tonny1946
door tonny1946 Jul 27, 2012 om 07:45
Voeding & gezondheid

Lichte maagzuur

ik krijg wel eens een lichte aanval van maagzuur wat kan je er tegen doen

15439 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zit hier iets bij: .Tien tips tegen brandend maagzuur..

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u dit langdurig heeft erover praten bij de huisarts.

tips over voeding: klik

Als voedingsaanpassing niet helpt dan naar huisarts.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, wie niet?

Gewoon een Rennie nemen...

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonny1946 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 07:45: ik krijg wel eens een lichte aanval van maagzuur wat kan je er tegen doen

Omdat u schrijft "weleens", Coca Cola helpt ook, hoe vreemd het ook lijkt.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik nam wel eens een king pepermuntje en dat hielp goed.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een schepje of klontje suiker innemen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik af en toe Edisan van A.Vogel, werkt voortreffelijk heb er al jaren plezier van.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luvos Heilaarde microfijn, verkrijgbaar bij een goede drogist. Een lepel in wat water en dan opdrinken. Heeft u veel last dan enige dagen 1 tot 3 x daags bij de maaltijd. Als ik nu 's avonds nog wel eens last heb (kaaskoekjes, glaasje wijn zijn bij mij de boosdoener), dan neem ik meteen een lepeltje in water . 's Middags warm eten heeft mij van de ergste klachten afgeholpen. Rennies e.d. daar gaat je maag steeds meer om vragen!
Succes Riet

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weleens, dus sporadisch. Niks tegen doen. Misschien eens nagaan wat je naar binnen gewerkt hebt, en dit een volgende keer niet gebruiken.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij af en toe licht maagzuur kun je een greep in je keukenkastje doen: doeltreffend en goedkoop, is een half theelepeltje kaneel, wel even je mond naspoelen met water om het branderige gevoel uit je mond te krijgen. Verder helpt ook een bolletje gember, of een lepeltje gembernat.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp werkelijk niet dat mensen met medische problemen zitten hier een vraag te stellen.
Zulk soort vragen hoort bij de huisarts en niet op een forum

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er niet vaak last van hebt is huisarts bezoek niet eens nodig.
Pas als je echt erge klachten hebt is het wel nodig. Daarom word alles zo duur omdat mensen zoals jij om elk wisse wasje naar de huisarts rennen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

" mousy32 maandag 30 jul 2012, 12:48

Als je er niet vaak last van hebt is huisarts bezoek niet eens nodig.
Pas als je echt erge klachten hebt is het wel nodig. Daarom word alles zo duur omdat mensen zoals jij om elk wisse wasje naar de huisarts rennen."

Vraagsteller stelt zijn vraag hier om niet "om elk wissewasje" naar de huisarts te hoeven rennen. Dus "mensen zoals jij" noemen ze generaliseren.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanillevla, een eetlepel voor de maaltijd. Werkt als een trein!

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mousy32: ik zie nu pas dat jij reageert op Rosenthal, dus ik was te voorbarig, sorry.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een "Klasien uit Zalk" oplossingen worden hier geroepen.

Als iemand vaker last heeft van brandend maagzuur is het niet zo verkeerd om, al is het maar telefonisch, contact op te nemen met de huisarts of assistente.

Brandend maagzuur kan door een heleboel dingen veroorzaakt worden.
Is het wel brandend maagzuur?
Kan komen door wat je eet, ontstaan de klachten bij liggen (klepje boven in maag defect), overtollige productie van maagzuur, is er uitgesloten dat het om een maagzweertje gaat, te vaak brandend maagzuur tast de (onderkant van de) slokdarm aan met alle gevolgen van dien.

Huis tuin en keukenmiddeltjes kunnen helpen, werking niet bewezen.
Advies van huisarts is koud water drinken en anders officiële maagzuurremmer starten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan doktor recept voor pantoprazol vragen , helpt bij mij erg goed

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

temmetje schreef op maandag 30 jul 2012, 13:12: @mousy32: ik zie nu pas dat jij reageert op Rosenthal, dus ik was te voorbarig, sorry.

