vo
door vondel2 Jun 20, 2014 om 01:13
Voeding & gezondheid

Kan je een order bij specsavers anuleren

Ik ben vandaag bij specsavers geweest voor een oogtest, had een afspraak om 14.30 uur , ben totaal 1 1/2 uur binnen geweest. Eerst na lang wachten een ogentest, de uitslag werd niet medegedeeld en moest toen wachten op de opticien! deze deed een paar testjes en werd doorverwezen naar de andere collegas die het verder af zouden handelen! Het eerste was dat de bril zo en zo duur zou worden, ik wilde graag weten of er verslechtering van mijn ogen zouden zijn, doch dit zou ik pas horen als ik de bril op 10 juli a.s zal afhalen! Vreemd, ik had mijn oude bril(brillen) bij me en konden ze de sterkte meten@ ik moest gelijk het gehele bedrag betalen en dat was het dan. Ik heb het gevoel niet serieus te zijn genomen en vond de service en aandacht voor de klant super slecht, het leek wel op productiewerk pfff. Ik heb spijt dat ik de bril heb betaald en wil het graag anuleren, kan dat? Tevens stond er bij 1 complete bril een 2e gratis, klopt niets van en is valse reclame, er komt namelijk nog van alles overheen!

mvg
[edit redactie: persoonlijke info]

10703 16 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jun 20, 2014 om 08:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Specsavers is dan ook een "brillenschuiver" waar brillen verkopen lopende band werk is. En dat zie je ook in de prijzen. Het is niet voor niets dat betere opticiens duurder zijn. Maar daar krijg je wel de aandacht die je verwacht.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2014 om 09:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik begrijp niet helemaal waarom u daar een bril heeft gekocht terwijl u zich niet goed behandeld voelde. Nu zit u helaas aan uw koop vast.

Hoe komt het dat de tweede niet gratis is, kunt u daar wat meer over vertellen? Daar helpt u anderen ook weer mee die zich laten verleiden door de reclame.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2014 om 09:49
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft geheel vrijwillig de winkel bezocht, zich laten refractioneren ("ogen meten"), een nieuwe bril uitgezocht, betaald en als extra een 2 de bril (basis uitvoering) gratis gekregen. Een bril is maatwerk en dat is niet te annuleren, bij niemand. De glazen zijn strikt persoonlijk op uw correctie.

Wat die 2 de bril betreft, dat is de basis uitvoering, dus niet (als voorbeeld) ontspiegeld, extra dun, mee kleurend, kraswerend enz. Dat is geen valse voorlichting, dat is reclametaal. Gewoon de voorwaarden vragen, hoe en wat m.b.t. die2 de bril.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2014 om 09:52
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Bij Specsavers krijgt u de tweede bril, of zonnebril, gratis bij aankoop van een montuur vanaf €79 inclusief gratis standaard enkelvoudige glazen. Voor de 2e gratis bril kunt u kiezen uit een montuur van dezelfde of lagere prijsklasse en dezelfde standaard enkelvoudige glazen.

Draagt u liever een varifocale bril? Bij Specsavers krijgt u de tweede varifocale bril altijd gratis bij aankoop van een montuur vanaf €79 in combinatie met varifocale glazen. Wij verkopen al varifocale glazen vanaf €69. Voor de 2e gratis bril kunt u kiezen uit een montuur van dezelfde of lagere prijsklasse en dezelfde varifocale glazen.

Uit de voorwaarden, glashelder lijkt mij.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 20, 2014 om 14:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Heel jammer dat u, ondanks uw slechte ervaringen gisteren, toch met Specsavers in zee bent gegaan. Helaas, gedane zaken nemen geen keer, koop is koop. Het enige dat u zou kunnen doen is gewoon even vragen of u uw bestelling nog kunt annuleren, maar ik geef u weinig hoop. Ook kunt u uw klachten mailen naar nl.service@specsavers.com. Voor wat betreft de tweede bril heeft u inmiddels goede info.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2014 om 14:23
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Als de vraagsteller gisteren in de winkel was, wordt er dankzij het snelle computer tijdperk heel snel de voor de cliënt heel snel de glazen besteld. Doen ze dat niet, duurt het weer te lang en deugd het bedrijf ook niet, het is nooit goed ......... De moeite van een klacht lijkt mij verloren energie, de gekochte en betaalde bril(len) kan/kunnen toch niet retour gedraaid worden.

