik kiezen: Het zakje maar heel kort in het water, en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Of een hele grote pot zetten, en dat is niet altijd even handig. Dus nee hoor, geef mij maar losse thee.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent een bepaale hoeveelheid thee in een zakje gewent.Maar wat staat erop de verpakking.Zal ervast opstaan maar balen is het wel,je gaat uit van de zelfde hoeveelheid dus opletten.Groeten mhofman

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Thee mag alleen zo heten als het product van theebladeren is gemaakt.
Al het andere is geen thee maar wordt ten onrechte zo genoemd.
Allerlei smaakjes worden er langs chemische weg aan toegevoegd.
Coen