Iedere zaterdag om 19.05 uur op
An
door Angelique65 Apr 15, 2016 om 20:36
Voeding & gezondheid

Kangen water

Ik ben bij een presentatie geweest over Kangen water.
Dit is kort omschreven water dat middels een apparaat gezuiverd en geioniseerd wordt waardoor de ph omhoog gaat.
Dit zou goed voor de gezondheid zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of is kraanwater gezond genoeg.
Men zegt dat dit Kangen water gezonder is dan gewoon kraanwater omdat men zegt dat in kraanwater resten van hormonen, medicijnen etc. zit.

47856 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2016 om 21:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ons Nederlandse kraanwater is van heel goede kwaliteit. Uiteraard zeggen verkopers van Kangen water dar "hun water" veel gezonder is. Net als destijds de rage met het Britta (of Brita)/filter water. Als er al echt research naar dit water is gedaan zou dit ergens te vinden moeten zijn; al wat ik lees is reclame dat het beter is voor de gezondheid. Ik zou u adviseren om gewoon ons uitstekende kraanwater te blijven gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2016 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die verhalen zijn allemaal flauwekul. Nederland heeft uitstekend drinkwater. Helemaal niet nodig om een of ander flut apparaat te kopen wat goud geld kost en niets doet.

ph
door philip36 - Apr 15, 2016 om 21:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hier een artikel over Kangenwater.
http://skepsis.nl/kangenwater/

gerbera
door gerbera - Apr 15, 2016 om 22:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Weer zo'n onzinnig apparaat wat uit Amerika komt overwaaien. Hoe gezond zijn de meeste Amerikanen als we alleen maar kijken naar de omvang van héél veel personen. En dat zou niet mogen met zo'n apparaat vanwege de gezondheidsaspecten die er aan worden toegeschreven. Vertrouw er maar op dat ons drinkwater een van de beste kwaliteit is en met zo'n apparaat er alleen maar slechter van wordt.

tenormin
door tenormin Apr 15, 2016 om 23:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ik me hier nog iets bij kunnen voorstellen. Gedeelte in Californië waar ik verblijf: alsof er chloor uit de kraan komt. Doet me aan vroeger (Rotterdams) water denken. Ik kook het hier, afkoelen en in flessen in de koelkast.

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2016 om 02:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaringen mee want ik doe niet aan dergelijke peperdure onzin en zou ook beslist niet naar zulke presentaties gaan.
Wat men beweert zijn verkooppraatjes om die peperdure apparaten te kunnen verkopen, desnoods op afbetaling waar je jaren aan vast zit. Het lijkt wel of overal dergelijke presentaties worden gegeven als ik op internet kijk. Op een site van Kangen Water Nederland staat zelfs te lezen dat je je kunt aanmelden om distrubuteur te worden, geld kunt bijverdienen of je machine terug kunt verdienen.
Lees eens het volgende, en bekijk ook het filmpje van een Belgische programma dat e.e.a. onderzocht heeft (Volt Undercover) via de link op deze website: http://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheidsnieuws-onder-de-loep/word-je-gezonder-met-kangen-water
Radar heeft een paar jaar geleden onderzoek laten doen naar vergelijkbare machines, zie daarvoor hier: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/13-01-2014/vitaal-water/
Niet aan beginnen dus, is weggegooid geld.

tenormin
door tenormin Apr 16, 2016 om 05:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, veel verkooporganisaties proberen de versie van een Tupperware party na te doen. Uit de jaren vijftig! Dat spul is extreem goed; ook giga aan de prijs maar daar heb je nog echt iets voor. Voor water? Nou, dacht het niet.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2016 om 08:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, maar dan had je nog een gezellige middag met buren of zo. En dat spul wat vijftig jaar geleden gekocht is, is nog steeds perfect en in gebruik. :-)

marita5
door marita5 - Apr 16, 2016 om 08:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Angelique65 ,

  1. Kangen-water is dus een hype. Voor te veel geld wordt mensen wijsgemaakt dat ze er gezond van zouden worden. In werkelijkheid is het precies even gezond als heel normaal water.

    Spaar dus je portemonnee, geef je geld niet aan opportunisten met een leuk verhaal, en spendeer je energie aan dingen waar je gezondheid wel baat bij heeft.

    Bron : nationaalgezondheidsforum .

hutch
door hutch - Apr 16, 2016 om 13:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik kan mij zo'n presentatie wel enigszins voorstellen: een toneelstukje waarbij het artikel de hemel ingeprezen wordt.

'Gezondheid' en 'milieu' zijn sowieso woorden die kapitalen opleveren. De eerste via lachwekkende toneelstukjes/verkoopdemonstraties/presentaties enz..., de tweede via allerlei belastingwetgevingen. Op de eerste hebben wij direct invloed, op de tweede niet zo gauw (alleen indirect).

M.a.w. trap er toch niet in. U wordt gewoon voor de gek gehouden.
Nu is het wachten op een persoontje die zich hier registreert, omdat hij/zij héél  'toevallig' (....) op deze site belandt, vervolgens ook zo'n goedkoop verkooppraatje houdt en daarna nooit meer iets van zich laat horen, niet anders dan om die rommel te verdedigen.

Maar ja, als u er wel in gelooft (wat ik mij niet kan voorstellen, anders had u dit topic niet geopend), dan wens ik u veel succes met uw geloof in die rommel.

Po
door Pomeon May 11, 2016 om 20:08
16 Antwoorden / Vragen

Haha, ik heb de toevallige voorbijganger gespot.

me
door mein33 - Apr 16, 2016 om 13:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Men zegt :  en wie is "men" die zegt dat het Kangen water gezonder is dan gewoon kraanwater.
Nedelands kraanwater is het gezondste, reinste en goedkoopste kraanwater ter wereld en daar hoeft geen enkele (ionische) zuiveraar meer aan te pas te komen.
Het is niets meer of minder dan je reinste geldklopperij en zou er maar niet aan beginnen @angelique65.

Pr
door Princefan - May 11, 2016 om 17:30
1 Antwoorden / Vragen

[edit - redactie]

Teksten, advertenties, enquêtes en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst. Zie onze forumregels.
De redactie

hansje klein
door hansje klein - May 11, 2016 om 17:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Veel mensen kopen tòch wel waar ze in geloven......en dus......ga dit gebruiken, want je wilt erin geloven.

Mijn TIP: Wordt distributeur zodat je de beste prijs betaalt voor je eigen apparaat, wordt ervarings-ambassadeur en verdien met het hele 'circus' een gezonde boterham.
[edit-red.]

tenormin
door tenormin May 11, 2016 om 20:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De vertaalmachine heeft zijn werk niet helemaal goed gedaan: verdien U Machine terug... ;-)

tijger1
door tijger1 - May 11, 2016 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik al die heilzame effecten lees van dat water, lijkt het wel Haarlemmer olie.:-)) Ook overal goed voor.

tenormin
door tenormin May 11, 2016 om 20:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Schei uit over Haarlemmer olie: kan me nog geur (lees stank) herinneren. Bah!

tijger1
door tijger1 May 11, 2016 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet in de war met levertraan? Om nu nog van te gruwelen. Brr.