Misleiding in totstandkoming huurovereenkomst Vegro
Hulpmiddelenleverancier Vegro stelt dat er na een korte bruikleenperiode via de zorgverzekeraar eenzijdig sprake is van een huurovereenkomst voor een drempelhulp met een aanschafwaarde van 24,00 euro. De huur die men vervolgens durft te rekenen bedraagt 26.60 euro per dag en +/- 300 euro per jaar. Hier kwam ik als mantelzorger achter na 1,5 maand en heb toen contact gelegd met Vegro en een klacht ingediend.
Vegro refereert hier aan een toegezonden hulpmiddelenovereenkomst die aan het begin van de leenperiode is toegezonden aan mijn moeder van 90 jaar. In de overeenkomst staat vermeld dat er een mogelijkheid is om aansluitend een huurovereenkomst af te sluiten. De overeenkomst is nooit getekend, noch is de huurovereenkomst aangegaan. Vegro stelt dat hier stilzwijgend sprake van is door niet te reageren op een signaleringsbrief die ruime 4 maanden voor het einde van de bruikleenperiode is verstuurd.
Ik verwijt Vegro misleiding en misbruik maken van het vertrouwen van kwetsbare clienten. Vegro volhardt in haar standpunt dat er 1,5 maand gehuurd is en dat alsnog de huur over deze periode betaald moet worden. Voor mij is het geen financiele kwestie maar een principiele kwestie, omdat Vegro door haar manier van communiceren eenzijdig en bewust kwetsbare klanten misleidt en huurgelden vraagt die niet in verhouding staan met de waarde van het hulpmiddel. Ik ben benieuwd of er vergelijkbare kwesties zijn die mij adviseren hoe te handelen en deze leverancier aan te pakken.
Hallo Jan,
Doe je ook de administratie van je moeder ?
Heb je de waarschuwingsbrief ("signaleringsbrief" noem je het zelf) niet gelezen?
Ik weet uit ervaring,dat oude mensen soms brieven "verstoppen"....
Ik ken Vegro als een net bedrijf en zou niet "te zwaar eraan tillen" en gewoon het restant huur betalen.
Op hun site staat voor de duurste drempelhulp aan huur €11,70 per week.
Hoe u aan die hoge bedragen komt?
Ik neem aan dat er afspraken zijn gemaakt over de lengte van de bruileenperiode en hoe de drempelhulp daarna weer terug bij Vegro zou komen.
@malty , Op hun site staat voor de duurste drempelhulp aan huur €11,70 per week. Waar ziet u dit staan ? Ik zie op de site alleen drempelhulpen om te lenen of te kopen , ik heb de prijslijst gevonden , de duurste huren per dag €1,95 en inderdaad €11,70 per week .
Hallo JanVanDam15 ,
Lees hier eens de voorwaarden van Vegro , klik op de rode regel .
https://www.vegro.nl//content/files/content/B2C/Voorwaarden/Vegro%20Keurmerk%20Bijlage%20-%20Algemene%20Voorwaarden%20Uitleen%20en%20Verhuur%20Vegro.pdf
Aanvulling op @malty , zie hier de prijslijst , drempelhulp onder Transferhulpmiddelen.
https://www.vegro.nl//content/files/content/Documenten/Basis%20uitleen-verhuurprijslijst%202020%20B2C.pdf
Wat voor advies? Ik zou die huurovereenkomst per omgaande opzeggen en zelf direct zo'n drempelding voor mijn moeder kopen.
Meerdere varianten zijn te koop bij bouwmarkten. Overigens zijn veel hulpmiddelen elders voordeliger te koop dan in de hulpmiddelenindustrie verhuurd of verkocht wordt. Of dat in die hulpwinkels tweedehands voor een prikje gekocht kan worden of na een paar weken huur eigendom wordt. Ook is vaak allerhande bij kringlopers voor een prikje te koop.
Segro valt niets te verwijten, u als mantelzorger van uw moeder wel.
Kijk ook eens hier:
Wordt de drempelhulp gebruikt? Dan moet er betaald worden.
Is uw moeder handelingsbekwaam? U verwijt hen misleiding, maar hebt u hun post gelezen? Heeft uw moeder er met u over gesproken?
Leverancier aanpakken? U laat vier maanden de post liggen.
@tijger1 , vind het wel vreemd . Op de site kun je de drempelhulp alleen maar lenen of kopen . Echter in de prijslijst staat de drempelhulp : huren onder uitleen . Dat betekent dat de drempelhulp eigendom van Vegro blijft .
Vooralsnog zie ik geen huurovereenkomst.
Dus op naar de rechter!
Ik zou zelf gewoon niet betalen.
Uiteraard. En straks naar de rechter.
Hoe is je moeder aan die drempelhulp gekomen. Zij of iemand anders moet hem hebben aangevraagd.
De overeenkomst is nooit ontvangen?
Nooit in de voorwaarden gezien, maar wel de drempelhulp thuis gehouden in de veronderstelling dat die gratis zou blijven?
En er is ook nog een brief gestuurd dat de leenperiode in zou gaan.
Niet op gereageerd of niet gelezen?
En nu beschuldig je Vegro van misleiding. Betaal de huurrekening en koop die drempelhulp voor €24. Voortaan beter opletten.
Ook ik vraag mij af of hier wel sprake is van misleiding. Hoe dan ook is mijn advies om de overeenkomst (die er volgenbs u dus niet is maar er wel zal zijn, hoe dan ook is er gebruik gemaakt van de dienstverlening) te be:eindigen volgens de beëidigings/opzegvoorwaarden en hetgeen men vraagt betalen.
Ik zie geen rechtsmiddelen om op basis van hetgeen u stelt de leverancier 'aan te pakken'. Ook mij komt het voor dat u moet proberen nog meer attent te zijn m.b.t. zaken die voor uw moeder behartigd kunen worden of zaken die geregeld kunnen of moeten worden.
Drempelhulpen zijn voor een fractie van de nu berekende prijs zelf te (laten) maken.
Het hele WMO verhaal kost de aanvragen een godsvermogen omdat alles en iedereen er aan(andermans sores) wil verdienen.
Weet dat Vegro altijd netjes communiceert, dus ergens heeft iemand iets over het hoofd gezien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer