ma
door marisje82 Dec 23, 2009 om 09:06
Voeding & gezondheid

Kan bonprix dit zomaar maken?

Hallo,

Ik heb al enkele keren iets bij het internetbedrijf Bonprix besteld en de 1e x ging het goed, ik kreeg mijn spullen binnen de 7 genoemde leverdagen. Iets paste niet dus ik heb dat terug gestuurd en toen bleef het stil. Ik heb toen contact opgenomen via de mail en na 3 dagen kreeg ik het antwoord dat het artikel in die maat uit verkocht was, dus ik vroeg toen weer om een andere maat en ging er weer 3 dagen overheen. En toen kreeg ik het antwoord dat het artikel in alle maten uitverkocht is. Dus ik weer op hun website kijken en vele maten staan nog gewoon als beschrikbaar, dus dat heb ik toen ook gezegd. Toen kreeg ik het antwoord dat het 48 uur duurt voordat de website aktueel is. Maar nu intussen 2 weken verder staat alles nog steeds beschrikbaar. Ik heb dus weer hetzelfde besteld maar dan in een andere kleur. En kreeg een mail met dat alles beschrikbaar is en verzonden wordt. Maar nu 7 dagen verder heb ik weer niks gehoord! Dus dat word niks meer voor de kerst. Dus ik vind dat dit bedrijf een hele slechte service heeft.

Mvg

Mariska

16251 29 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 23, 2009 om 09:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een kennis had ooit daar iets besteld (waarde rond de 55 euro) teruggestuurd, en heeft nooit haar geld terug gezien.

vladja
door vladja - Dec 23, 2009 om 10:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Google eens op bonprix, je komt redelijk wat negatieve verhalen tegen.

Vladja

johanna66
door johanna66 - Dec 23, 2009 om 11:40
48 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb enkele jaren geleden hele slechte ervaringen met dit bedrijf gehad en ik wil er niets meer mee te maken hebben. Mail krijg ik nog steeds en die gaat prompt de oud papier doos in.
Johanna

do
door doeser - Dec 23, 2009 om 11:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

hallo

het is zo wie zo erg slecht want ik heb al eens wat besteld
en er nooit iets van gekregen
mijn dochter die niet op het zelfde adres woont heeft in september wat besteld en ook nooit iets gekregen willen ze nu verkopen of hoe zit dit

mvg sandy

ge
door geurs34 - Dec 23, 2009 om 11:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen problemen met bestellingen van Bonprix, als er iets niet goed is stuur ik het terug en krijg ik mijn geld terug. Er wordt altijd optijd geleverd.

al
door alysia1967 - Dec 23, 2009 om 11:46
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb in het verleden ook eens bij bonprix besteld, maar eens een nooit meer. Had iets besteld, duurde heel lang voordat ik het eindelijk kreeg. Het was niet goed, dus netjes retour en kreeg vervolgens een aanmaning, dat ik de verzendkosten moest betalen en daar zat gelijk 10 euro administratiekosten bij.
Heb ze maar betaald en gelijk een mail gestuurd dat zij mij per direct uit hun bestand moesten halen.

ge
door geurs34 - Dec 23, 2009 om 11:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen problemen met Bonprix. Wat ik bestel krijg ik op tijd geleverd en wat niet goed is stuur ik terug. Ontvang ook mijn geld dan terug.

druifje01
door druifje01 - Dec 23, 2009 om 12:01
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is naar mijn ervaring enigzins chaotisch in de organisatie van Bonprix. Een medewerkster lichtte voor mij een tipje van de sluier. Artikelen kunnen vanuit verschillende landen besteld worden. Er is echter geen nog overzicht over de structuur van de bestellingen. Wat vandaag in Nederland voorradig blijkt te zijn kan morgen door internationaal bestelde artikelen ineens uitverkocht zijn. Bij een bestelling dient men dus een teleurstelling mee in te calculeren. Er zou aan gewerkt worden....

