pe
door petronette Jul 28, 2016 om 00:30
Voeding & gezondheid

Is een stevia zoetje echt wat anders dan een stevia blaadje?

Omdat ik minder suiker wilde gebruiken ben ik overgestapt op zoetjes, bijv. voor in de koffie. Omdat stevia een natuurlijke zoetstof is, heb ik gekozen voor stevia. Nu las ik een artikel waarin gezegd werd dat stevia zoetstof heel wat anders is dan een stevia blaadje, en dat de hoeveelheid die je ervan mag gebruiken 10x minder is dan van aspartaam.

Ons gezin heeft ook gekozen voor cola met stevia, ook al omdat het gezonder leek. Wat is waar?

38060 32 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 28, 2016 om 00:35
251 Antwoorden / Vragen

Gezond? In nl is stevia toegestaan bij wet, in frankrijk is het verboden. Het ZOU kankerverwekkend zijn. Maak je eigen keuze welk land je geloofd.

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2016 om 02:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Om in te haken op antwoord van @datzoekikop, in meer landen is Stevia verboden.Is er in je gezin ook maar een geringe kans om koffie, thee e.a. drankjes zonder suiker, vervangers of wat dan ook, te gebruiken? Het is n.l. echt aan te leren, iets drinken zonder.... Met wel als resultaat dat men zich niet meer hoeft af te vragen wat "beter is". Zeg natuurlijk niet dat alle suikers te vermijden zijn, maar toch. Het is, op de lange duur, beter. En wat je zelf schrijft: lijkt gezonder. Is het niet, net zoals Cola light.

jo
door jorisw Jul 28, 2016 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dronk altijd koffie met suiker totdat ik leerde (van een koffiegoeroe) hoe je goede koffie zet... Goed gezette koffie is niet bitter waardoor je geen suiker nodig hebt. Goede verse bonen, op de juiste manier gemalen, water op exact de juiste temperatuur en het is alsof een engeltje.... Zonder suiker.

da
door datzoekikop Jul 28, 2016 om 09:33
251 Antwoorden / Vragen

Er is voor mij ook maar één soort koffie: zwart en zonder verder wat dan ook. Als ik dat van Sylvana nog mag zeggen tenminste. De smaak van de koffie komt er dan pas echt 100% uit. @Jorisw, goede opmerking.

lo
door lovewinnie Jul 28, 2016 om 16:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger altijd koffie met suiker. Dronk 15 kopjes per dag en dat moest dus anders. Na 1 week koffie zonder suiker lust ik het niet meer met suiker.
Daarnaast water. Cola etc komt hier niet in huis behalve met feestjes
Kinderen drinken 3 x per dag drank na keuze ranja,  appelsap, sinaasappelsap, melk en wicky. Hebben ze meer dorst is het water. Als je echt dorst heb drink je alles. Mijn kinderen vinden een glas water heerlijk.

tenormin
door tenormin Jul 28, 2016 om 16:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wilde niet belerend overkomen maar ik was, heel lang geleden ook van "koffie in de suiker" ;-)). En wat @jorisw schrijft, zo is het mij destijds ook vergaan. Ik ken in de familie eigenlijk niemand meer die suiker of zoetjes gebruikt.

Ka
door Kassafoutje Jul 30, 2016 om 10:18
19 Antwoorden / Vragen

Lovewinnie

Met evt 1 of 2 wicky's per dag schiet het ook niet echt op gezien de hoeveelheid suiker dat daar in zit toch?

reguliere pakjes Wicky 7,3 gram suiker.

‘Wicky Zero’ 0,5 gram suiker en verder zoetstoffen.

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2016 om 07:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

http://www.chickslovefood.com
Als marita dit leest, kan jij hhet voor me in goede banen leiden? Zoals gewoonliijk?
Want ik krijg hier een totaal verkeerd site dan welke ik bedoel. En daar begrijp ik niets van.

tenormin
door tenormin Jul 28, 2016 om 19:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita, begrijp werkelijk niet dat ik hier geen llnk kan maken. Nou ja, heb je al bedankt. -;))

marita5
door marita5 Jul 28, 2016 om 20:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , de link was goed ( de site ) maar voor de drankjes dit was een onderdeel van de site verandert de url ( adresbalk ) deze had u moeten kopiëeren .
U heeft een link gemaakt van de home pagina ( salade ). linken kunt u wel  . èèn tip let altijd op de url ( adresbalk ) kijk maar in mijn link ( adres balk ) daar staat categorie recepten / drankjes dit is anders als de link van u .home pagina ( adresbalk verschillend ) .

@H
door @HENK@ Jul 30, 2016 om 01:21
159 Antwoorden / 1 Vragen

maar leuk om b.v. een drankje te zoeten met perzik, jammer alleen dat dat eigenlijk ook gewoon suiker is

marita5
door marita5 - Jul 28, 2016 om 07:30
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin ,

Is het deze site wat u bedoeld ?

@Petronette klik op de rode regel .

http://chickslovefood.com/categorie/recepten/drankjes/

hansje klein
door hansje klein - Jul 28, 2016 om 08:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben ook een stevige zoetstofgebruiker en volg inmiddels de ´gekleurde´ berichten van de zoete lobbyclubs niet meer. Mijn strategie is, om telkens wanneer een doosje of flesje leeg is, een ander merk resp. middel te nemen. Zou ik ooit aan kanker sterven, veroorzaakt door zoetstof, weet ik dus niet aan welk middel het gelegen heeft. Oók niet welk middel waarin verstopt zat, want teveel levensmiddelen worden kunstmatig na-gezoet. M.a.w. de economische belangen zijn zó groot en de wetenschappers klaarblijkelijk betaalbaar, dat je hier even niet uitkomt, tenzij er smaak- of prijsverschillen gaan meespelen.

PS. Af en toe tracteer ik mezelf op een kopje thee of koffie met èchte suiker of honing! Een doodzonde?

ru
door ruuker Oct 19, 2016 om 20:47
10 Antwoorden / Vragen

echte (kristalsuiker) is niet gevaarlijker dan kunstmatige zoetstoffen. Met dat verschil dat de Amerikaanse FDA die zoetstoffen wel toestaat en suiker -als het nu ter keuring zou worden aangeboden- niet meer.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 20:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Fijn, oude topics bumpen.

tenormin
door tenormin Jul 24, 2017 om 23:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg nu een plusje van iemand, dus dit oude topic gaat weer een stapje hoger op de ladder, kan ik natuurlijk ook niets aan doen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2016 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dat dit maar eens lezen over die Stevia hype. U wordt genept waar u bijstaat, lees ook dat stukje over de cola.

stevia

@H
door @HENK@ Jul 30, 2016 om 01:17
159 Antwoorden / 1 Vragen

goed verhaal!

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2016 om 15:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u minder suiker wilt gebruiken dan is zoetstof gebruiken niet alleen het antwoord.
Geen frisdranken bijv. drinken en verder eens kritisch kijken wat er zoal aan suiker in allerhande voedsel zit, zoals bijv. in ontbijtgranen, smoothies enz.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2016 om 16:08
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Stevia zoetstof wordt gewonnen uit de gehele plant, de blaadjes alleen is geen zoetstofvervanger. Dus een blaadje in dranken om deze zoeter te maken werkt niet.

redfloor
door redfloor - Jul 28, 2016 om 16:17
166 Antwoorden / 21 Vragen

Koop vloeibare stevia die uit 100% stevia bestaat. Dan zit er geen toegevoegde rommel in (zoals wel in het zoetje). Ik kocht het 15 jaar geleden al bij de natuurvoedingswinkel. Het mocht niet als voedingsmiddel verkocht worden, maar dat was omdat de voedingsindustrie liever niet had dat dat dit gebruikt werd zonder dat ze er geld aan konden verdienen.

zerlina
door zerlina May 9, 2017 om 00:07
19 Antwoorden / 0 Vragen

WAt ook meetelt is dat zowel de FAO als de OMS bevestigen dat 2mg/kg-gewicht geen kwaad kunnen.

