zo
door zondagskindf Nov 4, 2013 om 23:17
Voeding & gezondheid

Kan men je verplichten een jaar lang produkten af te nemen?

Van Dutch Phrama ontving ik een folder, waarin een proefpakket van een voedingssupplement werd aangeboden.Dom genoeg heb ik de kleine lettertjes niet gelezen.Nu ontving ik vandaag een vervolgpakket met de voorwaarden. Daar staat in, dat ik me heb verbonden een jaar lang producten van hen af te nemen, en dat het niet mogelijk is om van tweemaandelijkse toezending af te komen. Een en ander kost 14 euro per maand = € 4,95 verzendkosten. Mijn vraag aan U: mag dat zo maar? Ik heb vandaag meteen afgemeld, maar ben ik inderdaad verplicht een jaar lang te betalen? heeft het enige zin mijn rechtsbijstandverzekering hierbij in te schakelen? Is dit niet een bedrieglijke verkoopmethode?
In afwachting,

Frans Zwanikken, Heemskerk

1337 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 4, 2013 om 23:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 01:02
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 4 nov 2013, 23:34]klik HIER
Hier is geen sprake van een proefabo welke na de proefperiode omgezet wordt in een contract voor onbepaalde duur.
Hier is sprake van een abo die vanaf dag één al ingaat.

Hier is geen sprake van misleiding of wat dan ook, maar van het nalaten van informatie door de koper.

Het probleem in deze is dat mensen niet lezen. Al zouden die kleine lettertjes in grote formaat letters staan. Daardoor komen mensen in de problemen.
De vraag is of Dutch Pharma aan te rekenen is dat mensen niet lezen.
De discussies die op internet hierover gaan is dat de algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn en dat Dutch Pharma niet alleen naar de algemene voorwaarden mag verwijzen.

Al zou Dutch Pharma dat aanpassen, dan nog denk ik dat het probleem niet opgelost zal worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2013 om 07:43
7226 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zonnig raampje schreef op dinsdag 5 nov 2013, 01:02]

Het probleem in deze is dat mensen niet lezen. Al zouden die kleine lettertjes in grote formaat letters staan. Daardoor komen mensen in de problemen.

Dan kunnen die kleine lettertjes toch net zo goed in groot formaat worden weergegeven?
Die kleine lettertjes zijn bedoeld om overheen gelezen te worden.

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2013 om 08:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zondagskindf,

Dom genoeg heb ik de kleine lettertjes niet gelezen
Dus .....

Maar goed:
U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd.

Lees maar even wat Consuwijzer hier over schrijft.

Suc6

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 09:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, een proefperiode kan nooit meteen al een vast contract zijn voor een bepaalde duur, dus een jaar. Proef is proef en omdat dit een abonnement betreft, zat je eerst in de proefperiode (hoe kort ook) van je abonnement, wat dus een proefabonnement is. Die is hier stilzwijgend verlengd. Dat kan bij een proefabonnement alleen als het voor onbepaalde duur is, niet voor bepaalde duur.
Voor onbepaalde duur geldt per maand opzegbaar.

Natuurlijk speelt ook nog mee dat in het aanbod al moet staan dat het een abonnement betreft en dat dat niet in de algemene voorwaarden mag staan.

Maar bel maar even met je rechtsbijstandverzekering, die geven je wel duidelijkheid.

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 09:28
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 nov 2013, 08:21]

Lees maar even wat Consuwijzer hier over schrijft.
Consuwijzer geeft net als de heer Engelfriet hun eigen opvatting en mening, niet de wetgeving zelf.

Een abo bij Dutch Pharma afsluiten is niets anders dan een abo bij een ieder ander abo-aanbieder afsluiten, met dit verschil dat men voor het eerste pakket niets hoeft te betalen behalve de verzendkosten.

Het probleem van Consuwijzer is dat zij de opvatting hebben dat een dergelijke verkoopmethode niet zou mogen zonder te kijken of de wetgeving zelf dergelijke verkoopmethode toestaat of niet.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 09:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voel je je niet een beetje belachelijk om onder een andere naam verder te gaan? Ik weet heus wel dat je ikbenik bent.

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 09:37
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:23]Nee, een proefperiode kan nooit meteen al een vast contract zijn voor een bepaalde duur, dus een jaar.

Er staat nergens dat men een proefperiode aangaat.
Er staat dat men een vast contract aangaat waarbij men drie weken opzegtermijn heeft en dat men voor het eerste pakket niets hoeft te betalen behalve de verzendkosten.

Een abo afsluiten bij Dutch Pharma is niets anders dan een abo afsluiten bij een tijdschrift waarbij voor het eerste exemplaar niets betaald hoeft te worden.
Dus: wat is dan het verschil tussen het afsluiten van een telefoonabo, tijdschriftabo en een abo bij Dutch Pharma?

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bestel PROEFPAKKET!!!

klik HIER

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 09:41
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:30]Voel je je niet een beetje belachelijk om onder een andere naam verder te gaan? Ik weet heus wel dat je ikbenik bent.
Ik ben ikbenik niet. Ik ken hem niet eens.

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 09:44
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:40]Bestel PROEFPAKKET!!!

klik HIER

En wat staat daaronder?

Actievoorwaarden: De toezending van het probeerpakket (met voldoende voor één maand) is 3 weken geheel vrijblijvend. Bent u tevreden: dan hoeft u niets te doen !. Aan het eind van de probeermaand ontvangt u dan vanzelf een volgende pakket met voldoende voor twee maanden voor slechts € 12,50 per maand (exclusief € 4,95 verzendkosten per zending). Wilt u deze vervolgzendingen niet, dan kunt u dat eenvoudig tot zeven dagen voor deze vervolgzending aangeven. Ontvangen wij geen afmelding binnen de aangegeven 3 weken proeftijd, dan geldt er vervolgens een minimale afnameverplichting van 6 vervolgzendingen (met telkens voldoende supplementen voor 2 maanden).
Winkelwaarde Swarovski sieraad € 14,95.
* Machtiging: Met deze machtiging geeft u tot wederopzegging toestemming bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 09:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Luister eens, je snapt het gewoon niet. Een proefperiode is een proefperiode en daarmee uit.
Daarna mag er alleen voor onbepaalde tijd worden verlengd, niet voor bepaalde tijd. Ook niet als je het in de algemene voorwaarden zet.

Bij een dagblad mag na de proefperiode helemaal niet stilzwijgend worden verlengd, ook niet voor onbepaalde tijd. Mocht je je dat afvragen.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2013 om 09:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=zonnig raampje schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:41][quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:30]Voel je je niet een beetje belachelijk om onder een andere naam verder te gaan? Ik weet heus wel dat je ikbenik bent.
Ik ben ikbenik niet. Ik ken hem niet eens.
Kloon?

zo
door zonnig raampje - Nov 5, 2013 om 09:59
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:51]Luister eens, je snapt het gewoon niet. Een proefperiode is een proefperiode en daarmee uit.
Men heeft het niet over een proefperiode. Blijkbaar begrijp jij het zelf niet.
Hier laat ik het bij.

costnix
door costnix - Nov 5, 2013 om 10:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:54][quote=zonnig raampje schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:41][quote=zoekster schreef op dinsdag 5 nov 2013, 09:30]Voel je je niet een beetje belachelijk om onder een andere naam verder te gaan? Ik weet heus wel dat je ikbenik bent.
Ik ben ikbenik niet. Ik ken hem niet eens.
Kloon?

Ik las eerst "clown" :-)

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2013 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@costnix,

OT
LOL