Geeft niet k had misschien beter ff kunnen quoten
------------------------------------------------------------------------
Ik heb zelf al enige jaren omeprazol op voorschrift van de huisarts. ik heb dus een chronisch probleem met maagzuur (ooit helicobacterbacterie in mn maag gehad en is nooit meer goed gekomen kwa het zuur) vandaar dat ik zei als je het alleen maar af en toe hebt , is het niet nodig om naar de huisarts te gaan. Dan voldoen die huis tuin en keuken middeltjes wel. Als die niet helpen tja dan zou ik dus wel ff naar de arts gaan

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maagzuur is heel vervelend, ik kreeg het vaak na het drinken van Jus du Orange en het eten van spinazie. Uit eigen ervaring weet ik dat Rennies wel even helpen.
Maar dat is niet de oplossing. Maagzuur kan de slokdarm aantasten met alle gevolgen van dien. Een maag-darm-lever specialist heeft na een maagonderzoek
vastgesteld dat een bacterie DE HELICOBACTER de veroorzaker was. Na eerst een Antibiotica kuur (waar ik allergie's voor was) kreeg ik een maagzuurremmer voorgeschreven, deze moet ik wel mijn hele leven dagelijks innemen. Een lichte maagbloeding was ook de aanleiding van een maagonderzoek. Sinds het innemen van de maagzuurremmer
plm. 15 jaar geleden mee begonnen, heb ik geen last meer van maagzuur. Met dank aan de M-D-L specialist (Rijnstaete Arnhem)

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kon die antibiotica toen ook niet verdragen ik heb dik 2 maand lopen spugen door die bacterie.
Zure producten kunnen idd maagzuur verergeren, ook vet eten en koolzuurhoudende dranken.
Maar ook medicijnen zoals ibuprofen en diclofenac, zij beschadigen je maagslijmvlies waardoor je vatbaarder bent voor infecties.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Préfentief middel: Thee van Acorus Calamus ( kalmoeswortel) of Acorus Calamus in tabletvorm. Oa: Bonusan.

Wat helpt tijdens brandend maagzuur: zuigen op laurierdrop.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tonny1946,

Ik heb me er niet om verbaasd dat ik in mijn natuurgeneeskundige praktjk steeds meer mensen met maagzuurproblemen zag. Belangrijkste is het vinden van de oorzaken:
1) Maagklep die niet goed meer sluit
2) Koffie
3) Zware voedselcombinaties, zoals vet + eiwitten + koolhydraten, of alcohol + kaas
4) Teveel eten, waardoor de maag onder grote druk komt te staan
5) Teveel zoetigheid
6) Teveel alcohol
7) Bepaalde medicijnen, b.v. pijnstillers.
Al deze factoren zijn sterk zuurvormend in het lichaam, en daar doet de maag dan nog een schep bovenop door z'n maagzuur erbij te mengen. Dus elimineer eerst de boosdoener(s), b.v. uit bovenstaande lijst. Natuurlijk niet de medicatie, dat moet met de arts worden overlegd.
De allerbeste remedie om maagzuur, door wat dan ook veroorzaakt, weg te krijgen, is het slikken van een theelepel Natrium Bicarbonaat, in lauw water opgelost. Dat doe je op het moment dat je last voelt van de maag.
Slik je medicijnen, dan neem je de NaBic elke dag nuchter in, d.w.z. direct als je uit bed stapt en dan een half uur later pas gaan ontbijten (niet eerder!), en 's-avonds 3 uur nadat de laatste hap naar binnen is gegaan. Ben je gewend om altijd wat te eten, ook na het avondeten nog, dan heeft NaBic weinig zin en vindt de maag het niet lekker om met een tegenwerkende kracht te moeten omgaan (maagzuur tegenover het sterk basische effect van de NaBic).

