de
door deejay Nov 8, 2009 om 19:10
Voeding & gezondheid

Kennis-info over Ingegroeide teennagel?

Hai Allemaal,

Ik zit even met het volgende omtrent een in ingegroeide teennagel.

Weet iemand misschien over hoelang de genezings process gemiddeld hiervan is? Zelf ga ik morgen op afspraak in het ziekenhuis hier aan worden behandeld.

Alleen ben ik zo benieuwd hoelang het genezen duurt.
En ook of je daarna (na de behandeling) je ook enigzins kan lopen of dat er krukken voor nodig zijn.
Ook of het klopt dat er flinke kans op doorbloeden bestaat.

Zelf ben ik erg zenuwachtig hiervoor en even Googlen is ook niet echt rust gevend want daar komen de ergste dingen naar boven.

Ik zal het zeker op prijs stellen als iemand hiermee mij kan helpen.

Vriendelijke groeten,

Deejay

471 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ingegroeideteennagel.htm
Bekijk hier maar eens het ligt er gewon aan hoever het is geworden.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me voorstellen dat je er tegen opziet.Maar je bent in goede handen denk ik in het ziekenhuis ze weten wel wat ze doen.Genezing dat hangt een beetje van jezelf af als je gezond bent gaat het snel.Beterschap het komt goed groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Deejay,

Kennelijk is de huisarts te druk, want er zijn bij mij van verschillende tenen nagels verwijderd door de huisarts. Ik heb het ook wel eens zelf gedaan.

Het genezingsproces is o.a. afhankelijk van je gezondheids toestand en de doorbloeding van je ledematen c.q. teen. Wanneer dat allemaal goed is, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wanneer de verdoving er uit is voel je er wel wat van, doch dat gaat snel minder worden. Je kunt dan, als het te erg wordt en je er niet van kunt slapen, een paracetamol nemen en je voet iets hoger leggen. Dat laatste verminderd de druk op het blote nagelbed.

Tip: Neem een pantoffel mee voor de behandelde voet. Knip desnoods de neus van de pantoffel af, doch laat de zool intact.

Sterkte ermee.

Hardware ERror MAN.