delay
door delay Jul 3, 2007 om 17:02
Voeding & gezondheid

Kleren wassen

Hallo,

ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen. Maar mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn kleren na het wassen niet gaan pluizen?

Want ik was mijn kleren en dan pluizen ze daarna, ook al is het de eerste keer dat ze in de wasmachine zijn gegaan.

Bedankt, TK

17030 6 Rapporteer

ja
door japiepee - Jul 3, 2007 om 17:37
19 Antwoorden / 5 Vragen

Paar mannenvragen: 1 pluizen de kleren nadat je ze, na wassen, hebt gedroogd in droogtrommel? 2 was je in de machine kleding die - zie etiket - daar niet in mogen, maar met de hand moeten worden gewassen? 3 gewassen op te hoge temperatuur? 4 binnenkant van de trommel gecontroleerd op beschadigingen of achtergebleven scherpe voorwerpjes? Misschien kun je de was eens "verpakken" in bijv. een groot kussensloop?

mariegh
door mariegh - Jul 3, 2007 om 20:18
263 Antwoorden / 13 Vragen

Klewine aanvulling op Japiepee (ook mannen hebben kennelijk verstand van wassen): Wasverzachter gebruikt?

ja
door japiepee - Jul 4, 2007 om 13:56
19 Antwoorden / 5 Vragen

En wat denk je, Delay (recordhoudster vragen stellen?), van machinefilter schoonmaken en, als je ook een droogtrommel gebruikt, van telkens pluizenfilter schoonmaken? Zitten die pluizen losjes op de kleding of vast (meer een kwestie van vervilten)? Was je allerlei soorten stoffen (wol, katoen, enz.) tegelijk in dezelfde wasbeurt? Wol moet je, lijkt mij, so wie so niet in de machine wassen. Laat eens weten of het probleem al - enigszins - is opgelost.

mariegh
door mariegh - Jul 5, 2007 om 17:46
263 Antwoorden / 13 Vragen

10 punten voor Japiepee! En anders koop je toch zo'n pluizenborsteltje met plaktape of haakjes. En er zijn ook hele kleine shavertjes met een reservoirtje voor de pluizen. Kortom: oplossingen zat.
Succes!
Marie

elenay
door elenay - Jul 12, 2007 om 21:41
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik doe nooit viscose en katoenen kleding bij elkaar, dat scheid ik. Verder als ik handdoeken heb gewassen, laat ik de wasmachine na de tijd even leeg even kort spoelen. Dan de pluizen uit de grijze ring halen van de deur en uit het filter. Mochten er nu nog pluizen op zitten dan kun je bij bijvoorbeeld Blokker kleefroller kopen, waarmee je gemakkelijk over je kleding rolt en de pluizen op het plakband van de roller blijven zitten.

naaister
door naaister - Aug 23, 2007 om 14:00
17 Antwoorden / 4 Vragen

Een scheut azijn in het laatste spoelwater werkt meestal goed, de pluisjes ontstaan doordat het water wat aan de harde kant is, je kunt hiervoor wasverzachter of gewoon een scheut goedkope azijn gebruiken in het wasverzachterbakje.Zelf was ik nieuwe shirts e.d. altijd binnenstebuiten, zo zijn kleine beschadigingen alleen aan de binnenkant te zien en blijven prints en borduursels langer mooi.

groetjes