yo
door youdid Nov 25, 2005 om 09:23
Voeding & gezondheid

Minder vette friet, echt minder vet???

Avico komt met minder vette friet op de markt. Ik snap het princiepe goed. De friet laat geen vet toe, maar stoot het juist af. Maar geloven of het ook daadwerkelijk zo gezond is? Ik weet het niet. Wie weet hier meer over? Ze zijn trouwens wel lekker....volgens mij smaken ze vetter, vandaar denk ik....hihi. Nee, ik haal ze even niet meer in huis. Ik wil zeker weten dat dit goed is.

902 6 Rapporteer

wi
door wippie - Nov 25, 2005 om 09:45
260 Antwoorden / 0 Vragen

Als Avico, toch een betrouwbaar bedrijf hier mee op de markt komt kunt U er vanuit gaan dat dit zeker zo is. Dit soort bedrijven hebben eigen onderzoeksafdelingen en zullen hun naam zeker niet ten gronde brengen met producten die niet voldoen aan de norm die ze zich zelf opleggen.

brynnar
door brynnar - Nov 25, 2005 om 09:50
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Youdid,

Ik heb het gelezen op de site van Aviko. Het klinkt allemaal ptrachtig. Ze worden voorgebakken in zonnebloemolie, dat op zich goed is. Een of ander procede met maiszetmeel tijdens de voorbehandeling schijnt ervoor te zorgen dat er minder vet wordt opgenomen tijdens het voorfrituren. Het zal allemaal wel.

Uiteindelijk wordt de friet ook bij je thuis nog een keer in de frituur gedompeld. Afhankelijk van wat voor fituurvet je gebruikt kan het vetarme concept natuurlijk versterkt of verlaagd worden. De beset resultaten tot een vetarm product ligt dan ook in je eigen handen door een goede plantaardige olie te gebruiken om het product of te bakken.

De gezondste friet overigens maak je gewoon zelf van verse aardappelen, die je heel even voor laat komen, daarna even in de olijf- of zonnebloemolie dompelt (niet bakken, gewoon even na het afgiieten in de pan doen en even husselen) en daarna de oven in. En het is nog lekkerder ook (vind ik).

Brynnar

mi
door miranda4 - Nov 29, 2005 om 21:38
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Youdid,

Inderdaad als Avico dit claimt, zal het hoogst waarschijnlijk zo zijn, er zullen voor hun nare gevolgen zijn mocht dit niet zo zijn, Echter moet je rekening houden met het feit dat het wel misleidend kan zijn in die zin in tegen stelling tot welk produkt precies bevat het minder vet.

Daarnaast is het feit dan hoe dunner de friet hoe vetter, dit neemt nou eenmaal meer vet op tijdens het frituren.

Ook kun je denken aan de toestand of merk van het vet waar je in bakt,.Ook staat er op de verpakking hoeveel vet het produkt per 100g bevat, hier valt niet mee te sjoemelen. Dit is dus als het produkt niet gefrituurd is.

Hopelijk heb je hier wat aan. Groet Miranda

f1
door f1r - Feb 1, 2006 om 16:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het product is wel echt minder vet. Dit neem niet weg dat je er minder dik van wordt!!!!! De energie waarde van deze frites is bijna niet minder dan "gewone" frites. Het mag dan wel minder vet zijn maar de calorieen schelen niet zoveel. Om hetzelfde resultaat te halen met "gewone" frites, gooi je 2 a 3 frietjes weg van je portie en je haalt hetzelfde. Met andere woorden minder vet ja, maar je schiet er niet veel mee op.

holstein
door holstein - Feb 1, 2006 om 16:29
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik vind iedereen wel goedgelovig, dat wanneer Aviko het zegt, het dan wel zo is en vast zal kloppen.........
Dat is nou net wat reklamemakers willen, iedereen direkt laten geloven wat ze zeggen.
Friet gewoon op de goeie temperatuur van 180 graden bakken, want is het lager en gooi je er b.v tè veel in één keer in, dan zuigen de frietjes vol met vet en dan is het mis, maar anders is er wat vet betreft met frieten weinig loos.
Al hebben ze dus maar 0,1 % minder vet, dat is het minder, maar ja........

opaleo
door opaleo - Feb 2, 2006 om 21:50
67 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij een patatje gezond, eentje waarin onder in het bakje een sla blaadje ligt. Patat LIGHT, weer zo een smakelose reclame, het moet nog steeds in je frituurpan bereid worden. Dus ik twijfel enorm aan dat soort dingen????????????????????????? Net als de vele light producten die bij nader inzien nog meer calorien bevatten dan de gewone.

Leuke PR stunt van AVIKO..... Opaleo