engelinde
door engelinde Feb 14, 2011 om 13:05
Voeding & gezondheid

Knoflook

Wat ik me afvraag is,waarom zit er bv bij gekruid vlees,gemengde kruiden,of zakjes mix enz enz,toch altijd knoflook in???
Dat kan een ieder toch zelf toevoegen,als hij ervan houd?
Ik hou er dus NIET van..en stoor me eraan,dat ik het product dan niet kopen kan/wil.
t Zou toch n simpel iets zijn om de klant daarin vrij te laten het zelf toe te voegen.Niet iedereen heeft dezelfde smaak toch?
Zou graag zien,dat daaraan wat gedaan werd.

1177 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2011 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo engelinde,

Lijkt me meer een onderwerp voor Discussies.

Overigens, het 'kruiden' van etenswaren kun je natuurlijk altijd naar eigen smaak doen; gewoon alle kruiden los aanschaffen.

Wat voor jou voor knoflook geldt, heeft een ander weer met een ander ingrediënt uit zo'n kruidenmengsel.

Met vr.gr.

vladja
door vladja - Feb 14, 2011 om 13:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Gewoon zelf de nodige potjes kruiden kopen en je eigen mix maken zonder knoflook.

Stel: ik houd niet van nootmuskaat. Zit ook in heel veel kruiden mengsels en daardoor gekruid (kant en klaar) vlees. Moet dat er dan ook uit? De ander houd weer niet van iets anders, ook er uit?

Gewoon zelf de kruiden mengen. Zie het probleem niet. Maar dat wil je natuurlijk niet horen.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2011 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vladja,

En het kattenkruid zit er nooit in! ;-)

engelinde
door engelinde - Feb 14, 2011 om 18:26
21 Antwoorden / 6 Vragen

Wil daarmee duidelijk maken..dat knoflook n overheersend kruid is..dat je gelijk ruikt en proeft.. dat is bij n ander kruid niet zo ...t komt zelfs door de porieen eruit.. die lucht,bah
Vandaar mijn stelling over knoflook..

erik008
door erik008 - Feb 14, 2011 om 18:34
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Koop geen kruidenmix.
Maar meng de kruiden zelf. dat doe ik ik ook, maar dan met veel verse knoflook.

vladja
door vladja - Feb 14, 2011 om 18:49
8293 Antwoorden / 27 Vragen

engelinde,

Dat wordt dan heel lastig op vakantie gaan, want oost-europa, frankrijk en heel zuid-europa, bijna overal stoppen ze knoflook in het eten. Als je bijv. in Praag met de tram wil, kan je tegen de knoflooklucht "leunen". Daar moet je knoflook eten om te "overleven".

Vladja

engelinde
door engelinde - Feb 14, 2011 om 19:29
21 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig ga ik nooit op vakantie...dus van het eten en de lucht op vakantie heb ik geen last van...
Bedankt voor degene die me geantwoord hebben...

fe
door feeny - Feb 17, 2011 om 21:53
35 Antwoorden / 0 Vragen

Heerlijk knoflook, vooral verse teentjes, hmmm. Lekker bakken met een uitje

Maar als u er niet van houdt is het inderdaad beter om een eigen kruidenmengsel te maken!

loreleigil
door loreleigil - Feb 23, 2011 om 12:02
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=engelinde schreef op maandag 14 feb 2011, 18:26]Wil daarmee duidelijk maken..dat knoflook n overheersend kruid is..dat je gelijk ruikt en proeft.. dat is bij n ander kruid niet zo ...t komt zelfs door de porieen eruit.. die lucht,bah
Vandaar mijn stelling over knoflook..
Nee? Als je niet van oregano houdt, zul je het ook eerder ruiken en dus 'springt' de geur je tegemoed als je het zakje kruidenmix open maakt.
En wat dacht u van uienpoeder?
Is dat geen penetrante geur?
Jammer dat u niet van knoflook houdt, maar zo zijn er altijd wel mensen die ergens wel of niet van houden.
Gewoon zelf een kruidenmix maken met dingen die u wel lekker vindt, en er verder niet wakker van liggen.
Heeft namelijk 0,0% nut.