je
door jerico Jan 5, 2009 om 14:14
Voeding & gezondheid

Interpolis uitvaart downsyndroomkind (erg glashelder)

hallo,

vandaag interpolis gebeld ivm afwijzing uitvaart verzekering van ons zoontje met downsyndroom. hun uitleg was omdat downsyndroom er is in ernstige maten en wat mindere maten en het dus werd afgekeurd. ze gingen zelfs niet eens navraag doen hoe het onze zoon medische is vergaan tot nu toe! onze zoon is namelijk zo gezond als een vis.ze zeggendus gewoon downsyndroom? dat verzekeren we niet.

,aar dan vindik het wel vreemd dat we alles wat we bezitten allemaal wel daar verzekerd kan worden. dus stel dat onze zoon iets heeft stuk gemaakt ik het gewoon vergoed krijgt,moeten ze dan niet wetenof het een zoon met of zonder downsyndroom  is geweest?want we hebben meer schade die hij heeft gemaakt dan dat de kans op overlijden tig keer kleiner is want zijn levens verwachting is gewoon zo,n 50/60 jaar.

maarja het is mij wel GLASHELDER geworden. voortaan ga ik iedere schade melden en geld innen ipv dat ik het zelf ga betalen. want zo zijn we dan ook.

1933 15 Rapporteer

martinsr
door martinsr - Jan 5, 2009 om 14:22
13 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer op onderstaande link je vraag eens te stellen:

http://www.downsyndroom.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=292

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 15:05
16887 Antwoorden / 202 Vragen

http://www.downsyndroom.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=292 of wel kunt u zo aanklikken. Welk een GLASHELDER gedoe. Maar er zijn meer voorbeelden m.b.t. het glashelder gedrag om ieder risico te vermijden bij Interp[olis. U kunt een klacht indienen bij http://www.kifid.nl

maar wel eerst nadat u een onbevredigend antwoord heeft gekregen op een klacht ingediend bij Interpolis. Het kan eventueel ook nog zo zijn dat u bij de Rabo geschillencie eerst aan de bel kunt trekken omdat Interpolis een Rabobedrijf is. Men moet u overigens op de hoogte stellen van de geschillenregeling.

je
door jerico - Jan 5, 2009 om 15:11
7 Antwoorden / 2 Vragen

beide bedankt voor de snelle reactie!!

wijhebben idd alles via de rabobank en hun zijn al jaren op de hoogte van ons hele hebben en houwen. hunstelde destijds ook voor om de uitvaart ook bij hun te doen zodat we alles onder 1 dak hadden.maar omdat wij voor de uitvaart elders nog jaren aanvast zaten liep deze 1december af en zu er gelijk via hun(interpolis dus) ingaan maar dit werd pas na 2 dagen gemeld(denk vergeten of te druk). de onze zijn dus wel goed gekeurt alleen onze zoon niet. we laten hun dit schrijven zeker weten,zeker nu ik lees dat inter polis en de rabo erg kloos zijn.

nogmaals bedankt!   en meerdere klachten/antwoorden zijn zeker welkom!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 15:16
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk nog een idee, nu u al jaren Rabo klant bent: ge eens praten met uw accountmanager daar.

je
door jerico - Jan 5, 2009 om 15:24
7 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb net m,n vriend gebeld.  hij kon me vertellen dat onze tussen persoon morgen terug belt hier over,ze is het dus aan het uitzoeken. door o.a uw reactie weten wij nu ook beter wat te zeggen omdat wij geen iedee hadden dat deze ergkloos waren (interpolis en de rabobank)hun wisten dus dat onze zoon downsyndroom heeft en toch lieten hun ons hun verzekering nemen. en als ze onze zoon nog geen uitvaart verzekering kunnen bieden dan moeten ze maar zorgen dat we bij de vorige terug kunnen want daar zijn alleen een keer de medische gegevens opgevraagd en dat vond ik geen probleem want heb niets te vrezen of verzwegen en kosten ons niets extra.

stacey
door stacey - Jan 5, 2009 om 21:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe asosiaal het ook is dat ze je zoon weigeren, je kunt ze Nooit dwingen, ze zijn niet verplicht iemand hiervoor te verzekeren.