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2014 om 17:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom vooraf betaald ?? oh natuurlijk de dagelijkse televisiespot moet betaald worden. Nu maar hopen dat zowel de bril als de garantie goed zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 20, 2014 om 17:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft wettelijk maar 50% te betalen en de rest bij afleveren!

Dit is de wet en als ze dat niet accepteren weglopen.
Na meten en veel tijd erin steken moeten ze dan wel deze voorwaarde aanpassen.

Aanbetalen mag maar als ik maar 10% wil betalen heb niet ik maar zij een probleem.
Ze hebben al gewerkt en ik kan weglopen!

Net als de 2e bril, na zoveel tijd wil je weg en je had eigenlijk eerder weg moeten lopen....
Zelfs bij drukte bij Hans Anders is iedereen binnen 1 uur de winkel uit.
Wel vragen ze of je 50% wilt aanbetalen of alles makkelijk in 1x.

Gezien de lieve mensen ga ik tegen mijn eigen regel in daar wel in 1x betalen.

Maar als je op afspraak kwam, waren er blijkbaar veel tussendoor klanten en zou ik dit niet accepteren.
Even wachten op volgende collega omdat niet iedereen elke handeling kan en mag doen, heb ik begrip voor maar ze hadden beter moeten plannen of toevallig langskomende een afspraak op andere tijd moeten aanbieden....

Geld terug lijkt mijn lastig, online word het doorgegeven en de glazen worden elders geslepen op het door jou gekozen montuur, en na opsturen plaatselijk erin gezet.
Dus het kan dat de glazen enkele uren later al klaar liggen maar vanuit meestal Oost Europa reeds ingepakt op de post liggen te wachten.

vo
door vondel2 - Jun 21, 2014 om 11:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vondel2 schreef op vrijdag 20 jun 2014, 01:13]Ik ben vandaag bij specsavers geweest voor een oogtest, had een afspraak om 14.30 uur , ben totaal 1 1/2 uur binnen geweest. Eerst na lang wachten een ogentest, de uitslag werd niet medegedeeld en moest toen wachten op de opticien! deze deed een paar testjes en werd doorverwezen naar de andere collegas die het verder af zouden handelen! Het eerste was dat de bril zo en zo duur zou worden, ik wilde graag weten of er verslechtering van mijn ogen zouden zijn, doch dit zou ik pas horen als ik de bril op 10 juli a.s zal afhalen! Vreemd, ik had mijn oude bril(brillen) bij me en konden ze de sterkte meten@ ik moest gelijk het gehele bedrag betalen en dat was het dan. Ik heb het gevoel niet serieus te zijn genomen en vond de service en aandacht voor de klant super slecht, het leek wel op productiewerk pfff. Ik heb spijt dat ik de bril heb betaald en wil het graag anuleren, kan dat? Tevens stond er bij 1 complete bril een 2e gratis, klopt niets van en is valse reclame, er komt namelijk nog van alles overheen!

