Ew
door Ewijk7 19 nov. 2018 om 22:17
Voeding & gezondheid

Medicijnen aan het eind van het jaar niet leverbaar

Ik heb in 2 weken tijd al 2x te horen gekregen,u medicijn is vanaf 24 december weer leverbaar.
Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn van sandoz en Mebeverine van Aurobindo voor PDS.
Voor beiden heb ik een tijdelijk alternatief gekregen. 
Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt, van de Amitriptyline weet ik het nog niet.
Weet u wat hiervan de oorzaak is?

1052 9 Rapporteer
door tijger1 - 19 nov. 2018 om 22:30
38103 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bel uw huisarts en/ofuw zorgverzekeraar. Wij kennen hier uw medische geschiedenis niet. Bel een andere otheek.

door tenormin 19 nov. 2018 om 23:08
14677 Antwoorden / 85 Vragen

O.T. disc /ap ? ;-)) Grapje

door tijger1 19 nov. 2018 om 23:12
38103 Antwoorden / 21 Vragen

.??

door tenormin 19 nov. 2018 om 23:54
14677 Antwoorden / 85 Vragen

Wel, je schrijft "otheek", vandaar.... ☺

door holstein - 20 nov. 2018 om 07:43
885 Antwoorden / 16 Vragen
0

Contact met u arts of specialist opnemen en dan trekt die wel even aan de bel, heb hetzelfde meegemaakt en was in no time opgelost.
Die flauwekul dat medicijnen er ineens een tijd niet meer zijn gaat er bij mij niet meer in, gaat louter om geld.

door heremietkreeft - 20 nov. 2018 om 10:41
9382 Antwoorden / 153 Vragen
1

De oorzaak zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat de fabrikant niet kan leveren door productieproblemen of dergelijke. 
Helaas kan ook een twist over prijsstelling reden zijn maar dan zou m.i. niet bekend zijn dat er na 24 december weer wel geleverd kan worden.

M.b.t. uw klachten: overleg met uw apotheker EN huisarts (huisarts en apotheker) over er andere alternatieven zijn.

door aurora1 - 20 nov. 2018 om 11:04
13480 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u al bij andere apotheken geprobeerd?
Voor medisch advies bent u hier niet goed maar moet u bij uw huisarts zijn.

door gerbera - 20 nov. 2018 om 11:49
4763 Antwoorden / 6 Vragen
0

Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt,

Is dat in overleg met uw behandelend arts gedaan of op eigen houtje. Dat laatste is niet zo verstandig, verandering kan soms gepaard gaan met gewenning. 
Dus neem contact op met uw arts.

sw
door swat1500 - 21 nov. 2018 om 19:46
2596 Antwoorden / 0 Vragen
0

De kans is groot dat de producent vindt dat hij aan de Nederlandse markt te weinig verdiend en orders uit landen die meer betalen voorrang geeft.

my
door mystery - 21 nov. 2018 om 22:57
34 Antwoorden / 0 Vragen
0

Elk medicijn moet gewennen dus na een week de handdoek al in de ring gooien is typisch iets voor klagers.
99% zit tussen de oren.
ik zit zelf deels in de hulpverlening en hoor dit soort verhalen wel vaker, men kan niet tegen een ander merk maar als de zelfde mensen dan een andere PIL krijgen  die het zelfde model heeft dan de oude heeft men ineens nergens last van.
Maar dat is wel de nieuwe pil gedrukt in de oude vorm en geleverd in de oude verpakking dus op het oog hetzelfde en men heeft nergens last van.
2 weken later dezelfde patient de nieuwe gegeven waar het andere merk dus zichtbaar was incl andere verpakking en men heeft spontaan klachten.

2 weken lang slikt ze het nieuwe medicijn al alleen dan in oude vorm en oude verpakking nergens last van,  men geeft de nieuwe pil dus mee in de originele verpakking en de klachten komen ineens op.
Toch knap 2 weken slikt ze hem al nergens last van.







door marita5 - 22 nov. 2018 om 16:41
7429 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo Ewijk7 , 

Hier kunt u lezen of u medicijn niet leverbaar is ( tekort ) / of uit de handel , klik op de rode regel 

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/

jo
door jorisw - 23 nov. 2018 om 20:49
3986 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zijn momenteel nog meer medicijnen met leverproblemen. Nog niet zo lang geleden was het hallelujah omdat de overheid had bedongen bij de pharmaceutische bedrijven dat de prijzen omlaag gingen. Grote kans dat die bedrijven nu liever hun spullen verkopen in landen waar ze meer ervoor kunnen krijgen. Gevalletje van de regen in de drup.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

nijssenr - 8 apr. 2019 om 17:35
Geldzaken & recht
Vpay vs Maestro

Vpay vs Maestro

Ik ontving vorige week een nieuwe betaalpas van de ING.
Hierop stond ineens VPay. Ik had hier nog niet eerder van gehoord.
Dit bleek een concurent van het al oude Maestro te zijn.
Ook bleek deze pas in het buitenland dus ineens een stuk minder geaccepteerd.
Een korte zoektocht leerde dat ING random nieuwe passen uitdeeld met 1 van de 2 betaalsystemen.
En dat je kostenloos ... Lees meer

aw
awm - 20 mei 2019 om 16:50
Elektronica & tv

Nieuwe digitenne werkt slecht

Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger gekregen van KPN maar er is steeds storing. Ik zit in Baarn met een antenne op het dak. Met mijn oude Samsung twintuner nooit problemen maar nu met de nieuwe Rebox is het waardeloos. Tor 9 juli kan ik nog mijn oude gebruiken maar dan wordt het signaal omgezet naar HD en moet ik dat nieuwe doosje gebruiken. Iemand een suggestie? Lees meer

Da
Dantumadh - 20 mei 2019 om 17:12
Garantie & verzekeringen

Zorgpicht verzekeringsmaatschappij

Ik heb 2 lopende ORV's. Eén bij FBTO en één bij Centraal Beheer. Beide zijn ergens in 1994 afgesloten en ik betaal nu al bijna 25 jaar voor elke verzekering ca. 45 euro per maand. Ik heb geen tussenpersoon (meer) wat nu? Kan ik de FBTO en CB zelf benaderen omtrent hun zorgplicht? Vallen zij ook onder de uitspraak van het Kifid? Lees meer