gabriele
door gabriele - Dec 23, 2009 om 12:02
107 Antwoorden / 2 Vragen

ik kreeg een waardebon van €10!! per mail het mooie is dat je het nooit krijgt hoor ja zeggen ze staat bij je te goed welk te goed ik betaal alles gelijk niks rekening te goed dus koop er niet meer er zijn nog ettelijke bedrijven waar je wel goed kunt kopen

jansje
door jansje - Dec 23, 2009 om 12:02
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik koop zeeer regelmatig bij bonprix en het duurt alleen wel lang zo'n dag of 14 voordat je het in huis hebt. verder als er wat is dan bel ik ze. en tot de dag op vandaag word alles netjes opgelost. 013 - 537 80 94
s6

ke
door kenner - Dec 23, 2009 om 12:37
48 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een gemopper!
Bestel dan niet,maar koop direct wat je ziet in de winkel of op de markt!Dat is ook goedkoop en dan kun je het meteen aan!
De prijzen zijn mooi laag en de bestelling is er ALTIJD gewoon op tijd.
(Moet je bij Neckerman kijken........Dat duurt weken,want alles moet uit Duitsland komen.)
Bon Prix is gewoon geweldig!
Zelfs als je het bestelde vooruit betaald ,krijg je ONGEVRAAGD gewoon je geld terug gestuurd,mocht je het niet meer willen als het b.v. toch niet blijkt te passen!
LEVE BON PRIX !

al
door alinette - Dec 23, 2009 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al slechte ervaringen met Bonprix (wilden dat ik betaalde voor artikelen die teruggezonden waren). Ik heb het uiteindelijk kunnen regelen (niet betalen) maar zal nooit meer iets bij hen bestellen. Overigens wil ik hier nog op 2 zaken wijzen:
1. Bonprix is geen lid van de Nederlandse Thuisorganisatie..... Dus er valt bij problemen alleen maar met medewerkers van Bonprix te onderhandelen....
2. Bij alle postorderbedrijven waarmee ik ervaring heb (Wehkamp, Otto, Neckermann, Heine, Klingel) betaal ik achteraf, nooit vooruit....
Ik reken af wat ik behoud samen met vervoerskosten en dat gaat natuurlijk prima: je hoeft nooit op je teveel betaalde geld te wachten.

Groeten, Alinette

an
door antonia39 - Dec 23, 2009 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier wacht ik al lang op. Ik dacht dat ik de enige was met klachten over Bonprix. Ik heb ca. twee jaar geleden een aantal dingen besteld bij Bonprix. Ik kreeg o.a. een verkeerde levering en heb iets teruggestuurd en iets anders er voor in de plaats. Ik had wat ik moest betalen al overgemaakt. E kwam nog een bedrag voor de laatste zending bij en ik moest het bedrag van het teruggestuurde nog terugkrijgen. Over de telefoon werden we het eens dat dat betekende dat ik nog zo'n € 20,-- moest terugkrijgen van Bonprix. Ik wachtte een paar weken en belde weer: Of ik de rekeningafschriften wilde opsturen. Afschriften gecopieerd en met een brief aan de p.r. mevrouw, wier naam ik inmiddels vergeten ben, gestuurd. Geen enkele reactie. Ik bel maar weer eens, de mevrouw aan de telefoon checkt de gegevens en zegt dat het klopt dat ik nog geld van hen krijg en het komt in orde. Na een paar weken schrijf ik weer een brief naar de p.r. mevrouw en krijg een brief terug dat afschriften moet sturen. Ik antwoord dat ik dat al heb gedaan en krijg precies dezelfde brief terug die ze me al gestuurd heeft. Deze mevrouw leest kennelijk stuctureel haar post niet. Ik heb nooit meer iets van Bonprix gehoord en dus maar besloten dat ik leergeld heb betaald. Ik zal nooit meer iets van Bonprix kopen en ik ook gooi hun folders bij het oud papier.
Antonia

jansje
door jansje - Dec 23, 2009 om 13:02
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik betaal gewoon met een acceptgiro, dus pas als ik besloten heb wat ik hou of niet hou

klaar.

agnes1946
door agnes1946 - Dec 23, 2009 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een aantal malen bij Bonprix besteld.
Omdat ik daar iets vond, wat ik in de stad niet vond c.q. hier niet kon krijgen.
(Dat heeft niks met de prijs te maken ,kenner.Soms is het zelfs goedkoper om te bestellen en de kosten te betalen, dan kilometers te rijden,parkeergeld te betalen en dan nog niet te kunnen slagen)
Altijd netjes betaald met de acceptgiro,achteraf dus.
De levertijden vielen mij ook tegen, maar meestal was het het wachten waard.
Begin december bestelde ik weer een aantal dingen.
Na 10 dagen kreeg ik bericht, dat ik niet met een acceptgiro mocht betalen,maar of met de creditcard of onder rembours.
Ik heb contact met ze opgenomen en sja...ik mocht dus niet meer met een acceptgiro betalen.
Ik had voor meer dan 50 euro besteld,dus moest ik het anders gaan betalen.
?????
Ik heb netjes gezegd dat ik geen wanbetaler ben , dat konden ze direkt controleren.
Toen bleek dat er een fout was gemaakt.
Omdat ik vaste klant was, mocht ik ineens tot 250 euro bestellen en met acceptgiro betalen.
Maar ik had het helemaal gehad met ze.
Het klopt dat er online staat dat een artikel nog beschikbaar is.
Bel je ze op om te bestellen: beschikbaar.
Krijg je later een brief of email: helaas uitverkocht.
En dan nog staat het als beschikbaar online.
Voor mij ook nooit meer Bonprix.
Neckermann en Wehkamp komen hun beloftes na,Otto is wat trager,Bonprix heeft voor mij afgedaan en ik heb me dan ook laten uitschrijven.

