door 090729 May 7, 2020 om 18:50
Voeding & gezondheid

Kan een pedicure i.v.m.corona de prijs in eens verhogen met 10%.

Ik betaal € 23.50 en nu gaat ze ineens verhogen naar € 26.00. bij een arbeid die zij in 20 minuten verricht. Is dit normaal?

10682 29 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 7, 2020 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja. Het staat vrij om de prijs te vragen die ze wil. Het staat jou vrij om er wel of niet gebruik van te maken.

sjjoppy
door sjjoppy - May 7, 2020 om 18:55
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Of het mag weet ik niet maar heb er wel begrip voor als je bedenkt dat voorzorgsmaatregelen geld kost, zoals minder klanten per dag, de 1,5 meter afstand en desinfectans,

tenormin
door tenormin May 7, 2020 om 20:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppy, "mijn" pedicure komt aan huis. Krijg net een mail de ze me gepland heeft voor 2 Juni. Daar kan geen afstand van anderhalve meter zijn uiterdaad. Ze kan natuurlijk geen "handverlengers" maken. En ook bij kappers: de kapper zal toch echt met handen aan haar moeten komen. Of mondkapje dat alles zal tegengaan, heb er mijn twijfels over.

tenormin
door tenormin - May 7, 2020 om 18:57
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Bent u nog spekkoper: ik betaal €32,00. Geen idee of ze, als ze aan huis komt, haar prijs verhoogd heeft. Ze doet er bij mij minimaal 45 minuten over.

Gr
door Grunn1 May 7, 2020 om 19:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Spelkoper? Rekenen nog steeds niet je sterktse kant haha ????. Ts betaald 26 euro voor 20 minuten en dat is 52 euro voor 40 minuten jij betaald 32 euro voor 45 minuten en dat is nog altijd 20 euro goedkoper en 5 minuten langer.

tenormin
door tenormin May 7, 2020 om 20:50
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@epcot, je begrijpt mijn schrijven niet. De mevrouw overdrijft schromelijk. Die pedicure kan nooit in 20 minuten klaar zijn, dan is het een prutster. Per voet: ja, niet 2 voeten. Bestaat niet. Tenzij mevrouw echt alleen maar puur de nagels geknipt worden. Normale behandeling bevat veel meer handelingen. Dus is 45 minuten gewoon normaal.

tijger1
door tijger1 May 7, 2020 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

45 minuten is in een gewone situatie lang, maar nu red een pedicure het echt niet in 20 minuten en ook gewoon niet, dan loopt ze de kantjes er van af. En als ze aan huis komt, bijvoorbeeld in een verzorgingsflat, maar twee personen in de lift, en alles weer ontsmetten. Voordat iemand bij de deur is, steunkousen uit en weer aan.

En dan zit er ook nog 21% btw in. Vette hap dus.

diumenge
door diumenge - May 7, 2020 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Reken er maar op dat alles duurder zal worden, 10% prijsverhoging valt dan nog mee.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2020 om 19:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is zeker normaal. € 23,50 is al een koopje en nu moet zij nog allerlei dure maatregelen nemen, die ook nog extra tijd kosten. Dus wees blij dat zij u weer mag behandelen.

Gr
door Grunn1 - May 7, 2020 om 19:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga er maar vanuit dat veel zaken duurder gaan worden ondanks de bedragen die al door de regering zijn betaald (waar we ook wel voor op zullen draaien) moeten ook de gemiste uren door de klant gecompenseerd worden.

Magnum007
door Magnum007 - May 7, 2020 om 19:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo 090729,

Het antwoord is : nee (het is niet normaal).

Ik merk,dat meerdere bedrijven en restaurants hun prijzen hebben verhoogd.

Het land gaat langzaam naar de knoppen......

ne
door neodutchio May 7, 2020 om 19:54
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als de kosten hoger zijn dan de opbrengsten, wat is er dan niet normaal aan om de prijzen aan te passen? Dat is de enige manier om te overleven als bedrijf.