tijger1
door tijger1 May 9, 2017 om 00:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zerlina. Ja, daar zitten we op te wachten na bijna een jaar.

tenormin
door tenormin Jul 24, 2017 om 23:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kan nog erger @tijger1, krijg nu ergens een plusje voor een antwoord in 2016 ☻

fp
door fpo - Jul 29, 2016 om 12:34
87 Antwoorden / 3 Vragen

Cola en alle andere frisdranken waar suikers in zitten, zijn de meest belangrijke oorzaken voor ziekten en voor obesitas. Dat geldt dus automatisch ook voor alle zoetstoffen die de suiker moeten vervangen. Het is een regelrechte fabel dat zoetstoffen minder belastend zijn voor het lichaam, want het tegendeel is waar! Alles wat maar even zoet smaakt moet door de alvleesklier worden verwerkt en die heeft het de laatste decennia het er niet makkelijker op gekregen. De enorme hoeveelheden van zoetstoffen is zodanig opgeschroefd geworden, dat bijna alle mensen behoorlijk verslaafd zijn geraakt aan al die zoetsmakende producten en zie daar maar eens van af te komen! Net als alcohol is suiker en zoetmiddelen eveneens verslavend!

costnix
door costnix Jul 30, 2016 om 19:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U moet toch maar eve uw kennis over de pancreas (alvleesklier) even opfrissen. U vertelt fabeltjes :-(

fp
door fpo Sep 16, 2016 om 22:56
87 Antwoorden / 3 Vragen

Ik lees de reactie van Costnix laat terug, maar evengoed wil ik nog wel wat zeggen. Als Costnix alleen maar dingen uitkraamt zonder verdere uitleg, dan hebben zulke opmerkingen geen enkele waarde. Zou fijn zijn als Costnix dan ook een goede achtergrond in studie zou hebben gehad, want dan kunnen we er tenminste gelijkwaardig over uitwisselen, en dat ontbreekt nu geheel....

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat mensen "verslaafd" kunnen raken aan de smaak zoet, is algemeen bekend, maar zoetstofffen hebben niet hetzelfde effect op de pancreas als suiker.

fp
door fpo Nov 2, 2016 om 14:41
87 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd om dit te lezen, Tijger. In mijn research werk in een laboratoriu waar geneesmiddelen getest werden hebben we wel degelijk geconstateerd dat alle zoetstoffen, dus ook in fruit, en óók de chemische namaak, effect hebben op de alvleesklier. De fabel dat deze stoffen niet door de alvleesklier worden opgemerkt is blijkbaar nog te hardnekkig om voorgoed te verdwijnen. Zo heeft het ook decennia lang geduurd voor die fabel over dat eieren slecht zouden zijn voor je cholesterol eindelijk eens verdween. Dus mensen, geloof deze onzin niet. ALLE zoetsmakende producten hebben effect op de pancreas, of je dat nu wel of niet wilt zien....!

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2016 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed hoor.

gerbera
door gerbera Nov 2, 2016 om 16:03
7368 Antwoorden / 14 Vragen

edit; link werkte niet. wordt veranderd in https, dus ff de s weghalen

gerbera
door gerbera Nov 2, 2016 om 16:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@ FPO; We hebben het specifiek over stevia, en niet over andere zoetstoffen.
Ander onderzoekers komen tot deze conclusie, dus wie heeft er gelijk ??

Maar eventuele schadelijke effecten op de lange termijn zijn nog steeds onbekend, al is er tot op heden geen enkel klinisch onderzoek dat daarop duidt, afgezien van wat kleine bijwerkingen als duizeligheid en misselijkheid. Het feit dat stevia al tientallen jaren zonder enige noemenswaardige bijwerking wordt gebruikt in onder meer Japan wordt door sommigen als voldoende bewijs voor de veiligheid gezien. bron; http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_13/nummer_3/artikel_723/product_onder_de_loep_stevia_on_geschikt.html

gr
door groop04 Feb 23, 2017 om 21:28
11 Antwoorden / 0 Vragen

.