ph
door phantagarow - Dec 23, 2009 om 13:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bestel ook wel een iets bij Bonprix. Helaas is bij mij ook eens voorgevallen dat iets moest terugsturen. Ik had die ene keer met Ideal betaald. Helaas heeft het me ca 13 x bellen gekost en 6 maanden later had ik pas mijn geld terug.
Als ik nu iets bestel dan doe ik het met een acceptgirokaart.

kejobawe
door kejobawe - Dec 23, 2009 om 13:33
18 Antwoorden / 13 Vragen

Heb al vaak bij bonprix iets besteld.
Nooit enig narigheid ondervonden! Betalen doe ik inderdaad altijd achteraf (met verzendkosten)
Terug sturen wat je niet houdt en betalen per acceptgiro d.m.v. telebankieren.
Kan niet fout gaan.
Krijg je iets niet, dan is het nog geen ramp want je heb nog niet betaald!
(is mij trouwens nog nooit overkomen)

ge
door geurs34 - Dec 23, 2009 om 13:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind de artikelen bij Bonprix nu beter zitten dan bij Neckermann, Otto en Wehkamp. Als je iets bij Neckermann besteld krijg je niet wat er op de site staat als voorbeeld thuisgeleverd. Bij Bonprix zijn de maten altijd goed en hoef ik nooit te ruilen. Ik betaal altijd per ACCEPTGIRO nooit vooruit.
DUS BONPRIX IS VOOR MIJ DE BESTE.

c.
door c.scholman - Dec 23, 2009 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook veel problemen gehad met Bonprix. ik zal er dus nooit meer bestellen! Een tijdlang ging alles goed en ineens kreeg ik aanmaningen over alle bestellingen. Ik zou nooit iets betaald hebben! Ik heb van elke overschrijving een kopie gemaakt en aangetekend verzonden, met een nette brief erbij. Tot 4 keer toe bleven ze me aanmaningen sturen en ik bleef maar bellen en brieven sturen. Uiteindelijk kreeg ik zelfs een brief van een incassoburo, incl. flinke kosten erbij. Ook hen heb ik alle bewijzen gezonden, maar ook dit incassoburo deed er niets mee en stuurde nóg een aanmaning, met nóg meer kosten. Ik heb toen heel boos opgebeld naar het incassoburo en daarna (inmiddels alweer meer dan een jaar geleden) heb ik nooit meer iets gehoord. Ik heb geen idee of alles inmiddels is opgelost (een excuusbrief zou wel netjes zijn, ik heb behoorlijke kosten moeten maken om te bewijzen dat ik betaald heb), maar ik bestel er nooit meer!

zw
door zwaan29_1 - Dec 23, 2009 om 14:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf geen slechte ervaringen. Maar ik ken bovenstaande verhalen van meerdere mensen. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar als er spullen teruggestuurd moeten worden en je geld teruggestort moet krijgen, dan gaat het heel vaak mis.

ti
door tippietip - Dec 23, 2009 om 14:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb niets dan goede ervaringen met Bonprix en vindt ze gezien de lage prijzen erg aantrekkelijk. Ik betaal achteraf met een acceptgiro en betaal alleen wat ik houd plus de verzendkosten. Een vriend van mij heeft zich onlangs aangemeld, moest wel vooraf betalen omdat het 180 euro kostte, maar had een fout in zijn adres gemaakt. Dit pakket is nog steeds zoek, maar na een telefoontje kreeg hij zijn geld terug.

ch
door christinam - Dec 23, 2009 om 14:56
8 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Mariska
Heb ook wel eens bestellingen gedaan bij Bonprix en NOOIT problemen gehad.Bij aankomst de spullen meteen gepast en als ze niet bevielen teruggestuurd. Wel altijd meteen de bezorgkosten betaald. Als je een nieuwe bestelling doet is het logisch dat je weer bezorgkosten moet betalen.Omdat de maten tegenwoordig zo verschillen bestel ik het kledingstuk in meerdere maten en of kleur. Bonprix maakt daar nooit een punt van. Krijg ook vaak een cadeau bon met €3,00 korting omdat ik de spullen houd. Als je dan een nieuwe bestelling doet wordt het keurig van het totaal bedrag afgehouden. Ik maak het geld pas over als ik besluit het te houden ook daar nooit een probleem mee gehad of een aanmaning. Ook nog nooit verkeerde bestelling of te laat binnen.
P/S Ik bewaar altijd de sticker die je krijgt als ze het pakje komen halen, ik plak het op de bezorgbon en bewaar het minstens een jaar, dat doe ik ook bij andere aankopen, dan heb je altijd een bewijs dat je het teruggestuurd hebt.
Ik wil geen reclame maken voor Bonprix alleen mijn ervaring met je delen.
Gr Christina M

ma
door mamadans - Dec 23, 2009 om 15:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bestel al jaren bij bon prix en heb nog nooit problemen gehad.
Je hoeft niet vooruit te betalen. dan hoef je ook niet op je geld te wachten als je het terug stuurt.
Je trekt het bedrag gewoon van de rekening af als je voor de rest betaald.
Doe ik al jaren en het werkt prima.

cl
door clyde1 - Dec 23, 2009 om 17:12
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al vaker daar iets besteld.
De service is super slecht.
Echt een waarschuwing voor iedereen om daar nooit meer iets te kopen.
Alles ging fout van bestellen tot en met afleveren en betalen !!!!!!

lesonge
door lesonge - Dec 23, 2009 om 17:33
20 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb het ook gehad met Bonprix. Was blij met un behalve als het met betaling ging.
Ik kreeg telkens herinneringen en ze bleven er bij dat ik niet betaald had. Zelfs bewijzen opgestuurd. Eén dame was super aardig maar had ook 1 welke een ramp is.
Ben zelf telefoniste bij conculega geweest dus weet alles over smoezen etc, van 2 kanten.
Nu blijkt dat je bij bonprix maar van één bankrekening moet betalen. Ik had dat van 2 banken gedaan en dan raken ze in Frankrijk van slag.
Na 6 x gebeld te hebben en 2 x bewijzen te hebben opgestuurd kreeg ik van een deurwaarderskantoor uit belgië een aanmaning. Heb die gebeld en zij wilde graag per fax bewijs en alles werd verder direct vernietigd. Bleek dit dus vaker aan de hand.

Nogmaals:: was eerst heel blij maar door hun betaaladministratie ben je de pineut en zijn ze zeer onbeleefd.
Dinie

ha
door hanneke - Dec 23, 2009 om 17:34
321 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestel ook af en toe bij Bonprix, en heb er eerlijk gezegd nooit zulke slechte ervaringen mee gehad. Soms zijn de levertijden of voorraden inderdaad niet helemaal actueel, maar dit gebeurt me ook regelmatig bij Neckermann of Otto.
Eigenlijk is in mijn ervaring alleen de Wehkamp vrijwel foutvrij, maar misschien heb ik altijd geluk gehad met Wehkamp.
Ik vind persoonlijk Bonprix niet veel slechter dan de andere grote postorders.

lo
door looisje - Dec 24, 2009 om 16:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestel ook niets meer bij BronPrix. Heb bij de laatste bestelling 2 maanden moeten wachten voordat ik het bestelde pas kreeg. Ik heb er verder geen info over gehad maar heb zelf moeten bellen waarom het zo lang duurde. Kreeg geen echte opgaaf van reden.
Geef mij Wehkamp maar, dat gaat stukken beter!

ikkie
door ikkie - Dec 26, 2009 om 13:00
12 Antwoorden / 10 Vragen

Ik bestel er soms geen problemen. Voordeel is wel dat ze met DHL servicepoints werken. Bijna alles wat ik bij Bonprix en Otto bestel geld in verleden ook voor neckerman en wehkamp. Ik betaal in eens en via acceptgiro. Maak het over via internet bankieren. Wat ik afneem betaal ik. Zit nooit met dat ik geld van hun moet krijgen. Nooit geen probleem. Heb ik het bedrag van €0,25 voor over. Bij Otto kan het soms gebeuren als je tussen 22.00 en 01.00 uur besteld dat er een comminicatie probleem is en je krijgt het +/- 2 weken later krijgt.

druifje01
door druifje01 - Dec 28, 2009 om 13:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bon Prix heeft inmiddels een ander systeem op het internet geïntroduceerd. Bij een bestelling kan men nazien hoe het met de voorraad van het gewenste artikel gesteld is.