Magnum007
door Magnum007 May 7, 2020 om 20:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Veel bedrijven maken misbruik van de situatie: zelfs KPN gaat haar tarieven weer verhogen.

Als alle bedrijven hun tarieven verhogen ,gaan ze vanzelf failliet omdat de consumenten hun producten/diensten niet meer kunnen betalen.

We zitten nu in een vicieuze neergaande beweging.

De enige mogelijkheid is om alle noodzakelijke beroepen in dienst van de overheid te stellen : dus iedereen wordt dan een ambtenaar zonder winstoogmerk.

Voor "hobby beroepen" zoals een "tatoeage shop" is uiteraard geen subsidie mogelijk.

ju
door juliomariner May 7, 2020 om 21:17
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Hou toch eens op met uw communitische waanideeen

Magnum007
door Magnum007 May 7, 2020 om 21:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Julio,

Het zijn geen waanideeën, maar juist slimme ideeën.

Zelfs de ziekenhuizen eisen nu meer geld van de overheid: het moet niet gekker worden.

Gelukkig komt er een einde aan dit kapitalistische "paradijs".

justmeagain
door justmeagain May 7, 2020 om 21:57
623 Antwoorden / 8 Vragen

Grappig dat restaurants hun prijzen hebben verhoogd. Voorkennis? Want ze zijn allemaal nog gesloten.
Dus helaas onzin!

diumenge
door diumenge May 7, 2020 om 22:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voorkennis of vorkkennis ;-)

Magnum007
door Magnum007 May 7, 2020 om 23:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Veel restaurants hebben een afhaalmogelijkheid.

Om als land deze economische crisis te overleven,moet er een ander eerlijker economisch systeem komen.

tenormin
door tenormin May 7, 2020 om 23:04
16859 Antwoorden / 108 Vragen

"Vork". En denk niet dat @magnum007 vorkkennis heeft.

Magnum007
door Magnum007 May 7, 2020 om 23:24
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Het is "grappig" bedoeld.

Wat ik grappig vind,is hoe ondernemers op tv zo snel mogelijk weer terug willen naar de oude situatie terwijl er nog geen vaccin is.

Het huidge kapitalistische systeem is gewoon pervers : mensen met tijdelijke contracten staan als eerste op straat.

De grote bedrijven (zoals de vakantiebranche) zijn doodsbang,dat ze failliet gaan. Als een bijstandsuitkering niet genoeg is om een sociale huurwoning te betalen ,dan is er iets goeds mis in Nederland.

tijger1
door tijger1 May 8, 2020 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Maar u  met uw vorstelijke uitkering heeft toch helemaal geen krimp? Of gaat u daar ook op inleveren? Of gaat u eindelijk weer aan het werk in plaats van te trekken uit de uitkeringenpot.?

En maar uitvreten en jammeren.

Magnum007
door Magnum007 May 8, 2020 om 00:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Denk je mij nog steeds te kennen?

Ik kom met oplossingen.

Geef elke Nederlander vanaf 18 jaar gewoon een basisinkomen.

Waarom miljoenen pompen in de KLM als er nog geen corona vaccin is?

ne
door neodutchio May 8, 2020 om 07:38
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, KPN verhoogt elk jaar zijn prijzen rond deze tijd. Dat heeft werkelijk niets met corona te maken. De kappen van mijn vrouw heeft de prijzen ook moeten verhogen. En waarom? Minder klanten kunnen helpen met dezelfde kosten gaat simpelweg niet. Sterker, de kosten van de afgelopen tijd moeten ook meegenomen worden.

Wie denkt u dat alle aanpassingen moet gaan betalen? De overheid? Dan komt het alsnog bij de burger terecht. Waarom zou ik moeten meebetalen aan aanpassingen waar ik geen gebruik van maak? De klant mag dus zelf gaan betalen.

U mag het misbruik vinden, maar enige onderbouwing heeft u weer eens niet.

