he
door hetty1 Apr 16, 2016 om 21:11
Voeding & gezondheid

Multivitamines enz.

Aangezien ik te weinig en ook vaak te ongezond eet kreeg ik het advies van de huisarts multivitamines te nemen. Ik heb nu supradun extra forte bruistabletten. Nu was er vandaag een man bij kassa die zei dat dat eigenlijk onzin was.
De dietiste vertelde mij dat ik roomboter op brood moest doen. Nu zei deze meneer ook weer dat margarine beter was.
Wie moet je tegenwoordig nu geloven?

1339 10 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Apr 16, 2016 om 21:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dat is een lastige vraag. Leg de uitspraken van de expert in Kassa eens voor aan uw dietiste. Maar reken er maar op dat iedereen zo'n beetje zijn eigen gelijk kan beargumenteren.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2016 om 21:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat, als u inderdaad en te weinig en te ongezond eet dan Multivatamines in ieder geval meer goed doet dan te weinig eten, lees: zo goed als geen natuurlijke vitamine binnen krijgen. Over boter en margarine zijn de meningen ook verdeeld: ik prefereer nu ook boter. Maar is het u niet mogelijk "gewoon" wat gezond voer per dag naar binnen te werken? Die preparaten zijn best aan de prijs, eerlijk gezegd. Succes met wat u gaat doen, hoor.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 16, 2016 om 21:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou ook geen supradyn nemen. Neem gewoon de vitamines van Hema of Kruidvat eigen merk. Veel goedkoper en doen hetzelfde werk.

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2016 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is geen kwestie van geloven. Als u naar professor Katan geluisterd zou hebben, dan zou u weten dat hij adviseert goed en gezond te eten. Uw huisarts weet dat u dat niet doen en adviseert u daarom dan ook nog maar ern pilletje te nemen.

En persoonlijk prefereer ik ook roomboter, de toevoegingen die in margarine zitten, krijg ik op ern andere manier wel binnen.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 19, 2016 om 10:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Exact, hoe korter de ingrediëntenlijst des te beter.

Sa
door Sanniemo - Apr 17, 2016 om 00:01
1 Antwoorden / Vragen

Deze man zeker niet! Margarine is rotzooi en melk heeft weinig tot geen voedingswaarde meer na alle fabrieksbewerkingen.. Het leek wel een promotor van het voedingscentrum,  die dan weer gesponsord worden door de industrie die geld aan ons wil verdienen..

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 17, 2016 om 10:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als hij al het voedingscentrum wilde promoten, wat volgens u door de industrie is gesponsord dan heeft hij zijn werk nogal slecht gedaan.
Hij raad bv vitaminepillen af, daar wint de industrie dus niets mee. Ook kokosolie werd de grond ingeboord, ook dit is een duur product dus weer niet helpend voor de industrie.
Rijstwafels zijn niet goed voor uw tanden, weer geen promotie voor de voedingsindustrie.
Uw complottheorie is bij deze totaal niets meer waard.
Diewilik

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2016 om 12:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR SANNIEMO
Deze man zeker niet! Margarine is rotzooi en melk heeft weinig tot geen voedingswaarde meer na alle fabrieksbewerkingen.. Het leek wel een promotor van het voedingscentrum,  die dan weer gesponsord worden door de industrie die geld aan ons wil verdienen..

U leeft waarschijnlijk op vogel-,kippen-, konijnen-, hamster-, caviavoer en meer van die onzinnige zaken waar de industrie zoveel reclame voor maakt om maar geld aan ons te verdienen.

frtits22
door frtits22 Apr 19, 2016 om 11:40
46 Antwoorden / Vragen

@Gerbera: U leeft kennelijk van de vogels, kippen, konijnen, hamsters en cavia's die u noemt.
Misschien kunt u mij een goed recept geven om een hamster of  een cavia te bereiden?

jo
door jorisw - Apr 19, 2016 om 10:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zou je niet bij de basis moeten beginnen en gewoon gezond en gevarieerd gaan eten? Dan zijn alle extra's niet nodig.

