ai
door aiglon Aug 10, 2014 om 12:11
Voeding & gezondheid

Kent u de naam van de vervelingsziekte?

Ik ben op zoek naam een naam van een vervelingsziekte. De huisarts en een specialist van de geestelijke gezondheid kunnen deze niet thuisbrengen.
De vervelingsziekte doet zich voor op het werk, in de vrije tijd en in relaties. Het patroon is elke keer hetzelfde. Vol passie starten en eindigen met buikpijn die met pijnstillers niet meer is te stoppen. Er zit dan niks anders op te stoppen met de passie/relatie.

Ik hoop dat iemand weet hoe je voorkomt dat je telkens moet veranderen, omdat het niet meer gaat.
Deze persoon (middelbare leeftijd) is dyslectisch en beelddenker en weet dit pas sinds kort.
Ook zou ik graag ervaringen van anderen willen lezen en hoe daar mee verder is gegaan.

Globale kenmerken van deze vervelingsziekte:
* zich eindeloos willen ontwikkelen
* steeds nieuwere (hogere) uitdagingen zoeken
* veel vrije tijd gebruiken om te kijken en/of ervaren hoe 'soortgenoten' op je vakgebied het doen
* veel boeken lezen over de passie. Zelfs naar het buitenland gaan om daar een anderstalig boek over de passie te kopen
* boeken napluizen op geciteerde boeken en deze dan ook aanschaffen. Één boek kan wel leiden tot vier andere boeken
* geabonneerd zijn op veel nieuwsbrieven van boekensites en uitgevers
* internet afstruinen als er weer een nieuw idee is opgekomen
* televisieprogramma's van passie wekelijks volgen
* zoveel mogelijk netwerken bezoeken van je passie en daar actief in deelnemen
* de honger naar iets nieuws is oneindig

voorbeelden van de vervelingsziekte;
Leerling opleiding, voortgezette opleiding , actief studieclub bezoeken, ondernemersopleiding, programmeren is basic, blind typen, diverse computercursussen, marketing en PR. Om vervolgens het beroep helemaal zat te zijn en er niet meer in kunnen werken. Zelfs als naar 25 jaar noodgedwongen de kennis weer moet worden gebruikt is de hevige buikpijn terug. Het uitvoeren van die werkzaamheden gaat dan ook langzaam.

Ook bij het nieuwe werk moet gestart worden met de leerling opleiding. De klasgenoten zijn 15 jaar jonger. Voortgezette opleiding, ondernemersopleiding, middenmanagement, hbo management. Actief in de ondernemingsraad. Al die tijd werkzaam gebleven op dezelfde plek als collega's met de voortgezette opleiding.

hobby
Dameselftal zoek grensrechter. Besloten wordt dit team tijdelijk uit de brand te helpen en te gaan vlaggen. Al snel is zichtbaar dat dit team met wat mentale ondersteuning veel meer wedstrijden kan winnen. Boeken over coaching gelezen om dames op een positieve manier naar een hogere prestatie te krijgen. Scheidsrechtersopleiding gedaan om beter inzicht in het spelletje te krijgen. Meer dames zou tot hogere prestatie kunnen leiden, omdat er bij ziekte en/of werk voldoende kwaliteit op het veld zou staan. Dagbladen benaderd voor wekelijks stukje over het damesvoetbal. Dit leverde veel nieuwe leden op en we konden mede daardoor promoveren. Dan blijkt dat het team op het maximaal haalbare zit en is er geen uitdaging meer. De hevige buikpijn maakt begeleiden van het team onmogelijk.

belangenvereniging
Oprichter van huurdersvereniging. De opleiding PR en marketing komt goed van pas om de vereniging snel op de kaart te zetten. Er komen veel leden. Om goed met de verhuurder te praten wordt de makelaarsopleiding gevolgd ter ondersteuning van de managementopleiding. Al snel blijkt hiervoor de grenzen zijn bereikt en is de motivatie weg.

Bij toeval heb ik bovenstaande kort geleden kunnen herleiden. Wie heeft raad?

1964 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2014 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De huisarts en een specialist van de geestelijke gezondheid kunnen deze niet thuisbrengen......
En dan denk je dat een simpele ziel op dit forum dat wél kan?
Je verveelt je blijkbaar. ;-)

ro
door ron530 - Aug 10, 2014 om 14:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Autisme een optie?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2014 om 14:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Aiglon,
mijn eerste gedachte was dat u teveel van uzelf vergt en moet u zich wat rust gunnen. weekje klooster?
Dit is geen leven dus stel uzelf eens een poosje op de eerste plaats en probeer niet zoveel te scoren.

Vr.gr. sjoppie

sw
door swat1500 - Aug 10, 2014 om 16:30
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Ben bang dat deze "ziekte" eerder psychologisch is dan feitelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2014 om 17:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Aiglon,
Nog een klikje

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2014 om 17:05
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Er is genoeg te vinden op internet over deze kwaal. Google op vervelingsziekte ook wel bore-out genoemd. Het is het tegenovergestelde van een burn-out. Vreemd dat artsen het niet thuis kunnen brengen.

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2014 om 17:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry sjoppie, je was me net een slag voor. Kan er echter niet achterkomen hoe ik de link "klik" naar de site kan maken. Die had ik nml ook gevonden.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2014 om 17:47
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo gerbera,
samen staan we sterk ;-)
Als TS er maar wat aan heeft.

Klik naar de site maken doe je zo:
kopieer het adres,
ga naar de vraag en tik "KLIK" (of een ander woord) en selecteer dat.
Klik dan op het linksymbooltje, als er een blauw tekstje staat, niets aan doen anders adresveld leeg maken.
Dan toetscombinatie Ctrl + v. "de cursor hoeft hierbij niet gebruikt te worden"
Preview.
Eindresultaat: KLIK
Groet, sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,

...... Kan er echter niet achter komen hoe ik de link "klik" naar de site kan maken.....
Klik hier.

Suc6

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2014 om 23:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

sjoppie en edrick3 bedankt het is gelukt.