pe
door peterbosmans Jan 9, 2021 om 19:19
Voeding & gezondheid

Jumbo

geachte kassa,

heeft een jumbo spaarkaart wel nut, spaarpunten kopen, hoogste korting op lockdown uitjes?????!!!!!!, gratis boodschappen, met gekochte spaapunten, is toch niet gratis, worden we nu in de maling genomen of niet,
m.v.g. peter

2061 12 Rapporteer

getty
door getty - Jan 9, 2021 om 19:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb er plezier van,maar.....
het hoeft niet hè!

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Jan 9, 2021 om 19:26
725 Antwoorden / 1 Vragen

U krijgt die punten/zegels toch gratis?

Stel u krijgt voor elke 10 euro 1 zegel.
 en heeft 50 nodig voor een boodschappen pakket van 50 euro.
Dus u geeft 500 euro uit aan boodschappen.
U heeft dus voor 550 euro aan boodschappen totaal.

ne
door neodutchio Jan 9, 2021 om 19:32
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Waar je bij een goedkopere supermarkt maar €400,- voor hoeft te betalen. Per saldo betaal je dus gewoon voor dat 'gratis' pakket.

pe
door peterbosmans Jan 9, 2021 om 19:52
1 Antwoorden / 3 Vragen

maar er staat, scan je pas aan de kassa en begin direct met punten sparen door spaar punten te kopen?

pe
door peterbosmans Jan 9, 2021 om 19:56
1 Antwoorden / 3 Vragen

en die lockdown uitjes dan?

Donuts
door Donuts Jan 9, 2021 om 20:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Maar lang niet iedereen wil naar die goedkopere supermarkt(en).

mi
door miennaamishaaz Jan 10, 2021 om 18:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

@ PETERBOSMANS

Dit ziet u verkeerd, De pas gebruiken zij om u Virtuele punten/zegels te geven.
als ze Fysieke punten/zegels hebben Kunt u er soms voor kiezen of u ze Virtueel wilt of Via fysieke stikkers.

De pas is alleen ervoor om die zegels aan u te koppelen. Waardoor "Alleen" U de zegels kan gebruiken.
Bij Fysieke zegels kunt u deze aan een vriend geven, of van een vriend krijgen

ne
door neodutchio - Jan 9, 2021 om 19:31
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een simpel rekensommetje, wat kost het en wat krijg je er voor terug. Je kan een pot pindakaas bij de Jumbo kopen voor bedrag x. Daarbij zegeltjes of spaarpunten of wat dan ook. Maar als diezelfde pot bij een andere supermarkt goedkoper is, dan betaal je dat uitje dus uit eigen zak. Een mooi voorbeeld is altijd de boodschappenbox van Plus. Als je kijkt wat je er voor moet kopen, dan heb je die box al 2 keer betaald als je naar een goedkopere supermarkt gaat.

Natuurlijk is niets gratis, maar de consument is veelal blind voor dat en duikt er meteen bovenop de woordjes actie en gratis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2021 om 19:39
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat uw vraag is bedoeld voor de redactie van kassa kassa@bnnvara.nl,  wij zijn vrijwilligers die op basis van eigen kennis en ervaring proberen advies te geven m.b.t. problemen.

Om toch ook nu aan u een antwoord te geven: als u de zegels gratis zou krijgen levert het extra's op. U heeft het evenwel over het kopen van zegels en dat lijkt mij op iets dat bij een andere grootgrutter ook kan. Daar levertt het dan rente op. Hoe dan ook zal het atijd zo moeten zijn dat u tenminste iets terugontvangt voor de waarde van de dan gekochte zegels + rente. Ik baseer mijn antwoord wel op het gegeven dat ik nooit zegels koop. Gratis neem ik wel aan.

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2021 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij heel simpel. Als je toch altijd al bij de Jumbo komt, dan kan je die punten sparen en heb je er wat voordeel aan. Als je er speciaal voor naar de Jumbo gaat en niet naar een mogelijk goedkopere supermarkt, dan moet je gaan rekenen of je er daadwerkelijk voordeel aan hebt (spoiler: vermoedelijk niet).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 9, 2021 om 20:43
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Peter,

Soms spaar je voor korting, bijvoorbeeld die mooie pannenset.

Maar waar het de supermarkten echt om gaat, is informatie-winning: uw koopgedrag wordt door de kaart of app geregistreerd.

Inderdaad zijn artikelen bij de Action vaak goedkoper dan bij Kruidvat, maar helaas is de Action nu dicht....

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 9, 2021 om 20:43
7194 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt met voldoende gekochte punten boodschappen doen zonder nog eens te betalen want dat hebt u al gedaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2021 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De spaarpunten krijg je gratis, hoef je niet te kopen.

panter22
door panter22 - Jan 10, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft geen koopzegels te nemen en de gratis zegels kun je aan de volgende in de rij geven.
Je kunt je boodschappen ook doen in een winkel zonder spaarsysteem.

me
door mein33 - Jan 10, 2021 om 11:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR PETERBOSMANS 9 JAN. 2021     jumbo  spaarpunten kopen

@peterbosmans,

Spaarpunten bestaan bij de gratie van de klant en de gemiddelde Nederlander is nu eenmaal gek op spaarpunten/kaarten en zo al niet meer, omdat ze denken dat dat dat allemaal 'gratis' is.

De spaarpunten worden (zgn) "gratis" gegeven bij de gekochte artikelen.
Uiteraard heeft de klant die punten zelf al betaald aangezien "gratis" nu eenmaal niet bestaat.
De klant die de punten niet neemt, doet zich zelf dus tekort !!

gerbera
door gerbera - Jan 10, 2021 om 11:49
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Over welke actie heeft u het, je hebt de Jumbp spaarkaart, waarvoor u zegels koopt, en u met een volle kaart van € 2,50 wel 10 cent extra krijg. Dit gaat dus niet over gratis boodschappen of voordelige uitjes. Heeft u het over digitale punten sparen dan zijn die punten gratis bij door Jumbo geselecteerde producten. Dat betekend dus dat u producten zou moeten kopen waaraan u op dat moment geen enkele behoefte aan heeft maar door de gratis punten toch aanschaft. En met die punten kunt u dan gebruik maken van de "gratis" acties  maar dat u zich wel verplicht moet registreren waarbij u uw naam en e-mailadres moet opgeven. U wordt dus niet in de maling genomen maar neemt uzelf in de maling als u (onnodige) producten koopt alleen voor de punten.

lo
door lovewinnie - Jan 10, 2021 om 14:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Spaarpunten zijn gratis. Kost u niks. Dus gratis boodschappen zijn dan ook echt gratis.