Ze kunnen je om allerlei reden weigeren.

Zijn helaas meer mensen met dit soort probleem;

--Ik kan niet verzekerd worden
mijn ex heeft mijn polis opgezegd en vlak na de scheiding kreeg ik non hodgekin ik ben daar nu 2 jaar vanaf maar kan nog steeds geen uitvaartverzekering krijgen doordat ik ziek ben geweest.-- www.uitvaart.nl . . . . . Juridisch advies

Daar kan kifid ook niet aan veranderen....

Succes,

je
door jerico - Jan 5, 2009 om 22:22
7 Antwoorden / 2 Vragen

oke,dat ze kunnen weigeren...

maar als ik nu hoor dat interpolis en de rabo zo nauw met elkaar werken dan had rabobank ons nooit interpolis aan moeten bieden,want onze zoon had gewoon een uitvaart verzekering.

we betaalde daar al 8 jaar aan en nu pats,boem alles weg.  zelf voor op vakantie heeft interpolis voor ons een doorlopende verzekering in hun pakket,dus als ze zo bang zijn voor evt uitbetalingen omdat onze zoon ds heeft waarom dan wel een vakantie verzekering. zelfs bij mensiz en oz doen ze niet moeilijk,daar hadden ze destijds besloten om iedereen gelijk te stellen. daarmee lopen de kosten juist op. heb al 8 jaar luiers,pufjes,operaties etc vergoed gehad nou dan doen ze moeilijk om ooit 7500€ uit te moeten betalen. belachelijk gewoon. betaal genoeg premie's aan hun en om een belachelijke reden ook nog eens.

stacey
door stacey - Jan 5, 2009 om 23:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--dan had rabobank ons nooit interpolis aan moeten bieden --

Vindt het sowieso raar dat Rabo je iets anders aanbied als je iets bij Hun hebt lopen, wellicht wilden ze op slinkse wijze van je af....... ?

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 6, 2009 om 00:42
1094 Antwoorden / 2 Vragen

RABO verkoopt vrijwel uitsluitend Interpolis produkten (of Achmea waar Interpolis zelf deel van uitmaakt). Hoe vervelend ook voor dit soort van verzekering bestaat er geen acceptatieplicht in Nederland.

U kunt zelf geld sparen op een renterekening en bent daarmee veel goedkoper uit dan wanneer u een uitvaartverzekering sluit.

Elke schade melden zal op enig moment tot gevolg hebben dat door Interpolis de verzekering eenzijdig wordt opgezegd. Het is maar dat u het weet.

je
door jerico - Jan 6, 2009 om 08:34
7 Antwoorden / 2 Vragen

wij hadden eerst bij een andere maatschappij een uitvaart. maar omdat wij met onze hypotheek over gingen na de rabo is het voor hun makkelijker alles onder 1 dak,vandaar dat wij ermee instemde. je gaat er dan vanuit dat ze weten wat wel/niet kan. alles was goed tot nu de uitvaart.

wat betreft de schade,tot nu toe betaalde we veel zelf wat onze zoon stuk maakte om idd niet uit de verzekering gehaald te worden (omdat vele zomaar iets op geven worden de eerlijke geboet). maar als ik dan hoor dat de uitvaart niet kan.. (hun regels,oke)dan nu ook gewoon alles opgeven doe ik niets verkeerds aan alles is aan toonbaar.

bedankt voor de reactie's. vandaag krijgen we een belletje ik hou jullie op de hoogte.

