Va
door Van woerkom Sep 9, 2021 om 10:04
Voeding & gezondheid

Moet ik mij laten testen bij lichte verkoudheid na 2 vaccinaties?

Ik ben 2 keer gevaccineerd met Pfizer, laatste vaccin was maand geleden. Nu heb ik sinds vanmorgen een lichte verkoudheid. Moet ik mij nu ook nog laten testen op corona bij GGD, of hoeft dat niet meer na 2 vaccinaties? Is mij even niet duidelijk, ik werk trouwens gewoon nog thuis dus heb niet veel contacten met andere mensen de komende dagen.

9995 16 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2021 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laten testen kan geen kwaad, maar als u geen koorts hebt, of nog andere klachten, zou ik zelf niet gaan. Extra handenwassen en eventueel mondkapje als u anderen spreekt, en meer afstand houden als voorzorgsmaatregel, lijkt mij voldoende.

getty
door getty Sep 9, 2021 om 10:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Compleet tegen de huidige richtlijn in dus...

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 10:50
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@Getty, welke richtlijn?  Van wie? (M.b.t. lichte verkoufheidsklachten).

Donuts
door Donuts Sep 9, 2021 om 11:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tegen de richtlijn van het RIVM.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2021 om 10:15
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. Dat lijkt mij zinloos. Ik heb zelf last van lichte hooikoorts en zie geen enkele reden om mij te laten testen.
Hoe dan ook, heeft u al een set zelftesten thuis ontvangen, indien u zeker wilt zijn, benut die dan.

Zie deze info: https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/moet-je-je-laten-testen-op-covid-19-als-je-verkouden-bent en deze https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5180640/verkoudheid-kinderen-coronavirus-symptomen-hoesten-niezen

getty
door getty Sep 9, 2021 om 10:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Thuistest bij klachten wordt afgeraden

Officieel testen bij klachten is nog steeds het advies.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 10:45
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@GETTY ?? Laat ik nu gisteren van onze overheid twee thuistesten hebben ontvangen. Wie raadt het dan af?

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2021 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Maak een afspraak als u klachten heeft die passen bij het coronavirus. Doe dit ook als u al gevaccineerd bent. U hoeft niet te betalen voor de test. Let op: gebruik geen zelftest bij klachten. De uitslag van een zelftest is namelijk minder nauwkeurig

bron overheid

getty
door getty Sep 9, 2021 om 10:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hermienkreeft: lees u eens in zou ik zeggen. Info hierover staat overal https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten-en-het-coronavirus

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 11:10
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1 Scheef u zelf dan dit niet? 'maar als u geen koorts hebt, of nog andere klachten, zou ik zelf niet gaan'. (Citaat uit uw reactie!)

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2021 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees over die zelftesten.

gerbera
door gerbera Sep 9, 2021 om 11:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@HK, @tijger1 schreef ook; Laten testen kan geen kwaad.

Dus wordt er weer een eigen invulling gegeven,
heb je geen symptomen die @tijger1 aangeeft, dus koorts, keelpijn droge hoest, vermindering reuk en smaakvermogen en kortademigheid, is een test niet noodzakelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 14:07
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, en dat is nu juist hetgeen ik ook aangaf in mijn reactie en de info uit de verwijzingen. En bovendien, is het niet zo dat iedereen hier een eigen invulling mag geven op basis van kennis, ervaring etc. Maar helaas is mijn invulling naar mijn mening niet anders dan die van @TIJGER1.

De vraag is: moet ik mij laten testen! En van moeten is geen sprake op basis van mijn invulling en ook die van @TIJGER1.

panter22
door panter22 Sep 9, 2021 om 14:31
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, lichte hooikoorts heeft toch niets met corona te maken. Daarvoor kun je bij de supermarkt of drigist allergiepillen kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 15:07
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22: Lichte hooikoortsverschijnselen lijken ook op verkoudheidsverschijnselen, niezen, loopneus e.d., vandaar dat ik die relatie legde! Toch weer jammer dat ik deze relatie/toevoeging maakte 'nu er op deze slak weer zout wordt gestrooid'.  Wat heeft uw reactie met de vraag te maken? Vraagsteller zal dat zelf ook wel weten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 15:17
16870 Antwoorden / 202 Vragen
panter22
door panter22 Sep 9, 2021 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

@hermietkreeft, het noemen van je eigen lichte hooikoorts wekt alleen maar verwarring. Vandaar mijn reactie.
Spaar je die moeite met die linken. Ik weet wat hooikoorts inhoudt en heb honderden pillen daar tegen geslikt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2021 om 16:26
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald, wat heeft (ook) deze reactie met de vraag van Ts te maken? Mijn reactie was aan vraagsteller gerichten ik mag toch aannemen dat indat verwarrend zou zijn geweest die zelf wel gereageerd zou hebben. U vindt het kennelijk verwarrend. Dat mag.

panter22
door panter22 Sep 10, 2021 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, waarom wil je altijd het laatste woord hebben?