he
door henri kremer - Jul 29, 2016 om 13:22
1 Antwoorden / Vragen

bekijk dit maar eens:

https://www.youtube.com/watch?v=Hmi1dBsGAvg

https://www.youtube.com/watch?v=b9BnvvEwoM0

gr
door gravin4 - Jul 29, 2016 om 15:25
52 Antwoorden / 19 Vragen

Al vele jaren gebruik ik Stevia, in tabletjes, poeder en vloeibaar. Ook heb ik in het eerste begin de plantjes gehad. Stevia is beslist niet zoeter dan andere zoetstof of suiker. Het heeft alleen een bittere nasmaak, waar je aan moet wennen. Om over te stappen op stevia zou je een deel suiker of andere zoetstof plus stevia moeten proberen en langzaam meer stevia en minder suiker/zoetstof, dat werkt prima.
Via BBC documentaires en allerlei vakliteratuur ben ik erachter dat ALLEEN stevia géén negatief effect heeft op het bloedsuikergehalte e.d. en allerlei andere zoetmiddelen wél!
Als ik gebakken of gekookt heb met stevia heeft geen van mijn gasten dat in de gaten, ze proeven geen verschil. Dus cola met stevia is een goede en verantwoorde keuze.
Zelf heb ik diabetes2 en sinds ik alleen maar stevia gebruik zijn mijn waardes veel stabieler dan daarvoor.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2016 om 02:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb NOOIT Stevia gebruikt, maar heel lang dieët gevolgd, mijn waardes zijn niet stabieler maar heb zelfs GEEN Diabetes 2 meer. Overigens, 'echte' suiker, die men per ongeluk binnenkrijgt, daar krijgt men geen Diabetes 2 van. Maar dat zult u zelf ook wel weten.

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Jul 29, 2016 om 15:39
14 Antwoorden / Vragen

Dit is wat het Voedingscentrum erover zegt:

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/stevia.aspx

marita5
door marita5 - Jul 29, 2016 om 17:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Link @Njonken lytsen ,

Klik op de rode regel .

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/stevia.aspx

@H
door @HENK@ - Jul 30, 2016 om 01:10
159 Antwoorden / 1 Vragen

"Omdat stevia een natuurlijke zoetstof is"..........  grappig dat "natuurlijk" weer gelijk geassocieerd word met gezond.... suiker is in principe ook natuurlijk en b.v. Arsenicum ook maar of dat dan zo gezond is .......;-)
Elk voedsel heeft wel iets slechts in zich, het probleem is alleen dat je niets gebruiken ook niet lang vol kan houden  :-)
Matig gebruik is vaak beter dan allerhande zogenaamd gezonde vervangers....

gerbera
door gerbera - Jul 31, 2016 om 13:41
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is een stevia zoetje echt wat anders dan een stevia blaadje?

Als u het verschil niet weet zou ik er zo wie zo niet aan beginnen. Maar het verschil is dat een blaadje aan een plant zit en een zoetje in de vorm van een pil, poeder en vloeibare vorm verkrijgbaar is.

ge
door gerardvantol - Aug 31, 2016 om 12:06
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ik drink al sinds mijn 16e al mijn drankjes zonder suiker of andere zoetigheid. Gewoon een kwestie van wennen. En dan hoef je je ook geen hoofdpijn te bezorgen over wat wel of niet gezond zou zijn.

rf
door rfd - Sep 1, 2016 om 14:11
27 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Koop geen Stevia zoetjes in de supermarkt. Dat zijn zoetjes met zoetstof en een beetje stevia. Bij www.stevija.nl kunt u zoetjes bestellen die 100% stevia bevatten. (SteviJa Zoetjes zijn op basis van de natuurlijke zoetstof stevia. In tegenstelling tot zoetjes met chemische stoffen als aspartaam, zijn SteviJa Zoetjes 100% natuurlijk, hebben ze dezelfde zoete smaak als gewone suiker en ook blijft de schuimlaag op de koffie intact.)
Succes.

