an
door andreaslier Sep 16, 2005 om 18:48
Voeding & gezondheid

Naar het buitenland in de ziektewet?

Ik zit door een geopereerde voet en heup in de ziektewet thuis.Ik heb m'n baas gevraagd of ik naar de camping in Duitsland mocht en hij vond het wel goed. hij kent mij en m'n ziektebeeld. Daarna kreeg ik nee te horen van de secretaresse v/d arbo arts. die zei dat ik niet verzekerd zou zijn daar. Mocht me wel iets overkomen, dan ben ik nog dichterbij een ziekenhuis in nederland dan in duitsland. ik ben inmiddels lopen patient en werk op AT. wie kan me vertellen welke raad ik moet volgen: Gaan of niet?

1894 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De arbodienst regelt helemaal geen uitkering voor de ziektewet. De werkgever zal het loon (of minstens 70%) door moeten betalen. Wel is de werkgever verplicht een Arbodienst in te schakelen om het ziekteverzuim zo laag en zo kort mogelijk te houden en er voor te zorgen dat 6 maanden de aktie Poortwachter wordt opgestart als inleiding naar een mogelijke WAO. Een Arbodienst heeft simpel gezegd alleen de functie de zieke werknemer te begeleiden en te rapporteren aan de werkgever maar met uitkeringen hebben zij niets van doen - E.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

 De arbodienst regelt de uitkering van van de ziektewet .Dus alleen met hun toestemming mag je op vakanntie

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar achteraf  kreeg ik dus wel toestemming van de arbo arts. hoe ver gaat het een assistente dan om nee te zeggen? ze had me volgens mij moeten doorverwijzen naar de Gak met deze vraag en nie zelf antwoord mogen geven toch?

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi beste mensen

ik sluit me bij encarte bij het verhaal aan ,hij heeft helemaal gelijk

wij hebben ook met een arbo dienst te maken  maar als wij ziek worden  heeft de baas of voorman nog wel het recht om contact te houden  en bij langduurig ziek zijn krijgen we bericht van de baas om ons te melden bij de arbeidsconsulente

tja wat is wijsheid op vakantie gaan of niet moeilijk ,ik zelf zou het niet doen

ik zelf zit ook op operatie te wachten maar boek mijn vakantie pas na dat ik hersteld ben ,

tenslotte JIJ neemt de beslissing om op vakantie te gaan en je krijg wel toestemming maar je mag je ziekte ook niet belemmeren.

ben hier voorzichtig mee want krijg je een terug val je weet niet of het dan tegen je kan gebruikt worden.

wat je besissing ook mag worden veel succes

marloes