Sterk zuurvormende medicijnen, zoals pijnstillers, kunnen het beste gegeten worden met havermout. De slijmstoffen in de havermout zorgen voor een goed filmlaagje, die zich over de wanden van het maagdarmstelsel uitbreidt en beschermt zo tegen het chemische zuur. Ga dat dan ook niet nog extra versterken door zoetigheid te nemen, of cola (koolzuur), want da wordt een prachtkans om maagzweren te creëren! Hou het puur en alleen bij zoveel mogelijk basisch voedsel, zoals rauwe aardappel(sap) en komkommer(sap), en drinken, zoals de NaBic.
Natrium Bicarbonaat kan je bij de toko voor een hele lage prijs kopen en heet daar meestal Baking Soda (is niet hetzelfde als soda!!!!!) of bakzout.
Veel succes!

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het goedkoopste middel is gewoon direct woede en verdriet uiten. Helaas wordt dat vaak van jongs af aan tegengegaan of afgeleerd (ADHD en emotionele spasticiteit ten gevolg) en later maar moeizaam weer aangeleerd of niet. Soms komt daar een maagoperatie van. Omgaan met woede is een wereldprobleem met reusachtig destructieve gevolgen voor de mensheid en het lichaam.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens, zwemmer.
Alleen heeft het gros van de mensheid niet geleerd daarmee om te gaan, dus zullen die mensen toch ook geholpen moeten kunnen worden, met simpele en doeltreffende tips.
Overigens zie ik ook overal om me heen hoe groot de achterstand is in het zelfstandig en volwassen zijn. Tekort aan gezonde zelfzorg zorgt voor grote afhankelijkheid en angst, b.v. om tekort te komen. En daaruit ontstaat dan dikwijls weer een sterk groeiend ego(centr)isme, wat de bakermat is voor woede, teleurstelling, verdriet, wrok, enz......

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

loop al jaren met maagzuur tot dat ik naar het zieken ben doorverwezen en het blijkt dat 70 % last heeft van een bacterie die met antibiotica is te bestrijden ook het medicijn nexium 40mg werkt goed wordt alleen vergoed op recept 1 euro per pil

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ranitidine tabletten helpen goed. Vroeger alleen via de huisarts verkrijgbaar (Zantac) tegenwoordig ook bij het Kruidvat (ander merk, maar het werkzame bestanddeel is ook ranitidine).
Een stukje gember ( in siroop)is trouwens ook goed voor je maag, maar dat moet je dan wel lekker vinden

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds ik iedere morgen honing met kaneel neem heb ik de door de huisarts voorgeschreven medicijnen niet meer nodig.
Maar als je er vaak of hevig last van hebt/krijgt, zou ik je zeker aanraden even naar de huisarts te gaan.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

thelen26 schreef op maandag 30 jul 2012, 17:55: loop al jaren met maagzuur tot dat ik naar het zieken ben doorverwezen en het blijkt dat 70 % last heeft van een bacterie die met antibiotica is te bestrijden ook het medicijn nexium 40mg werkt goed wordt alleen vergoed op recept 1 euro per pil

Dit middel jaren gehad, heette eerst Inexium, toen werd de Ietter I eraf gehaald en sinds begin dit jaar (hoef dan niet bij te betalen) Esomeprazol Sandoz. Vanwege de bezuinigingen. Slik dit na maagbloeding, door gebruik andere medicijnen. Ligt dus niet altijd aan de voeding. Dit laatste slaat trouwens niet op uw inzending, hoor.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

een goed en natuurlijk middel is een klein glaasje vers geperst aardappelsap +/-100ml.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tonny
Hier in het dorp is een chiropractisch centrum en heeft met een kleine handeling
iemand van het brandend maagzuur afgeholpen er zijn misschien wel meer die dat kunnen.
succes.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