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 01:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@HK, hou svp eens op met dat doordrammen, gelijk, en het laatste woord willen hebben. (Herhaald) Dat is erg vermoeiend en  totaal zinloos.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2021 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Donuts
door Donuts - Sep 9, 2021 om 10:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Verkoudheidsklachten is 1 van de symptonen die je bij Corona kunt hebben. Koorts hoeft helemaal niet, want gevaccineerden hebben doorgaans minder klachten dan niet-gevaccineerden.

Het lijkt me een kleine moeite je even te laten testen. En heb je de 2 gratis tests nog niet ontvangen dan? Die kun je ook gebruiken.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2021 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak een afspraak als u klachten heeft die passen bij het coronavirus. Doe dit ook als u al gevaccineerd bent. U hoeft niet te betalen voor de test. Let op: gebruik geen zelftest bij klachten. De uitslag van een zelftest is namelijk minder nauwkeurig

Donuts
door Donuts Sep 9, 2021 om 11:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, weet ik tijger, ik kan ook lezen. Maar als de zelftest al positief is, kun je alsnog een afspraak maken. Zo bedoel ik het.

koekeloer
door koekeloer Sep 10, 2021 om 12:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als de zelftest negatief is wil het niet zeggen dat u niet positief bent wegens deconnauwkerigheid van de test. Daarom direct bij GGD laten testen

getty
door getty - Sep 9, 2021 om 10:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja!

u kunt nog steeds Corona hebben/ krijgen ondanks vaccinaties

mahadma
door mahadma Sep 9, 2021 om 10:55
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Het (zogenaamde) vaccin is niet 100% beschermend. Bij een seniorencentrum met 100% gevaccineerden is recentelijk nog bij 50% van de bewoners wederom c19 uitgebroken.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2021 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er "zogenaamd" aan dat vaccin?

mahadma
door mahadma Sep 9, 2021 om 13:25
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Spike eiwitten valt je dna aan, je afweersysteem. Het is een experimentele gen therapie wat nog steeds niet goedgekeurd, hooguit als experimenteel. En is dus geen vaccin. Medische bron.

rj
door rjw Sep 9, 2021 om 15:08
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Die bron wil je vast wel delen. Heel de wereld spreekt over een vaccin, maar iemand op internet heeft natuurlijk weer iets anders beweerd. Door dit soort achterlijke ruis in de discussies blijven we dus nog heel lang met die corona klotezooi zitten. Als je ziet dat in de grote steden nog geeneens 60% gevaccineerd is dan helpen dit soort onzinberichten van Mahadma natuurlijk ook geen flikker. En niemand die voor deze situatie de overheid de schuld kan geven. Alleen domme burgers zijn nu schuldig.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2021 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En welk seniorencentrum is  dat dan wel waar alle bewoners gevaccineerd zijn  en alsnog 50 procent corona gekregen heeft?

Is toch wel heel uitzonderlijk, heb daarover niets in de krant gelezen of op tv gezien.

sira
door sira Sep 9, 2021 om 20:47
2350 Antwoorden / 24 Vragen

En welk seniorencentrum is  dat dan wel waar alle bewoners gevaccineerd zijn  en alsnog 50 procent corona gekregen heeft?

Dit klopt inderdaad, maar dat was al 4 maanden geleden. Het betrof een verpleeghuis in Wehl waar 12 van de 29 volledig gevaccineerden besmet waren. Het is ook gebeurd in een aantal Vlaamse verpleeghuizen. Corona verpleeghuis Wehl

mahadma
door mahadma Sep 9, 2021 om 21:06
11548 Antwoorden / 51 Vragen

DOOR SIRA 9 SEP. 2021 OM 20:47
555 ANTWOORDEN / 22 VRAGEN

En welk seniorencentrum is  dat dan wel waar alle bewoners gevaccineerd zijn  en alsnog 50 procent corona gekregen heeft?

Dit klopt inderdaad, maar dat was al 4 maanden geleden. Het betrof een verpleeghuis in Wehl waar 12 van de 29 volledig gevaccineerden besmet waren. Het is ook gebeurd in een aantal Vlaamse verpleeghuizen. Corona verpleeghuis Wehl

Mahdama:
V
erder is alle info overal te vinden, het zogenaamde vaccin van 2 spuiten bleek na 3 maanden als weer gezakt te zijn tot 50 a 60% effectief, vandaar dat er gesproken wordt over een 3e en mogelijk in de toekomst meerdere zogenaamde vaccinanties. Israel werkt al aan een derde prik.

mahadma
door mahadma Sep 9, 2021 om 21:15
11548 Antwoorden / 51 Vragen

DOOR RJW 9 SEP. 2021 OM 15:08
2132 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Die bron wil je vast wel delen. Heel de wereld spreekt over een vaccin, maar iemand op internet heeft natuurlijk weer iets anders beweerd. Door dit soort achterlijke ruis in de discussies blijven we dus nog heel lang met die corona klotezooi zitten. Als je ziet dat in de grote steden nog geeneens 60% gevaccineerd is dan helpen dit soort onzinberichten van Mahadma natuurlijk ook geen flikker. En niemand die voor deze situatie de overheid de schuld kan geven. Alleen domme burgers zijn nu schuldig.

Mahadma:
Waarde rjw, ik weet uit zeer betrouwbare bron dat 514 mensen NA het astra zenika vaccin op korte termijn OVERLEDEN zijn. Als ik op een schaal 200 smarties leg warvan er 2 giftig zijn en waar je direct aan dood gaat, neem jij dan 1 smartie uit die 200? Ik denk dat ik je antwoord weet.

panter22
door panter22 Sep 10, 2021 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

@rjw, Helaas zijn de berichten van Mahadma geen onzinberichten. Je bent een van de gelukkigen die geen hinder van het vaccin hebben ondervonden. Ik helaas wel en hou er blijvende schade aan over.

mahadma
door mahadma Sep 10, 2021 om 13:20
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Wat dan van deze berichten te denken?

Mijn schoonvader kreeg zijn 2 Pfizer shots een tijd geleden.

Hij ligt sinds zaterdag op de ICU aan de beademing met Covid-19 en maakt hoge koorts.

Wij bidden dat ie erdoor komt.

Update: intussen ademt ie zelfstandig en gisteren had ie honger en heeft wat gegeten.

https://www.ninefornews.nl/vernon-coleman-de-coronatest.../

In oktober vorig jaar maakte Coleman melding van een gezonde vrouw die na de PCR-test hersenvocht uit haar neus zag lopen. Dit vocht beschermt de hersenen. De vrouw, een 40-plusser, klaagde later bij haar dokter over overgeven, een snotneus, hoofdpijn en een stijve nek.

Ook bij een gezonde 67-jarige vrouw liep hersenvocht uit de neus na de PCR-test. Ze vertoonde symptomen van hersenvliesontsteking. “Hoeveel mensen worden er gedood – met name in verzorgingstehuizen – door deze nutteloze en gevaarlijke test?”

mahadma
door mahadma Sep 11, 2021 om 01:22
11548 Antwoorden / 51 Vragen

@RJW, je zegt dat ik "dan helpen dit soort onzinberichten van Mahadma natuurlijk ook geen flikker." schrijf/zeg. Onderstaand aan aantal; reacties van onze collega's. Kan je mij vertellen wat ik als "onzinberichten" heb genoemd?

DOOR RJW 9 SEP. 2021 OM 15:08
2133 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Die bron wil je vast wel delen. Heel de wereld spreekt over een vaccin, maar iemand op internet heeft natuurlijk weer iets anders beweerd. Door dit soort achterlijke ruis in de discussies blijven we dus nog heel lang met die corona klotezooi zitten. Als je ziet dat in de grote steden nog geeneens 60% gevaccineerd is dan helpen dit soort onzinberichten van Mahadma natuurlijk ook geen flikker. En niemand die voor deze situatie de overheid de schuld kan geven. Alleen domme burgers zijn nu schuldig.

Dit klopt inderdaad, maar dat was al 4 maanden geleden. Het betrof een verpleeghuis in Wehl waar 12 van de 29 volledig gevaccineerden besmet waren. Het is ook gebeurd in een aantal Vlaamse verpleeghuizen. Corona verpleeghuis Wehl

DOOR PANTER22 10 SEP. 2021 OM 08:39
5161 ANTWOORDEN / VRAGEN

@rjw, Helaas zijn de berichten van Mahadma geen onzinberichten. Je bent een van de gelukkigen die geen hinder van het vaccin hebben ondervonden. Ik helaas wel en hou er blijvende schade aan over.

tijger1
door tijger1 Sep 11, 2021 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was dat voltallige personeel in dat verpleeghuis wel gevaccineerd?