Groet, rfd

newmikey
door newmikey Sep 17, 2016 om 16:03
830 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk of niet (als u die nonsens gelooft tenminste), stoffen zijn niet meer of minder schadelijk omdat ze in de natuur voorkomen. Pure stevia is net zo natuurlijk als pure kristalsuiker en beide zijn niet erg gezond voor u. Leer eens met minder zoet te leven zonder het ene kwalijke door het andere te vervangen...

ru
door ruuker Oct 19, 2016 om 20:53
10 Antwoorden / Vragen

"100% natuurlijk, hebben ze dezelfde zoete smaak als gewone suiker"??? Ik vind stevia een nare drop bijsmaak hebben die mijn koffie en thee verpest. Dit betreft de Groene doosjes van Natrena althans. Heeft 100% zuivere stevia die nasmaak niet?

rf
door rfd Nov 2, 2016 om 17:13
27 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik niet weten, ik gebruik zelf geen zoetjes. Mijn bezoek heb ik niet horen klagen. Natrena is niet 100 % stevia, er zitten toevoegingen bij. Stevia is zelf heel erg zoet. Kijk op de website die ik hierboven gegeven heb, daar vind u alle informatie.

ha
door harschu - Sep 14, 2016 om 17:55
12 Antwoorden / 5 Vragen

Stevia zoetstof heeft een bewerking ondergaan en wordt geleverd als witte poeder of misschien in tabletjes vorm. Maar Poeder van de steviaplant is groen en wordt geleverd door bv reformzaken of kijk eens op de website. Deze stevia doet bv in de yoghurt wel vreemd aan en de smaak ik ook iets anders. Maar is een kwestie van wennen
H@rry

newmikey
door newmikey Sep 17, 2016 om 16:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wit of groen, het is beide even slecht voor uw gezondheid (net als suiker trouwens). Gewoon leren wat minder zoet te eten.

Ma
door Mat Matheij - Sep 17, 2016 om 17:00
986 Antwoorden / 3 Vragen

U lijkt reclame te maken voor Stevia. Zoetstoffen zijn niet zonder meer te vergelijken echter is Aspertaam om meerdere redenen uit de gratie. Stevia wordt door meerdere instanties afgeraden. Omdat de verwerving van deze zoetstof leidt tot toevoeging van minder gezonde componenten. Blaadjes zoals u dat stelt zijn gezonder en minstens zo effectief.

TP
door TPeeters - Sep 20, 2016 om 10:42
31 Antwoorden / Vragen

Stevia met cola is niet noodzakelijk gezonder, er zit slechts heel weinig stevia in. Een stevia blad is de pure ongeraffineerde vorm van hetgeen jij in de winkel ziet liggen. Stevia is heel wat zoeter dan aspartaam, je zal zelf wel merken dat je er minder van nodig hebt.

Stevia blijft een betere suikervervanger dan aspartaam. Maar geloof zeker niet dat de groene coca-cola met suiker "gezonder" is. Gezonde frisdrank blijft nogal altijd water met wat limoentjes erbij ;)

ficus
door ficus - Nov 30, 2016 om 10:59
147 Antwoorden / 2 Vragen

Voor de goede orde. Suiker is ook een zoetstof van natuurlijke oorsprong. Suiker wordt gemaakt uit suikerbieten of suikerriet. De stevia plant ondergaat ook een hele bewerking voordat het stevia-zoetstof is. Als u minder suiker wilt gebruiken doe dan gewoon geen suiker of welke zoetstof dan ook in de koffie en thee. Het is even wennen, maar dan mist u de suiker of zoetstof niet meer.
Wat cola betreft. Frisdrank is niet gezond. Als u op de gezonde toer wit gaat zit er water in de kraan..Persoonlijk drink ik heel weinig frisdrank en als ik dus frisdrank drink wil ik wel dat de frisdrank gezoet is met echte suiker.