Redacteur
door Redacteur May 8, 2020 om 09:42
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Forumleden,

Houd het netjes, wees niet persoonlijk en blijf on-topic. Jullie kennen de regels.

- Danny
Redactie Kassa

rj
door rjw May 8, 2020 om 20:19
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Tsja, een basisinkomen. Past perfect bij mensen die te lui zijn om te werken. En waar gaat dat allemaal uit betaald worden? Juist, extra belasting van mensen die wel iets van hun leven willen maken. Of misschien moeten we de AOW flink korten en pensioenen extra belasten om een basisinkomen te financieren. Eens kijken of Magnum dan nog steeds zo graag alles wil delen.

tijger1
door tijger1 May 8, 2020 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Magnum heeft een WAO uitkering.

fe
door fennyschuiling@chello.nl - May 7, 2020 om 19:47
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben een vlucht geboekt naar malaga met Ryanair van 5 tot 12 juni aanstaande. De vlucht wordt ivm corona NIET geannuleerd. Maar buitenlanders mogen Spanje niet in. Hebben wij recht op een voucher of geld terug of is het helaas pindakaas.
Hopelijk kunnen jullie duidelijkheid geven.
Dag Fenny

Magnum007
door Magnum007 May 7, 2020 om 20:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Fenny,

Je kunt beter een nieuwe vraag beginnen bij het "menu".

Je zit nu bij het "antwoorden" van iemand's vraag.

gerbera
door gerbera May 7, 2020 om 21:46
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Fenny, begin eerst eens met het veranderen van je naam, tenzij je veel spam op je e-mail wilt hebben. Vervolgens lijkt het mij niet dat er een pedicure in het vliegtuig werkt, dus stel je vraag bij vakantie/reizen.

pe
door peentjes - May 7, 2020 om 19:50
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat lijkt me heel normaal. De kapper gaat dat ook doen.

Thijs12
door Thijs12 - May 7, 2020 om 20:11
558 Antwoorden / Vragen

Ja, dit is normaal.

newmikey
door newmikey - May 7, 2020 om 20:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het er voor over heeft om op een veilige manier behandeld te worden, is dat volkomen normaal. Als dat niet het geval is slaat u gewoon een jaar of wat over tot de prijzen weer op het oude niveau zijn...

rj
door rjw - May 7, 2020 om 20:24
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Had zo voorheen ook mondkapjes en andere beschermingsmiddelen? Daarnaast is 26 euro voor 20 minuten niet extreem veel. Dat zijn maximaal 2 clienten per uur. Maar er zijn ook nog uren waar wel gewerkt moet worden maar die niet in rekeningen kunnen worden gebracht.

En zoals anderen al zeggen: er zullen nog wel meer prijsverhogingen komen. Mijn vorige kapper had een hele grote salon met zeker 16 stoelen. Dat zal voorlopig moeten worden teruggebracht naar 8 of 10. Maar de kosten lopen wel door.

Ka
door Kassagebruiker - May 7, 2020 om 20:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja  het mag en kan. U mag ook een andere pedicure zoeken, echter, of u die vindt en of u daar ook een goede band mee heeft/gaat krijgen. En of u weer voor 23,50 per keer kunt vinden. U mag ook het nieuwe bedrag betalen.

gerbera
door gerbera - May 7, 2020 om 22:04
7382 Antwoorden / 14 Vragen

bij een arbeid die zij in 20 minuten verricht. Is dit normaal?

Een goede pedicure lukt het niet om in 20 minuten een goede behandeling te geven tenzij het alleen nagels knippen is.
En als dat de behandeling is, is ze ook zonder die verhoging aan de dure kant. Hier wordt € 36,- gerekend voor een behandeling aan huis door een medische geschoolde pedicure en die is echt wel langer dan 20 minuten bezig. Deze droeg ook al voor de corona een mondkapje en handschoenen dus of de corona de reden van de verhoging is? Krijg overigens € 100,- per jaar vergoed door de zorgverzekering. Maar zoals eerder vermeld  eenieder is vrij zijn tarief te bepalen en als het verhoogde tarief u te duur is zoek dan een andere maar ik betwijfel of u dan goedkoper uit bent.
En voor diegene die vinden dat wij te veel betalen, het zij zo maar ze doet haar werk uitstekend en de voeten jubelen van plezier na een behandeling van gemiddeld 50 minuten.