je
door jerico - Jan 12, 2009 om 16:48
7 Antwoorden / 2 Vragen

vandaag kregen we het beloofde telefoontje wat eigenlijk vorige week gepleegd moest zijn. onze zoon kan idd niet bij interpolis verzekerd worden! maar ze zouden kijken of hij bij dela verzekerd kan worden. ik heb mijn beklag gedaan maarja je moet wat. ik stelde voor om dan heel onsgezinnetje 3 personen over te stappen naar dela,maar dat was niet meer mogelijk want mijn polis en van mijn partner zijn al wel ingegaan!! ik zeg ow maar ik heb thuis nog de papieren liggen met onze handtekeningen die wij dan moeten versturen maar nog niet gebeurd was omdat wij wachten op de goed keuring van onze zoon. nee,hij is al ingegaan en er is al een betaling afgeschreven ook,dat heb ik met uw partner zo afgesproken. dusik thuis weer overleggen maar idd papieren liggen hier nog dus interpolis heeft geen machtiging van ons! en ben ik erachter gekomen dat bij dela je kind tot 18 jaar GRATIS is mee verzekerd ONGEACHT wat een kind ook heeft! na zijn 18de gaan ze wel kijken,maar dan zou ik dus en bij interpolis onze uitvaart moeten betalen en bij dela onze zoon,dit terwijl hij gratis erbij is!! erg glashelder allemaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2009 om 12:59
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op hetgeen u nu aangeeft: een klacht indienen bij KiFid. U geeft namelijk duidelijk aan dat u de verzekering mede afhankelijk heeft gesteld van het al of niet geaccepteerd worden van uw zoon. U heeft nog niet schriftelijk ingestemd. Hoewel een mondelinge overeenkomst normaliter geldt als overeenkomst is de vraag werkelijk gerechtvaardigd og Interpolis hier wel zindelijk bezig is.

www.kifid.nl

pr
door prisjeprisje - Jan 20, 2009 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, interpolis heeft een hoge drempel op het gebied van medische vragen, heb ze,f net verzekering afgesloten bij een bedrijf genaamd verias en dat werd ondergelegd bij yarden en hebben ze alleen de de vraag geloof ik of je laatste 12 maanden hartaanvall heb gehad of actief aan kanker lijd. zo niet kun je gewoon een verzekering afsluiten ook zonder dat je meer moet betalen!

je
door jerico - Jan 22, 2009 om 11:42
7 Antwoorden / 2 Vragen

hallo iedereen,

het heeft evengeduurd voor ik meer kon vertellen.

maar onze zoon is nu wel geacepteerd!!                                        ik heb een klachten mailverstuurd naar interpolis met alle punten waarom mijn zoon juist wel geaccepteerd zou moeten worden, juist omdat hij downsyndroom heeft!                                                     uiteindelijk werd mijn partner vorige week gebeld en hem werd verteld dat het ook was omdat hij d.s heeft en last heeft van zijn lucht wegen. (dit werd mij echter niet verteld door die niets nut toen aan de lijn).

maar goed uiteindelijk werd ik gebeld om tevertellenover zijn luchtwegen. ik zei nouhij gebruikt een ontstekingremmer(juist om te voorkomen dat hij een kou pakt)  en een ventolin (om alles open te houden uiterst 3/4 weken per jaar).                                             de vrouw kon me dan de dag erop vertellen dat jerico dus gewoon een uitvaart verzekeringbij hun kan krijgen!! toch moest ik nog even aan de vriendelijke dame hetvolgende kwijt: ik zei als het nu werkelijk niet alleen om het hebben van downsyndroom gaat maar juist ook om zijn luchtwegen,ik zei waarom is zijn vader dan wel geaccepteerd?!!want die gebruik het haast iedere dag een paar keer! en werd zonder navraag gelijk klant.                                             de vrouw stond er wel van te kijken want had dat nog niet gezien.      ik zei nee maar wel geaccepteerd!                                                  ik ben over dit alles zo boos geworden,kan er maar niet over uitgepraat raken! zo zie je maar dat ergens je beklag doen (mede door jullie,want jevoelt je toch sterker staan!thank's) je erg veel mee opschiet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2009 om 17:39
16887 Antwoorden / 202 Vragen

gefeliciteerd voor hettoch behaalde succes. jammer dat het toch veel moeite moest kosten.