an
door anna123 Apr 5, 2006 om 19:07
Voeding & gezondheid

Natufit: ongevraagd afgeschreven

Vandaag is er 29,70 van mijn rekening afgeschreven door Natufit BV o.v.v. omega 3 en multivitaminen. Het gaat hier dus om een incasso, maar ik heb niets besteld, niets ontvangen en heb zelfs nog nooit van het bedrijf gehoord.


Hebben hier meer mensen ervaring mee en wat kan ik nu het beste doen?

1287 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

binkie
door binkie - Apr 5, 2006 om 19:15
28 Antwoorden / 12 Vragen
0

Meteen een storneringskaart invullen en het bedrag terug laten boeken.


 

hutch
door hutch - Apr 5, 2006 om 20:18
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Anna,


zoals reeds gezegd: storneren (heeft u 30 dagen de tijd voor, na afboeking).


Tevens voor alle zekerheid toch een zgn. "rode kaart" sturen naar Natufit (Postbus 5038, 2000 GA Haarlem), te verkrijgen bij uw bank.


Wordt er toch nog een keer afgeschreven door dit bedrijf, weer storneren en via de bank deze firma laten blokkeren.


Stel die firma ook eens de vraag, hoe dit mogelijk is, via: vragen (of 0900-6288348: 10 ct p/m).


Gr. Hutch

ja
door janneke1_1 - Apr 5, 2006 om 20:54
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Eerst kreeg ik een telefoontje van Natufit over hun spullen. Toen ging ik akkoord met afschrijving van 2,95 euro en kreeg ik een proefpakketje. In de bijgaande brief stond een proefperiode vermeldt en na die datum zou er dus 29,70 afgeschreven worden en kreeg ik voor 3 maanden viscapsulus en vitaminepillen. Als je niet snel reageert schrijven ze over 3 maanden weer af en krijg je weer spullen van hun. Je kunt naar hun site gaan en opzeggen en anders bellen. Dat is www.natufit.nl of 0900-6288348 van 09.00 tot 18.00 uur. Je kunt natuurlijk storneren maar ik zou toch even bellen of een rode kaart naar ze toesturen anders kom je niet van ze af. Succes

dustylief
door dustylief - Jul 3, 2007 om 15:41
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Op 1-6 2007 is er 2,90 en op2-7-2007 is er bij ons ook 29,70 ongevraagt afgeschreven.Ik heb direkt de postbank gebeld en deze hebben direkt natufit geblokkeerd(moet wel even in de gaten houden volgens de postbank)ook wordt  het bedrag van 29,70 terug gestort alleen die van 2,90 is te laat er staat namelijk 30 dagen voor om te blokeren.Vervolgens heb ik natufit zelf gebeld 08006288348(gratis) of 09006288348 en kreeg als antwoord dat er iets fout was gegaan met het regist.van de naam en rekening nummer ik zou in rotterdam wonen wat niet zo is.volgens hun zou de postbank dit moeten controleren,maar volgens de postbank moeten hun betalen voor het controleren van de juiste rekening bij de juiste naam.Daar schijnt een bepaald prog. voor te zijn.En natufit betaald dit niet dus behoren zij eigelijk zelf te conroleren of dit juist is.Nu vroeg ik aan natufit of ik alsnog die 2,90 terug kan krijgen maar dat kon dus alleen als ik mij liet registr.waardoor ik dus in hun systeem komt.Dit vind ik vreemd (postbank ook)en heb dit dus niet gedaan.Dus  het als er geld van je rekening wordt gehaald direkt je bank bellen en laten blokeren.


 


 

hutch
door hutch - Jul 4, 2007 om 09:05
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Dustylief,


een onterechte afboeking kan tot één jaar na afboeking terug gevorderd worden. Dit zal (in uw geval) de Postbank moeten doen. Maar die mogelijkheid bestaat wel terdege. Het is dus geen stornering...... maar een melding van een onterechte afboeking.


Gr. Hutch

dustylief
door dustylief - Jul 4, 2007 om 14:22
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hoi Dutch


Ik heb contact gezocht met natufit ,en als alles goed gaat krijg ik mijn €3,90 binnen 7 werkdagen terug. de €29,70 is al terug gehaald door de postbank.Natufit heeft mij verzekerd dat dit probleem wordt opgelost.Afwachten maar.


dustylief

na
door natufitnl - Jul 9, 2007 om 19:04
1 Antwoorden / 0 Vragen
0


Namens NatuFit wil ik hierbij graag een toelichting geven. Banken voeren een controle uit op de correctheid van de combinatie naam-plaats-rekeningnummer. Alleen banken kunnen deze controle uitvoeren omdat zij beschikken over de juiste gegevens. De controle wordt in een enkel geval niet foutloos uitgevoerd door de banken. In dat geval wordt in opdracht van NatuFit het afgeschreven bedrag teruggestort. Het blijkt dat de Postbank sinds kort, als enige, een andere methode hanteert, de Postbank controleert alleen nog steekproefsgewijs. NatuFit is in overleg met de Postbank over wat er gedaan kan worden, zodat er geen bedragen verkeerd worden afgeschreven en klanten geen hinder ondervinden. NatuFit garandeert dat de klant hier in ieder geval niet de dupe van wordt, een eventueel verkeerd afgeschreven bedrag wordt in opdracht van NatuFit altijd teruggestort. Voor vragen is NatuFit gratis bereikbaar op 0800-NATUFIT (0800-6288348), de openingstijden van de Servicedesk zijn op werkdagen van 8-20 uur en zaterdag van 10-16 uur.


 


Met vriendelijke groet,


Fabian Nijlant


Directeur NatuFit Nederland


dustylief
door dustylief - Jul 20, 2007 om 12:16
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zoals jullie weten had ook ik een probleem met natufit


Ik heb het bedrag van 29,70 via mijn bank terug gehaald.


En heb contact opgenomen met natufit.


Zij hebben mij(dat neem ik aan)uit het systeem gehaald.


En het bedrag van 3,90 is deze week terug gestort.


Dus bel ze op of mail ze.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer