peggybunnie
door peggybunnie Mar 14, 2005 om 19:15
Voeding & gezondheid

Niet tevreden over consultatiebureau, kan ik ergens anders terecht?

Toen mijn baby 2 weken oud was kwam de wijkverpleegster thuis langs. Toen kreeg ik het advies om geen rolletje meer in zijn rug te leggen daar dit de kans op wiegendood vergroten zou. Ik heb toen dus meteen het rolletje weg gelaten en na een week of 6 al aangegeven bij het consultatie bureau dat het hoofdje van mijn zoontje aan het afplatten was. Daar zeiden ze in eerste instantie dat dit nog bij zou trekken en mijn zorgen werden weggewuifd. Toen hij 3 maanden oud was moest ik dan toch maar bij een arts komen en die zei weer hetzelfde er was verder niets aan de hand want hij reageerde helemaal goed bij de test met het volgen en gebruiken van zijn hoofd spieren. Ik moest hem zo veel mogelijk op zijn zij leggen en strak instoppen en aanspreken op de kant die niet afgeplat was. Nou dat deden wij dus al heel de tijd. Nu ben ik afgelopen week (mijn zoontje is nu 4 maanden) weer naar het consultatie bureau gegaan en nu moet ik naar een kinderarts.

Daar wordt nu bepaald of mijn kindje voor helm therapie in aanmerking komt. Ik heb tegen de arts van het consultatiebureau al vanaf het begin mijn zorgen uitgesproken en werd niet serieus genomen. Ook heb ik om alternatieven gevraagd daar mijn zoontje een voorkeurshouding aan het ontwikkelen was en nu zegt ze dat ik een handdoek op moet rollen en in zijn rug moet leggen. Waarom moest dan dat rolletje van een luier uit zijn rug met 2 weken? In de verwijsbrief schrijft ze dat zijn motoriek inmiddels is hersteld. Ik kom er nu dus al 4 maanden en tegen mij is nooit verteld dat er iets mis zou zijn met zijn motoriek. Ook schrijft ze in die brief dat zijn voorhoofd scheef aan het groeien is en ook hier heeft ze niet met mij over gesproken. Ik vind dat als zij maar denkt dat er iets niet goed groeit bij mijn kind zij dit toch eerst met mij moet bespreken. Zouden ze soms subsidies krijgen bij een consultatiebureau omdat ze erover schrijft dat de simetrie in de motoriek inmiddels is verholpen. Mijn kind heeft totaal geen problemen gehad met zijn motoriek.

Mijn vertrouwen in het consultatiebureau is nu tot het nulpunt gedaald. In de wachtkamer zag ik nog 2 baby's die ook een afgeplat hoofd hadden. Kan ik ergens anders terecht voor de inentingen en de controle op mijn baby of ben ik afhankelijk van het consultatiebureau

12050 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peggybunny,

Om met je laatste vraag te beginnen. In principe is het mogelijk om inentingen via de arts te laten verlopen. Dit wordt echter niet of ten dele vergoed door het ziekenfonds. Wij hebben het zelf eens uitgezocht, ivm de "nieuwe" pokken injectie. Dit zou echter gigantisch veel geld gaan kosten, omdat het medicijn uit België moet komen en niet vergoed werd.

Consultatie bureaus moet je verder altijd met een korreltje zout nemen. De één geeft advies zus, de ander advies zo. Bedenk wel: het is jouw kind en alleen jij weet hoe het kind zich voelt en gedraagt. Jij bent de ultieme kenner van je kind en niet het consultatiebureau. Een scheefgroeiend hoofdje zal in de meeste gevallen weer nromaal recht groeien, mits er aan de voorkeurshouding gewerkt wordt. Dit kan bij speciale fysiotherapeuten, die gespecialiseerd zijn met kleine kinderen en baby's. Alhoewel het met de motoriek nu blijkbaar goed zit, raadpleeg je eigen huisarts hierover. Vraag hem evt om een verwijsbriefje voor fysio. Luister wel naar het consultatie bureau voor adviesen, maar indien je twijfelt: altijd huisarts.

Beperkt de bezoekjes aan het consultatiebureau tot injectie, lengte, gewicht metingen en raadpleeg voornamelijk je huisarts als je iets niet vertrouwd.