Iv
door Ivo W - May 7, 2020 om 22:30
737 Antwoorden / Vragen

Gezien de extra tijd en kosten die de Corona maatregelen voor de pedicure met zich meebrengen, is de prijsverhoging nog zeer mild. Reken in de loop van het jaar op nog maar zo'n prijsverhoging.

tenormin
door tenormin - May 7, 2020 om 23:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Een leven voor en na Corona. Het zal nooit meer hetzelfde zijn. Dus reken maar dat uw nageltjes knippen niet de enige prijsverhoging is. Wat denkt u dan van de nu al vele faillissementen, en dat is nu nog topje ijsberg. Alleen de Supermarkten hebben heel goed geboerd, maar dat zijn dan ook zo goed als de enigen. De rest van de ondernemers: tranendal.

Magnum007
door Magnum007 May 8, 2020 om 00:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Een goede analyse geef je.

Het lijkt alsof de regering "stuurloos" is.

Per 1 juni is een mondkapje verplicht in het openbaar vervoer,maar deze moet je zelf kopen.

Uit de infornatie van de overheid begrijp ik ,dat je een mondkapje slechts eenmalig kunt gebuiken.

De mondkapjes zijn echter schaars.

Waarom verstrekt de overheid deze verplichte mondkapjes niet gratis via de OV bedrijven?

Kortom : het lijkt alsof de regering maar wat uitprobeert(ik noem het aanmodderen).

tijger1
door tijger1 May 8, 2020 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Magnum, u hebt toch niets te doen, dus naai er zelf een. Of meerdere, en houd op met dat geklaag.

tenormin
door tenormin May 8, 2020 om 00:35
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, als ik zo al de filmpjes zie: je hoeft niet eens te naaien: een oude, wel schone, sok is goed. knippen en floep: over de oren. De schijnveiligheid van zelfgemaakte mondkapjes. Ik knip of naai niets.

Magnum007
door Magnum007 May 8, 2020 om 00:45
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Jij bent handig met naaimachines.....;-))

tijger1
door tijger1 May 8, 2020 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen mondkapje nodig. Ik stap in mijn auto.

tenormin
door tenormin May 8, 2020 om 14:23
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1. ☺

gerbera
door gerbera May 8, 2020 om 15:57
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@magnum007, komende week zijn de mondkapjes verkrijgbaar bij o.a. Hema, Kruidvat, Etos en zelfs bij Bolletje. Kruidvat komt tijdelijk met kapjes voor eenmalig gebruik en bij de overige voor meermalig gebruik en kunnen ze zelfs in de wasmachine. En gelukkig zijn ze nu wat verstandiger geworden en kan er niet gehamsterd worden want u mag slechts 1 á 2 doosjes per persoon inslaan. Dus u loopt weer achter.

Magnum007
door Magnum007 May 8, 2020 om 17:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Gerbera,

Bedankt voor de tip.

Ik kreeg 2 weken geleden een "preek" van de cassiere van Zeeman toen ik 2 flesjes handgel probeerde te kopen......