ag
door agapon - Feb 10, 2017 om 13:02
115 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk bij optimale gezondheid (google)  en je zult een positieve uitlegevrkrijgen over Stevia.
Overigens je wordt gek van alle toevoegingen waar je niet excact van weet wat het is.
Healthwatch zoek het op en je schrikt je te pletter wat allemaal niet toegestaan  wordt op de bevolking vergiftigen en verslaafd te maken aan produkten onder het toeziende oog van Toezichthouder van de Warenwet die bij benadering doet of de neus bloed en totaal niet reageerd. Ministerie van Volksgezondheid ja.....maaaaarrr het is toegestaan c.f. de eurpopesche regelgevingen.
M.a.w. het ziek maken (obistas o.a.) het vergiftigen van kinderen in de groei enz ... wordt met slap gelul naar de prulebak verwezen en vervolgens worden de o.a. hierdoor de ziektenkosten opgedreven en beinvloed. het de schaapjes van het Nederlandse volk volgens de net de leider naar het slachthuis, want ze niet anders gewend. Wakker worden mensen en alles met toevoegingen in winkels laten staan.

costnix
door costnix Feb 10, 2017 om 22:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebruik van stevia maakt blijkbaar leesblind. kijk eens naar de datum van de vraag!
U haalt oude koeien uit de sloot!

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 11, 2017 om 00:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nog nooit zijn mensen zo oud geworden.Punt.

ficus
door ficus - Feb 10, 2017 om 20:52
147 Antwoorden / 2 Vragen

foutje

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2017 om 21:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@agapon

Het topic is van juli 2016.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2017 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wakker worden mensen
@agapon als u nu eerst wakker wordt ziet u dat dit topic van juli 2016 is. De stevia is nu in winterrust dus zit er geen goed blaadje meer aan.

gr
door groop04 - Feb 23, 2017 om 21:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een hoop kruiden in de tuin staan maar geen Stevia.. een kennis van mij echter wel. En als je het proeft (kan prima in salades verwerkt worden) weet je waarom het als zoetstof in bv thee sowieso niet gaat werken. Het is maar een heeeeel klein beetje zoet en heeft een nare (en ik vond ook bittere) bijsmaak. Dat worden dus echt veel blaadjes in dd thee als je je überhaupt over de vieze bijsmaak heen kunt zetten..

In stevia-zoetjes zit dus denk ik een er dus een behoorlijk geconcenteerde vorm (zelf nooit geprobeerd want ik vind al die zoetstoffen overbodig bij een normaal voedingspatroon). Vraag of het allemaal gezond is.. alles wat je overmatig inneemt kan mi niet gezond zijn. Één glas cola met stevia kan denk ik niet zoveel kwaad.. maar als je Stevia wilt gebruiken om af te vallen of om gezonder te gaan leven dan zou ik eerder mijn complete voedingspatroon op de kop gooien (veel afwisseling) en andere producten (gewone thee zonder suiker of een glas water (ook weer niet teveel) of soms een glas melk of een een glas sap) nemen ipv alle dranken te vervangen voor producten met stevia.

gerbera
door gerbera Feb 23, 2017 om 22:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dit topic is van juli 2016 . Door uw reactie is deze weer naar boven gehaald wat zeer hinderlijk is. Overigens als u een bijsmaak had dan heeft u de verkeerde (oudere) blaadjes genomen. En de rest van uw verhaal is al te lezen in de verschillende reacties.

gr
door groop04 Feb 23, 2017 om 22:52
11 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerbera. Ehhm de reden dat ik reageer is omdat dit topic idd boven aan de lijst staat. Dat is omdat apagon op 10 februari weer op dit item gereageerd heeft...(en u daar weer op gereageerd heeft)...
En als u  op uw beurt weer op iedereen reageert ...tja dan blijft dit item in de lijst terugkomen
Duuusss. Als u wilt dat dit item niet meer naar bovenkomt dan doet u er verstandig aan om zelf ook niet meer te reageren op dit item... (de pot verwijt de ketel)...

Bovendien... dat de vraag in 2016 al gepost is wil niet zeggen dat het niet actueel kan zijn. U bent geen moderator en ik het regelement van dit forum staat nergens dat er op "oude items" niet meer gereageerd mag worden.

