Jo
door Jolig Apr 24, 2023 om 23:04
Voeding & gezondheid

Maaltijd bestellen via thuibezorgd.nl

Ik heb een maaltijd besteld bij Poke family en betaald. Ze bellen mij om te vragen waar ze het moeten bezorgen omdat er 1 cijfer van de postcode niet klopt. Ze zeggen mij dat het later bezorgd wordt vanwege de afstand. Een half uur later bellen ze mij dat het niet bezorgd wordt omdat het buiten het bezorggebied ligt . Thuisbezorgd mag mijn betaling niet terugstorten omdat Poke family daar geen toestemming voor geeft. Is dit rechtmatig?Ik heb niets voor mijn betaling gekregen.

1625 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 24, 2023 om 23:24
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Na lezing voorwaarden: bij foute gegevens aanleveren kunnen ze niet leveren. U schijnt een foute postcode genoemd te hebben. Dat kan dus de reden zijn.

Jo
door Jolig - Apr 25, 2023 om 00:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ook al heb ik de fout gecorrigeerd heb ik geen recht meer op teruggave van mijn betaling

Iv
door Ivo W Apr 25, 2023 om 07:08
737 Antwoorden / Vragen

Ja, dat kan. Als de maaltijd al bereid was toen ze hier achter kwamen, dan heeft de onderneming de kosten al in uw opdracht gemaakt. Dus bent u de kosten verschuldigd.

En het is heel aannemelijk dat de maaltijd al bereid was op het moment dat de onderneming contact met u op nam. Dat deden ze waarschijnlijk nadat de bezorger de door u gegeven postcode in zijn navigatie had ingevoerd en er daarbij achter kwam dat de opgegeven postcode en straatnaam niet overeen kwamen.
Vervolgens geeft u een gecorrigeerde postcode op, maar die blijkt buiten het bezorg-gebied te liggen waar de ondernemer volgens de voorwaarden geen bezorgingen doet.
U had wel kunnen vragen of ze de maaltijd voor u zouden klaarleggen, zodat u deze zelf kon halen.

va
door vanlotjegetikt Apr 25, 2023 om 08:30
809 Antwoorden / Vragen

Plus het feit dat u zelf kon bedenken dat bezorging een dingetje is. Er wordt bij invoering postcode automatisch aangegeven dat er wel of niet bezorgd kon worden, vanwege buiten hun bezorggebied liggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 25, 2023 om 00:40
2119 Antwoorden / Vragen

Ik zou thuisbezorgd maar schriftelijk manen dat er niet geleverd is en dat je je geld terug wil en dan maar eens kijken wat de reactie is. Ik neem toch niet aan dat je niet met een restaurant in discussie moet waar je verder geen overeenkomst mee hebt.

Iv
door Ivo W Apr 25, 2023 om 07:11
737 Antwoorden / Vragen

De fout ligt niet bij het restaurant, maar bij de onjuiste postcode. Ondanks foute opgave van gegevens zal er in opdracht van de klant een maaltijd zijn bereid. Die kosten zijn dus gewoon verschuldigd. Een eventuele toeslag voor bezorgkosten zal wel moeten worden terugbetaald, omdat de bezorging niet heeft plaatsgevonden.

To
door Tonus - Apr 25, 2023 om 08:33
4 Antwoorden / Vragen

Zijn fiets in beslag nemen en weer terug geven als de betaling heeft plaats gevonden. Tiny

1paul
door 1paul - Apr 25, 2023 om 08:47
3188 Antwoorden / 0 Vragen

als jij via thuisbezorgd.nl besteld hebt mag je die aanschrijven om je geld terug te eisen en heb je verder niets met de ander te maken, deze hebben je bestelling aangenomen en niet geleverd via welk kanaal dan ook.

Jo
door Jolig - Apr 25, 2023 om 10:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik zeker doen

ne
door neodutchio - Apr 25, 2023 om 11:35
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Voor het bestellen geeft u een postcode in waarna u alle bedrijven ziet die bezorgen op die postcode. Als u na het bestellen de postcode aanpast naar de juiste kan dat dus inderdaad buiten het bezorggebied liggen. Maar ondertussen heeft het restaurant wel al het eten gemaakt.
Bij u ligt de fout en u bent daarmee ook verantwoordelijk voor de kosten.

Geen idee welk cijfer niet klopte. De laatste 2 cijfers geven de wijk aan en de eerste 2 de regio. Is het eerste cijfer al verkeerd, dan kan er zomaar 100km verschil tussen zitten.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2023 om 13:47
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Zodra thuisbezorgd een bestelling naar het betreffende restaurant doorzet wordt door de straatnaam al duidelijk dat die buiten het bezorggebied ligt. De postcode is minder van belang omdat de maaltijd niet per post verzonden hoeft te worden. Het restaurant had de bestelling niet aan moeten nemen maar heeft dat wel gedaan met de mededeling dat de bezorging later zou worden. Het restaurant is daarmee gehouden om de maaltijd te bereiden en ook te bezorgen en kan later niet meer stellen dat bezorgen op dat adres niet mogelijk is. Daarbij heeft u geen betaling aan het restaurant gedaan maar aan thuisbezorgd en die zal u schadeloos moeten stellen en later op het restaurant verhalen.

ne
door neodutchio Apr 25, 2023 om 15:45
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Bezorggebieden worden op postcode reeks gemaakt. Alle straatnamen gaan koppelen die in het gebied liggen is niet te doen.

Zodrag je een postcode ingeeft krijg je alle bedrijven te zien die op die postcode bezorgen, daar komt geen straatnaam aan te pas. Pas bij het bezorgen komt men er achter dat het adres niet klopt.

marita5
door marita5 - Apr 25, 2023 om 14:55
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jolig ,

Lees hier de voorwaarden van Thuisbezorgd.nl , m.n. Art 8 , klik op de rode regel .

https://www.thuisbezorgd.nl/algemene-voorwaarden