Mijn partner stond buiten,helaas was het slechts 1 per persoon in de winkel.

tijger1
door tijger1 May 8, 2020 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou je als particulier handgel kopen? Men heeft thuis toch water en zeep?

tenormin
door tenormin - May 8, 2020 om 00:33
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, mondkapjes hoeft men niet te kopen als men thuis blijft. Als u de regering, lees Staat, ook nog eens wilt laten opdraaien om mondkapjes de financieren voor iedereen: dat is absoluut onmogelijk en ook: komt als een boemerang terug bij ons allemaal. Zal nu al gebeuren uiteraard. Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in niet medische mondkapjes. dus er zijn veel inventieve modellen die men zelf kan maken voor de schijnveiligheid. Mijn pedicure draagt, al jaren voor deze ellende uitbrak, al een mondkapje. En ik gebruik geen OV. Zou ik dat wel gebruiken dan kan ik bij mijn zoon aankloppen: hij heeft ze in bulk en er zullen er vast wel een paar van de "vrachtwagen" vallen.

ma
door marleenvanh - May 8, 2020 om 11:59
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor, netzo als u dan kunt zeggen: Ik ga naar een ander! (en dan maar hopen dat die 'goedkoper' is dan, anders kun je zelf 'je tenen scheren' lol)

mo
door mof - May 8, 2020 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, zolang u geen strippenkaart gekocht heeft of een andere vorm van contract heeft afgesloten kan een winkel zelf zijn prijzen vaststellen. Het enige dat telt voor een winkel is de concurrentie. Daar kunt u naar toe als die goedkoper dezelfde kwaliteit levert.
u praat over 2 euro vijftig ....geen tweehonderd en vijftig euro ....

ni
door nicosteijns - May 8, 2020 om 13:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bepaalt de pedicure toch zelf. Als je het daar niet mee eens bent ga je toch naar een ander. Als kappers  hun prijzen verhogen volgende week omdat nu iedereen weer meent dat  zij hun haar moeten hebben gedaan,  vind je dat dan ook  niet normaal? Of vind je dat een kapper dat dan wel mag omdat iedereen ziet dat je naar de kapper bent geweest en niemand ziet dat je bij een pedicure bent geweest.Ze hebben toch allemaal onkosten ivm coranavirus.

an
door annieleenders - May 8, 2020 om 13:27
2 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kan dat. Door de corona moet een pedicure veel meer kosten en tijd gaan besteden.

johanna66
door johanna66 - May 8, 2020 om 13:28
48 Antwoorden / 6 Vragen

Deze verhoging valt nog mee. Mijn kapper heeft de prijs verhoogt van 24,00 naar 29,95. Ik kan natuurlijk naar een ander gaan maar ja, mijn lievelingskapster werkt daar. Het zal wel niet de enige prijsverhoging zijn die er aan zit te komen.

ha
door haventjes - May 8, 2020 om 14:00
1 Antwoorden / Vragen

Mijn pedicure: heeft ook eea aangepast, begrijpelijk.
Op haar site staat:
"Middelen die ik moet kopen om u veilig te kunnen behandelen zijn de afgelopen weken schrikbarend in prijs verhoogd. Alcohol om te ontsmetten is bijvoorbeeld 100 % in prijs gestegen en mondkapjes zijn alleen nog te koop voor woekerprijzen. Daar komt bij dat ik nu veel meer tijd voor een behandeling kwijt ben. Nadat u weg bent moet ik het raam en de deur van de behandelkamer minstens 15 min open zetten en moet ik behandelstoel, deurknoppen en trapleuning reinigen en desinfecteren.

Door dit alles heb ik geen hele korte behandeltijden meer en vraag ik 5 euro meer voor de onkosten en de extra's."

1paul
door 1paul - May 8, 2020 om 14:45
3188 Antwoorden / 0 Vragen

JA, ze moet ook leven, anders, zoek een andere als dit kan en u bent het er niet mee eens maar ze mag zelf haar prijzen bepalen....

bu
door burgos - May 8, 2020 om 18:10
96 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom zou ze dit niet mogen?
Ze heeft verdorie bijna 2 maanden stil gestaan.
Wees blij dat ze uw voeten weer verzorgt.
En dan voor 2.50, waar maakt u zich druk om.