Als u dus persé wilt dat er niet meer gereageerd wordt op oude items dan zou ik een wijzigingsvoorstel indienen bij degene die WEL moderator is om items, waar bv meer dan een half jaar niet op gereageerd is, te sluiten of te archiveren..

Deze 2 acties (zelf niet reageren en een wijzigings voorstel indienen bij de moderator) hebben volgens mij meer nut dan uw reactie naar mij en naar Apagon

Jo
door Jolanda-debby - Mar 8, 2017 om 18:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

hoi Pe , nee de blaadjes zijn niet hetzelfde , ze zijn puur , wel appart coca cola heeft de invoer van stevia lang tegengehouden , en nu gebruiken ze hetzelf , maar als je stevia zoetjes zou gaan halen staat er zoveel procent stevia en de rest zijn toevoegingen , dus of het puur is wat ze erin doen , daar kun je misschien beter bij cocacola informeren , als het niet op de fles staan , stevia is wel beter dan als suiker , dus , maar teveel cola schijnt ook niet goed te zijn , mijn opa die is er dood aangegaan , en hij maakte er schroeven mee los , ik ben wel benieuwd of dit nog zo is , je schijnt er zelfs bumpers mee te kunnen ontroesten , succes met het onderzoeken .

groet Jo

Wi
door Wil1900 - Jul 21, 2017 om 22:15
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben niet enthousiast over stevia; ik kreeg er heftige jeukaanvallen van over het hele lichaam. Ik kwam er achter doordat ik een paar dagen geen stevia gebruikte omdat ik het niet in huis had en toen geen jeukaanvallen meer had. Om te testen probeerde ik een tijdje later weer stevia en jahoor: weer kreeg ik een heftige jeukaanval. En dat was al zo bij een kleine hoeveelheid. Voor mij dus geen stevia meer. Later las ik op een site dat stevia inderdaad allergische reacties kan veroorzaken.

tijger1
door tijger1 Jul 21, 2017 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk, dit topic is een JAAR OUD.

tenormin
door tenormin Jul 24, 2017 om 23:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, zoals ik al eerder schreef: nu weer top of the Pops ;-)). Was verbaasd dat ik vanavond een + zag in mijn profiel en... het echt niet meer wist. Dus, beter ons snaveltje houden, zakt vanzelf weer naar beneden.

Ni
door Nico Stegeman - Jul 26, 2017 om 10:06
1 Antwoorden / Vragen

Na 60 jaar onderzoek weet men nu: suiker is de meest schadelijke zoetstof en zou verboden moeten worden. Door valse propaganda van machtige suikerindustrie zijn veel spookverhalen ontstaan. De waarheid is; gebruik de absoluut veilige intensieve zoetstoffen. Dus niet wat op ol eindigt maar wel sucralose, aspartaam, acesulfaam etcetera.lekker en absoluut veilig en net zo " natuurlijk" als alle andere zoetstoffen. Dit is ook het advies van de reguliere wetenschap en hartstichting diabetes fonds wilhelminafonds  ,het
voedingscentrum enzo. Stevia vind ik niet lekker. Bitter.En duur. Jammer dat die machtige suikerindustrie zo deed want ze hebben vele doden door kanker diabetes ontstekingen etc. op hun geweten...

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2017 om 11:36
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat die machtige suikerindustrie zo deed want ze hebben vele doden door kanker diabetes ontstekingen etc. op hun geweten.

U durft nogal wat te beweren. Heeft u dat onderzoek gedaan en zijn al die zgn (kunstmatige) zoetstoffen dan zo gezond.
Overigens dit topic is al ruim een jaar oud, en mijn oom is 98 jaar geworden ondanks de suiker die hij gebruikte.
Daarnaast heeft uw reactie totaal niets met de vraag te maken. Er werd gevraagd naar het verschil van blad en pil van stevia.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2017 om 11:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog 2 dagen gaat gelukkig dit topic op slot.

gerbera
door gerbera Jul 27, 2017 om 11:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Laten we het hopen, als we allemaal "zoet" zijn;-)