mvg
[edit redactie: persoonlijke info]

vo
door vondel2 - Jun 21, 2014 om 11:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vondel2 schreef op vrijdag 20 jun 2014, 01:13]Ik ben vandaag bij specsavers geweest voor een oogtest, had een afspraak om 14.30 uur , ben totaal 1 1/2 uur binnen geweest. Eerst na lang wachten een ogentest, de uitslag werd niet medegedeeld en moest toen wachten op de opticien! deze deed een paar testjes en werd doorverwezen naar de andere collegas die het verder af zouden handelen! Het eerste was dat de bril zo en zo duur zou worden, ik wilde graag weten of er verslechtering van mijn ogen zouden zijn, doch dit zou ik pas horen als ik de bril op 10 juli a.s zal afhalen! Vreemd, ik had mijn oude bril(brillen) bij me en konden ze de sterkte meten@ ik moest gelijk het gehele bedrag betalen en dat was het dan. Ik heb het gevoel niet serieus te zijn genomen en vond de service en aandacht voor de klant super slecht, het leek wel op productiewerk pfff. Ik heb spijt dat ik de bril heb betaald en wil het graag anuleren, kan dat? Tevens stond er bij 1 complete bril een 2e gratis, klopt niets van en is valse reclame, er komt namelijk nog van alles overheen!

mvg
[edit redactie: persoonlijke info][/

mahadma
door mahadma - Jun 21, 2014 om 12:00
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@Vondel2,

je hoeft niet te quoten, maar reageer direct in het schermpje "Reageren" en verstuur je bericht via rechts onderaan "Reageer >".

vo
door vondel2 - Jun 21, 2014 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vondel2 schreef op vrijdag 20 jun 2014, 01:13]Ik ben vandaag bij specsavers geweest voor een oogtest, had een afspraak om 14.30 uur , ben totaal 1 1/2 uur binnen geweest. Eerst na lang wachten een ogentest, de uitslag werd niet medegedeeld en moest toen wachten op de opticien! deze deed een paar testjes en werd doorverwezen naar de andere collegas die het verder af zouden handelen! Het eerste was dat de bril zo en zo duur zou worden, ik wilde graag weten of er verslechtering van mijn ogen zouden zijn, doch dit zou ik pas horen als ik de bril op 10 juli a.s zal afhalen! Vreemd, ik had mijn oude bril(brillen) bij me en konden ze de sterkte meten@ ik moest gelijk het gehele bedrag betalen en dat was het dan. Ik heb het gevoel niet serieus te zijn genomen en vond de service en aandacht voor de klant super slecht, het leek wel op productiewerk pfff. Ik heb spijt dat ik de bril heb betaald en wil het graag anuleren, kan dat? Tevens stond er bij 1 complete bril een 2e gratis, klopt niets van en is valse reclame, er komt namelijk nog van alles overheen! Ik heb inmiddels contact gehad en de order is keurig geanuleerd! Verder is mij alles nog eens duidelijk uitgelegd hoe het allemaal werkt bij specsavers. Ik ben weer tevreden.

mvg
[edit redactie: persoonlijke info]

diumenge
door diumenge - Jun 21, 2014 om 12:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Brilletje nodig ;-)

mahadma
door mahadma - Jun 21, 2014 om 12:06
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@Diumenge, die is onderweg ;-)

hanedorp
door hanedorp - Jun 26, 2014 om 12:26
38 Antwoorden / 16 Vragen

Wanneer iedereen nu eens gaat beseffen, dat TV reclame krankzinnig duur is en dat de klant dit moet ophoesten, in welke vorm dan ook. M.a.w. slechte service - verkeerde meting enz.
Een nieuwe bril nodig.................ga naar een erkende opticien, in ieder dorp en stad te vinden. Geen vooruitbetaling en naderhand goede service. GOEDKOOP NOG ALTIJD DUURKOOP.
Helaas voor Vondel 2 te laat. Jammer.

pi
door pieterwolters - Jun 26, 2014 om 17:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En het gekke is: dan gaat iedereen naar de "dozenschuivers" om vervolgens te klagen als alle speciaalzaken verdwijnen uit stad/dorp. Terwijl de prijsverschillen uiteindelijk minimaal zijn. Bij een speciaalzaak hebben ze ook betaalbare brillen, en als je het eventuele prijsverschil uitsmeerd over het aantal jaren dat je m gebruikt is het verschil bijna niks.