tenormin
door tenormin - May 8, 2020 om 18:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nog eens alle antwoorden te hebben doorgelezen: ik lees nergens eigenlijk over pedicure die thuis komt. Van haar kreeg ik gisteren een "enthousiast mailtje" dat ze weer kon komen. Zie dus ook echt niet wat voor verdere maatregelen ze hier zou moeten nemen, schreef ze ook niet over, en anderhalve meter afstand is gewoon onmogelijk. Ik denk dat ik het nog maar even uitstel: een bekende viroloog heeft voorspeld dat in half Juni er weer een massale uitbraak van Corona zal worden verwacht.

rj
door rjw May 8, 2020 om 20:22
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Dat laatste (die massale uitbraak) hebben we zelf in de hand. We zijn allemaal volwassen en volgens velen weet de regering en RIVM helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Met al onze kennis kunnen we zo'n uitbraak prima tegenhouden ;-)

tenormin
door tenormin May 8, 2020 om 20:41
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, u en ik misschien. Zeker niet gevolgd dat men er zich, ook als volwassenen, niet hebben gehouden aan de regels. Vandaar zoveel boetes.

gerbera
door gerbera May 8, 2020 om 22:35
7382 Antwoorden / 14 Vragen

 een behandeling aan huis

Heeft u mijn bericht, 7 mei 22.04u, niet gelezen, pedicure komt bij ons aan huis en gebruikte voorheen al mondkapje en handschoenen. En die anderhalve meter, ook de trombosedienst komt nog steeds aan huis en zit zowat op mijn lip om te prikken. Wordt wel de dag van te voren gebeld of ik nog "gezond" ben.

tenormin
door tenormin May 8, 2020 om 23:11
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, heb het zojuist teruggelezen. En inderdaad, ook mijn pedicure gebruikte al mondkapje en handschoenen. De trombosedienst is (gelukkig) niet meer van toepassing voor me, maar daar kan ik me dan ook wel wat bij voorstellen. Nogmaals sorry dat ik bericht te vluchtig ben 'overgevlogen',

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, die pedicure kan haar apparatuur niet zomaar neerleggen. Zij kan ook uw kraan en handdoek niet gebruiken, moet haar schort weggooien. Alles extra steriliseren. Is per klant toch minstens een kwartier extra kwijt.

Zoals ik al schreef met maximaal twee in de lift.

En dan al zeker twee maanden geen behandeling, dus daaraan ook extra werk.

Maar als u een behandeling niet nodig vindt, zegt u toch af?

tenormin
door tenormin May 9, 2020 om 00:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Behandeling is wel nodig, maar niet zo urgent. Ze gebruikte nooit mijn kraan noch handdoek en schort. Pedicure zijn is haar "hobby". Gewoon ingeschreven bij KvK, dus niets illegaals. Ze is apothekers assistente, dus ze zal goed van de hoed en rand weten. Ze werkt altijd met desinfectie en raakte al nooit iets aan. In de lift kan een brancard voluit staan, dus dat is geen probleem. Ik heb het voorlopig op 8 Juni gezet. Ben ook niet iemand die gelijk naar de kapper gaat (kan gaan). Als je nog wakker bent "kijk naar de maan": prachtig. Welterusten of, jammer de maan gemist te hebben.

Ne
door NeAT - May 14, 2020 om 17:01
1 Antwoorden / Vragen

Gisteren bezocht ik als trouwe klant mijn pedicure.
Pas in de stoel werd ik geconfronteerd met een prijsstijging van 5 euro ivm Corona maatregelen. Ik moest kennelijk mijn mondmasker a 2 euro betalen, het mondmasker van mijn pedicure omdat zij dat steeds moet wisselen en 1 euro vanwege het luchten van de ruimte na mijn bezoek, waardoor zij pas een kwartier later met de volgende klant kan beginnen. Onlangs waren haar prijzen al met 3 euro gestegen omdat ze een opleiding tot medisch pedicure volgt. Al met al 8 euro in korte tijd. Na jarenlang trouwe klant te zijn geweest, heroverweeg ik om elders te gaan.  Zij vroeg een paar maanden geleden nog 25 euro en nu 33 euro voor een consult.