Hallo ik heb 3 Nationale Slijtersbonnen twv 10 euro p/stuk ik wilde deze inleveren bij een aangesloten slijterij maar deze vertelde dat de bonnen niet meer geldig zijn waarop ik op internet heb gekeken en deze inderdaad vanaf 1 Juli 2014 niet meer worden uitgegeven maar volgens internet kunnen deze wel tot 1 okt 2014 worden ingeleverd maar geen 1 slijter neemt de bonnen aan ik kan de bonnen wel opsturen naar de Nationale Slijtersbon maar dan wordt er 2,95 euro administratie kosten per bon ingehouden!!! de bonnen zijn onbeperkt geldig wat moet ik hiermee???
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik heb bij diverse aangesloten slijters oa Frans van den Hoogen in Dordrecht geprobeerd in te leveren maar geen een accepteert de bonnen ook had ik vorige week al een mail naar de Nationale slijtersbon gestuurd maar nog geen antwoord tot op heden
In de maanden juli, augustus en september van dit jaar kunnen de slijtersbonnen nog worden aangenomen en opgestuurd naar: Verwerkinscentrale Nationale Slijtersbon, Postbus 86, 2150 AB Nieuw Vennep.
Een aangesloten slijter zou ze dus gewoon moeten aannemen.
@nuisker, als u al van alles geprobeerd heeft en die lui blijven "nee" zeggen dan, ten einde raad maar, het verlies nemen; heeft u tenminste nog een paar centen over van de bonnen. Ze 'voor het gerecht' slepen heeft ook geen zin in deze. Zeker als de aangesloten slijters blijven volharden met: Nee.
Heeft de vraagsteller (TS) gedacht aan een internet bestelling met de slijtersbon als betaling? Wel eerst effe bellen denk ik als je een zaak gevonden hebt.
Heb je gevraagd waarom ze de bonnen niet willen aannemen? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze 3 bonnen tegelijk aannemen iets teveel vinden,helemaal omdat de bon stopt. Of misschien heeft de slijterij het idee dat het per direct is gestopt,dat kan natuurlijk ook.
,,, .....Of misschien heeft de slijterij het idee dat het per direct is gestopt,dat kan natuurlijk ook...... Dan lezen ze hun vakblad niet; zie antwoord 11.18 uur
Jammer dat er slijterijen zijn, die, hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen.
Dit zegt alles over dat 'bedrijf'. Nooit meer naar die slijters gaan. Hopelijk kost deze opstelling hen vele klanten.
En hen om een reactie te vragen..... dat is vergeefse moeite. Dat durven zij toch niet.
[quote=hutch schreef op donderdag 24 jul 2014, 19:36]Jammer dat er slijterijen zijn, die, hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen.
Dit zegt alles over dat 'bedrijf'. Nooit meer naar die slijters gaan. Hopelijk kost deze opstelling hen vele klanten.
En hen om een reactie te vragen..... dat is vergeefse moeite. Dat durven zij toch niet. Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer Als niet 1 slijterij ze aanneemt in de buurt dan heeft TS toch echt een probleem. De meeste mensen zullen gewoon betalen en niet met een bon,dus die hebben geen last ervan dat de slijterij de bonnen niet aanneemt.
TS,weet je wel zeker dat die slijterijen ook echt aangesloten zijn bij de bon? Ik probeerde net mijn postcode en de slijterijen die genoemd worden bestaan al heel lang niet meer...dus echt bij de tijd is die informatie niet.
[quote=sylgin schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:23] Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer.
Zou jij dan gewoon weer drank kopen in een slijterij, die je daarvoor je bonnen weigerde? Ook al vertel je dat ze die wel zouden moeten aannemen, omdat ze tot 1 oktober geldig zijn? Je laat je toch niet piepelen? Daar is geld voor betaald!
Ik zou niet meer terugkomen. Ga ik wel naar een winkel die niet is aangesloten bij die bonnenhandel.
[quote=zoekster schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:39][quote=sylgin schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:23] Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer.
Zou jij dan gewoon weer drank kopen in een slijterij, die je daarvoor je bonnen weigerde? Ook al vertel je dat ze die wel zouden moeten aannemen, omdat ze tot 1 oktober geldig zijn? Je laat je toch niet piepelen? Daar is geld voor betaald!
