door45
door door45 Oct 7, 2005 om 20:18
Voeding & gezondheid

Misselijk van tandenpoetsen

Zelf heb ik er ook last van; kokhaksen bij het tandenpoetsen en het liefst direct de tandpasta willen uitspugen. Nou heb ik gehoord dat dat kan komen doordat ik van de generatie ben die ooit fluoride-pillen kreeg; nu verboden, maar vroeger chemisch afval (nucliair zelfs!). Wie heeft dit ook en een oplossing? En wie weet van mijn afval-verhaal?

Bedankt, Door

16774 5 Rapporteer

je
door jeroenbosch - Oct 8, 2005 om 01:05
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Door,

In plaats van heel bij de hand te gaan doen en het één en ander te citeren, stuur ik U deze link. Hierin komen Uw vragen aan bod, ook het vomeren, doch in een iets andere context dan U dit brengt. Persoonlijk heb ik het idee dat de relatie tandenpoetsen en overgeven meer één van psychische aard is en mogelijk nog uit de tijd stamde dat men rond het moment van het tandenpoetsen ook dit fluor pilletje moest innemen.

Het is trouwens een misvatting dat er geen fluortabletten meer voorgeschreven zouden mogen worden. Dit gebeurd nog steeds, alleen is de Tandarts hierin meer voorzichtig geworden, omdat vrijwel elke tandpasta al gefluorideerd is en het verschijnsel dat zeer veel kinderen de pasta inslikt. Door daar dan ook nog fluortabletten bij te geven, zou er al heel gemakkelijk een teveel ontstaan, met alle gevolgen van dien. De Tandartsen zijn hier dus terughoudend in geworden door de ontwikkelingen in de loop der tijd.

http://home.planet.nl/~holtj019/NL/fluoride.html

Groetjes JB

de
door deesje82 - Nov 28, 2005 om 17:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Door,

Probeer eens een tandpasta zonder fluoride, zoals parodontax (de rode
variant). Als ik je zo hoor heb je gewoon een vervelend gevoel bij het
idee van fluoride en kan dat doorwerken in je reacties hierop. Als je
dan een tandpasta gebruikt zonder fluoride en je je hiervan bewust bent
kan dat al de oplossing betekenen.

Soms spelen je hersenen een gemeen spelletje met je, dit lijkt me
typisch zo'n spel. Veel succes, parodontax is in het begin niet zo
lekker...een beetje zoutig..Maar ik denk dat je al gauw niets anders
meer wilt.

an
door anika30 - Oct 6, 2009 om 08:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij poetsen ook met paradontax maar mijn vrouw staat te kokhalzen en soms geeft ze ook over van het tandenpoetsen waarom geen idee maar ik hoop wel dat we gauw een oplossing vinden voor dit probleem we hebben al heel veel tandpasta's geprobeerd maar het blijft een probleem

holpen
door holpen - Oct 6, 2009 om 08:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anika30,

Je reageert hier op een topic van vier JAAR oud...

kenwel2
door kenwel2 - Oct 6, 2009 om 09:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Zou door45 inmiddels nog (eigen) tanden hebben na 4 jr. ;-)

kenwel..