frtits22
door frtits22 Apr 19, 2016 om 11:35
46 Antwoorden / Vragen

Gevarieerd gaan eten?
Is dat niet de dooddoener die alle media jou hebben doen geloven?
Kijk nou eens naar de gehele natuur. Alle beesten op aarde hebben zich juist gespecialiseerd in 1 soort voedsel, daarmee zijn ze succesvol, door specialisatie. Het vergt wellicht wat meer inzicht en het duurt ook duizenden jaren van evolutie en zolang houdt u het niet vol.
Kort gezegd: als je gezonder wilt eten, het milieu wilt ontlasten, de opwarming van de aarde wilt tegen gaan: stop met goedkoop vlees kopen. Je mag best nog wel eens een hamburgertje eten en je mag ook best wel een gehaktballetje. In vlees zitten vitaminen die je nodig hebt. Maar het is de mate waarin je het consumeert en de mate mate waarin het wordt geproduceerd.
Gevarieerd eten is een dooddoener. Elke dag een andere maaltijd in de magnetron schuiven is ook gevarieerd. Dat zegt niks.

frtits22
door frtits22 - Apr 19, 2016 om 11:14
46 Antwoorden / Vragen

Aangezien alle informatie gericht is op mensen die te dik zijn is dit wel een goede vraag.
Ik eet ook vaak te weinig.
De man in de uitzending ging er vanuit dat hij de enorme vetzucht moest tegen gaan.
Maar dat geldt niet voor iedereen. Uw dietiste vindt dat u veel te mager bent en juist vet moet eten.
Ik heb nog nooit een dietiste gehad, maar ik heb wel enige wetenschappelijke kennis.

Naar mijn mening en voor zover ik er verstand van denk te hebben:
De man in de uitzending had grotendeels gelijk. Plantaardige vetten (olieën) zijn beter om LDL-cholesterol tegen te gaan. Vis-olieën die je vooral aantreft in vette vis als paling, zalm en haring, maar eigenlijk wel in alle vis, zijn beter. Het gaat enorm slecht met de paling als dier op aarde, dus laat die helemaal links liggen, maar zalm wordt wel gekweekt en vele andere vissen ook. Neem ook geen tonijn, die is ook bedreigd.
Kortom: bak je patat in zonnebloemolie, bak je vlees in een combinatie van olijfolie en roomboter en laat al die kant-en-klare rommel staan. Geen knijpflesjes, geen boter op je brood als het geen plakmiddel moet zijn. Plantaardige olieën zijn gezond, vis is ook enorm gezond, maar kijk uit dat je geen bedreigde vissoort koopt.

fr
door frans56 - Apr 19, 2016 om 13:17
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hier mijn manier waarop ik al meer dan 30 jaar geen (huis)arts nodig heb gehad.  Ik gebruik NOOIT OF TE NIMMER boter op mijn (bruin) brood.  probeer iedere dag iets anders te eten. ik doe mijn boodschappen in kleinere hoeveelheden die in een (tegenwoordig zelf meebrengen) plastic tasje passen zodat ik te voet naar de supermarkt kan.  ikzelf gebruik nooit vitamine pillen of bruistabletten of wat dan ook. ik pas mijn hoeveelheid eten aan aan mijn gewicht. verder wandel ik op mijn gemakje door de wijken hier, praatje maken met een bekende etc...verder drink ik ook NOOIT iets waar alcohol in zit, en roken ben ik ook nooit aan gegonnen.  En nee, ik ben geen dietist of medicus,weet dus helaas niet wat die hiervan vind. maar deze manier bevalt mij uitstekend.  immers in ruim 30 jaar nooit ziek geweest.  Dit is slechte bedoeld als mededeling, niet als advies.  daarvoor zijn artsen en dietisten voor.

Peter172
door Peter172 - Apr 19, 2016 om 16:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een nieuwe schijf van vijf uitgekomen, helemaal aangepast aan de nieuwe trends en ontwikkelingen omtrent voeding. Ik zou zeggen, probeer je hier aan te houden en de (vitamine) tabletten en pillen zijn niet meer nodig.