Ik zou niet meer terugkomen. Ga ik wel naar een winkel die niet is aangesloten bij die bonnenhandel. Ja...want of een slijterij wel of geen bonnen aanneemt is voor mij niet belangrijk,als de service verder goed is. Als die slijterij ze niet aanneemt dan ga ik toch ergens anders naar toe met mijn bonnen of bestel online. Ik doe niet zo hysterisch over bonnen wel of niet kunnen inleveren. Daarnaast zoals ik ook schreef en wat jij niet quote,is het maar de vraag of die slijterij daadwerkelijk nog is of daadwerkelijk was aangesloten bij die bon. Als dat niet zo is,hoeft de slijterij die bon niet aan te nemen.
"....hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen."
Lijkt mij toch goed, duidelijk en begrijpelijk Nederlands.
Zoekster heeft gewoon gelijk.
En nu maar wachten op een reactie van een aangesloten slijter........ Maar ja, voordat die durven te reageren, zijn die slijtersbonnen waarschijnlijk al 'versleten'.......
Pfffffffffff, wat een koude drukte allemaal. Waarschijnlijk is de enige en snelste oplossing dat je even rondbelt met een aantal slijterijen in de omgeving en vraagt of je daar de bonnen kan inwisselen. Wellicht vind je er een. Of je wel of niet terug gaat naar je huisslijter moet je voor jezelf beslissen.
Ik heb laatst de Mitra vaarwel gezegd. Dit nav een advertentie waarin ze aanboden 8 buitenlandse bieren voor de prijs van 6. De verkoper vertelde dat dit niet geld voor halve liters bier. In de advertentie stond dit niet vermeld en ook geen kleine lettertjes. Na een klacht bij Mitra NL heb ik geen reactie meer gehad. Er zijn genoeg slijters die wel graag wat willen verkopen, dus ga je daar naar toe.
[quote=costnix schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:00]@saint U voelde zich besodeMITRAad :-)
Ha, ha, goed gevonden. Ik baal het meest van de benadering door het personeel. Je staat in een volle winkel en moet gaan discuseren met een verkoper over de voorwaarden die niet in de advertentie staan. Als dan ook de overkoepelende organisatie te beroerd is om te reageren op een mailtje, ben ik er klaar mee.
Organisatie van Slijtersbon houdt voor het inleveren (maar ook voor het bestellen) van de slijtersbon door de winkelier kosten in. Die zijn de laatste tijd ontzettend gestegen. Daarom loont het bijna niet meer voor de winkelier om de bonnen in te nemen en zijn er steeds minder die het doen!
Je zou kunnen denken dat aan die Nationale Slijtersbon toch een naar luchtje aan hangt. Waarom weigerde of weigert de bon te accepteren? Faillissement van de organisatie hangt boven het hoofd? Waarom is het dan per 1 juli jl. gestopt met de uitgifte? Werden de acceptanten slecht betaald en/of waren de administratiekosten te hoog voor acceptanten. Het is gissen naar het waarom.
[quote=eri schreef op zaterdag 26 jul 2014, 00:17]Organisatie van Slijtersbon houdt voor het inleveren (maar ook voor het bestellen) van de slijtersbon door de winkelier kosten in. Die zijn de laatste tijd ontzettend gestegen. Daarom loont het bijna niet meer voor de winkelier om de bonnen in te nemen en zijn er steeds minder die het doen!
Hier heb je je reden, als ik een slijter was zou ik ze dan ook niet meer aanemen.
Nationale slijtersbon: OPLICHTERS. Er zijn voor miljoenen euro's aan deze bon verkocht. Vervolgens wordt de stekker er vrij plotseling uit getrokken en krijgt iedereen slechts een paar maanden om de bon in te leveren. Nee: de bon kan niet worden opgestuurd naar een antwoordnummer. En nee: de bon wordt ook niet geruild tegen een andere bon. Je dient de bon op te sturen in een gefrankeerde envelop. Lijdzaam af te wachten of je ooit je geld retour krijgt. En mocht dat zo zijn: wordt er per bon 2,95 aan administratiekosten ingehouden. Vraag is: kan dat zomaar????? Lijkt mij een goed onderwerp voor Kassa TV
Ten eerste, zeg niet zo snel oplichters. Je hebt een paar maanden de tijs om zo een bon te besteden en dat kan je niet? Dan moet er een antwoordnummer komen want een postzegeltje is te duur? En ja, dat kan zomaar om je vraag te beantwoorden.
Persoonlijk gezien vind ik dat alle kadobonnen en kaarten afgeschaft zouden moeten worden. Geef elkaar gewoon euro s in een enveloppe.
Je kan dit doorsturen naar de redactie, , maar er zal niet 1 2 3 eentv uitzending van komen in mijn visie.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.