antagel een slokje en je bent t meteen kwijt, verkrijgbaar bij de apotheek

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi tonny1946,
Ik woon in duitsland en hier hebben de artsen heel vaak andere methoden
in nederland.
Ik had ook last van maagzuur en dat kwam omdat ik jarenlang rheumamiddelen genomen heb.
daardoor was mijn maagwand beschadigd,en als mijn maag leeg was kwam daar dan de maagzuur tegen en dat brande tot in mijn keel.
dit bleef vaak 3 dagen lang.
mijn arts gaf mij het advies om "MARIAKOEKJES" altijd bij me te hebben en deze te eten als het maagzuur kwam opzetten.
De koekjes zogen het maagzuur op en deze werd daardoor onschadelijk.
dit ist bovendien beter als medicijnen want ook RENNIESzijn niet ongevaarlijk.
dit word vaar onderschat.toi toi toi groetjes johepie

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrager heeft slechts af en toe last van maagzuur.
Antagel, beste Theemuts, is na opening slechts 1 maand bruikbaar.
Dan moet je het weggooien.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

theemuts schreef op maandag 30 jul 2012, 21:35: antagel een slokje en je bent t meteen kwijt, verkrijgbaar bij de apotheek

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tonny 1946

Ik had ook vaak last van brandend maagzuur, ook vaak 's nachts.
Slikte hiervoor medicijnen, totdat ik een tip kreeg van een oudere kennis.
Als je maagzuur ktijgt, neem dat een of twee augurken!
Klikt misschien raar, maar bij mij werkt het meteen. Slik geen medicijnen meer.
Wat een ander er van denkt is mij egaal, maar ik heb altijd een potje augurken in de koelkast. Probeer het eens.

groetjes Chiel

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 03:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag aan nelieb

er is een arts in Maastricht die die techniek onderwijst oa op de Universiteit in Groningen. Hij is echter niet bereid om namen te geven om te verwijzen naar diegenen die zijn techniek beoefenen. Inderdaad wordt met een een korte abrupte vingerdruk het breukje in het middenrif terug op zijn plaats geduwd.
Daar ik al jaren tevergeefs op zoek ben naar zo iemand vraag aan nelieb om mij aan de naam plaats of telefoonnummer van deze arts te willen helpen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies zou zijn, als het maar een lichte aanval is. Ga eens na wanneer je er laat van hebt, kijk of je daar zonder kan. En probeer het gewoon zonder medicijnen, wordt het te erg ga dan naar de dokter.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder had hier ook wel eens last van, dan nam ze een glas water en een theelepeltje zuiverings zout, dat haalde ze bij de drogist.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2012 om 02:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

nelieb schreef op maandag 30 jul 2012, 21:33: Tonny
Hier in het dorp is een chiropractisch centrum en heeft met een kleine handeling
iemand van het brandend maagzuur afgeholpen er zijn misschien wel meer die dat kunnen.
succes.[/quote

vraag aan nelieb

er is een arts in Maastricht die die techniek onderwijst oa op de Universiteit in Groningen. Hij is echter niet bereid om namen te geven om te verwijzen naar diegenen die zijn techniek beoefenen. Inderdaad wordt met een een korte abrupte vingerdruk het breukje in het middenrif terug op zijn plaats geduwd.
Daar ik al jaren tevergeefs op zoek ben naar zo iemand vraag aan nelieb om mij aan de naam plaats of telefoonnummer van deze arts te willen helpen.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2012 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cakoppe
Het is een Chiropractisch Centrum Philippo
Tel 0593-541295
Ik heb hem gevraagd u kunt hem altijd bellen
succes ik hoop dat u er iets aan heeft.
Groet nelieb

ve
door verwijderd - Aug 2, 2012 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

nelieb schreef op donderdag 2 aug 2012, 23:30: Hallo Cakoppe
Het is een Chiropractisch Centrum Philippo
Tel 0593-541295
Ik heb hem gevraagd u kunt hem altijd bellen
succes ik hoop dat u er iets aan heeft.
Groet nelieb

hardstikke bedankt, dat is voor mij ook nog eens heel dichtbij.