En wat heeft een vaccinatie met die test te maken? En dan, stiekem vaccineren terwijl er gestest wordt? Wat een complottheorie, achterlijk gewoon.

mahadma
door mahadma Sep 12, 2021 om 01:11
11548 Antwoorden / 51 Vragen

DOOR TIJGER1 11 SEP. 2021 OM 21:45
42023 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

Was dat voltallige personeel in dat verpleeghuis wel gevaccineerd?

En wat heeft een vaccinatie met die test te maken? En dan, stiekem vaccineren terwijl er gestest wordt? Wat een complottheorie, achterlijk gewoon.

@Tijger1,
Ja, alle personnel was geent en alle bezoek gecontroleerd via de bekende manieren. Kennelijk lees jij die berichten niet, want met een niet 100% bescherming van het zogenaamde vaccin (om aan tegeven, in Israel wordt al gesproken over zeker een derde en optioneel een 4 de vaccinatie, zo "goed" is het zogenaamde vaccin). Het testen heeft inderdaad niets met vaccin te maken maar geeft wel aan dat al dat testen OOK FOUT KAN GAAN en dus ook gebeurd is. Weet jij precies wat er in die wattenstaafjes zit die je diep je neus in moet duwen?  Ik vind persoonlijk dat er zeker complot therieën zijn, maar lees eens wat meer als de staatspropaganda en alle tv geweld dat je MOET vaccineren. Als mijn partner de prik zou MOETEN nemen is ze dood, allergie, durf jij haar die prik te geven? Ik sleep diegene voor de hoogste rechter die haar DE PRIK GEEFT. Verklaar mij dan meteen even dat rutte zegt dat als er niks aan de hand dat testen niet nodig is en die tv spotjes die verkondigen dat je je bij elke klapscheet je moet testen? Wie spreekt de waardheid? Voor dat woord achterlijk verwacht ik excuses.

sw
door swat1500 - Sep 9, 2021 om 11:02
3792 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt een zelftest uitvoeren. Ik zou pas testen als u meer symptomen heeft of als u van plan was veel mensen te gaan zien.

Ook de gewone verkoudheid komt nog steeds voor.

Zie mijn reactie niet als advies om u absoluut niet te laten testen. Als u zich beter voelt bij een test dan vooral doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2021 om 11:06
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Terugkomen op: het gaat over lichte klachten. En m.b.t. inlezen dan ook deze: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

marita5
door marita5 - Sep 9, 2021 om 11:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 - Sep 9, 2021 om 14:42
6599 Antwoorden / Vragen

Niet veel contacten zijn toch contacten. Als je geen corona hebt, dan wil je toch niet anderen besmetten met het verkoudheidsvirus?
Voorlopig maar even thuis blijven tot de verkoudheid over is.
Ben je morgen nog verkouden, een afspraak maken bij de GGD lijkt mij verstandig.

ro
door ronny530 - Sep 9, 2021 om 17:17
2786 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt het beste de GGD even bellen, uitleggen wat uw gezondheidsklachten zijn en als die klachten aanleiding zijn tot een test dan wordt er een afspraak ingepland. U bent gevaccineerd maar als u het virus bij zich draagt kunt u anderen wel besmetten.

Va
door Van woerkom - Sep 9, 2021 om 18:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, een eenduidig antwoord is er eigenlijk niet. Ik kijk het morgen nog even aan en als het doorzet ga ik testen denk ik.

Ka
door Kaatje 62 - Sep 10, 2021 om 12:12
2 Antwoorden / Vragen

Altijd laten testen! Beter 1x teveel dan niet testen.Mijn man en ik zijn beiden 2x gevaccineerd,mijn man met pfizer en ik met astra zeneca en 2 maanden na vaccinatie allebei positief getsest op corona! Gevaccineerd wil niet zeggen dat je het niet meer krijgt!

john devries
door john devries - Sep 10, 2021 om 12:37
219 Antwoorden / Vragen

Ga voor de zekerheid 5 dagen in quarantaine en blijf binnen dan kan je niemand besmetten

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 11, 2021 om 12:00
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij grote groepen doe ik weer kapje op.

Zo voorkomen we ook gewone onschuldige griep verspreiding.

Griep of Covid19?  Dat  kun je pas weten na een test, maar eerst kapje op en maak een afspraak.

Ja
door Ja Ja - Sep 11, 2021 om 19:47
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het officiële advies van de overheid is dat u zich, ook bij lichte klachten, laat testen.

Het is natuurlijk aan u of u dit advies opvolgt.