Brynnar

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brynnar,

Bedankt voor je reactie en ik ben al bij de huisarts geweest. Inderdaad alleen voor de inentingen ben ik afhankelijk van het consultatiebureau. Mijn huisarts heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar vertelde dat ik altijd langs kan komen en alleen zijn oordeel telt en waarde heeft. Ik ga voor het afplatten van zijn hoofdje naar de kinderarts en hoor daar dan wel wat ik kan doen. Natuurlijk vallen de artsen elkaar niet af. Ik vind alleen dat ze de adviezen die het consultatiebureau geeft wel bij mogen gaan stellen. Iedereen die ik in mijn omgeving ken die het afgelopen jaar een baby hebben gehad hebben een kind met een plat hoofdje.

De adviezen van het consultatiebureau zal ik dus zeker elke keer gaan checken bij mijn huisarts. Ik vind het alleen heel erg zielig voor mijn ventje dat hij nu waarschijnlijk een helmpje moet gaan dragen. Dit had niet gehoeven als ze mij vanaf het begin serieus hadden genomen. Het is mijn eerste kind en ik mag toch verwachten dat het vertrouwd is bij een consultatie arts? Door schade weet ik nu dat ik toch elke keer naar de huisarts moet.

Peggybunnie

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peggybunnie,

Leuke foto... :-)

Mijn dochter had ook een plat hoofd en ook hier werd gesproken over eventueel een helmpje. Zij had een duidelijke voorkeurshouding, hetgeen zich ook vertaalde naar sterkere spiertjes in de nek aan één kant, waardoor zij fysiotherapie kreeg al vanaf 5 maanden oud. Je kind krijgt dan speciale oefeningetjes, die je enkele minuten met hem kan doen om de spiertjes aan te sterken aan de andere kant. Dit hielp enorm en de voorkeurshouding is nu zo goed als weg (na 3-4 maanden.

Een helmpje zal alleen in uitzonderlijke gevallen toegepast worden. Veel kinderen hebben een enigszins afgeplat hoofdje, maar dit trekt meestal weer bij. Sowieso zijn baby botten nog zeer flexibel en groeien weer in de juiste vorm, zodra de voorkeurshouding opgelost is. Zolang ook nog de fontanellen niet zijn dichtgegroeid, kan dit ook nog recht groeien. Het is evengoed mogelijk dat er een kleine scheefstand blijft, maar dit is niet zichtbaar onder het haar. Kijkt u eens goed naar kale mannen en u zult de meest vreemde vormen aantreffen :-)

Veel plezier met de kleine.

Brynnar

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er misschien een mogelijkheid naar een ander consultatiebureau te gaan?

Ik had de mogelijkheid te kiezen uit twee bureau's, maar dat was door andere omstandigheden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 07:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anna,

Nee het was niet mogelijk om te kiezen daar het werkt op de postcode waar je woont bij welk consultatiebureau je terecht komt. Echter hier in de streek is de arts die ik heb bij het consultatiebureau bij de meeste bureaus 1 dag aanwezig dus zou ik ook dezelfde arts krijgen.

Ik ga dus gewoon elke keer als ik daar een advies krijg of als ik vragen heb gewoon naar mijn huisarts toe. Bezoek het consultatiebureau alleen maar voor mijn zoontje zijn inentingen.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2005 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb soortgelijke ervaringen met mijn zoon, die inmiddels een gezonde knul van bijna 8 jaar is geworden. In mijn geval betrof het een baby met koemelkallergie. Met zo'n 6 maanden kreeg hij o.a. een longontsteking waardoor we met hem bij een kinderarts in Deventer terecht kwamen.

Ik vertelde haar mijn verhaal over het consultatieburo en zij zei me, dat ik wat betreft de inentingen afhankelijk was van het consultatieburo, maar dat ik voor de reguliere controles eventueel ook bij de huisarts terecht kon. Zij bood me ook aan deze controles uit te kunnen en willen voeren. Hierdoor bleef Randy onder haar controle staan en voelde ik me minder afhankelijk van het consultatieburo.

Dit alles heeft veel rust gegeven binnen ons gezin en ik kan het iedereen aanraden.

Voordat je echter deze stap neemt, is het wel belangrijk dit te overleggen met je huisarts. Tenminste, als je hem/haar wel vertrouwt.

Sterkte met de kleine en geniet ervan. De babyperiode is al zo kort.

Groetjes, mmch2005.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2005 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mmgh2005,

Inmiddels ben ik met Carlos al naar een kinderarts in het ziekenhuis geweest. Deze vertelde mij dat hij al meer baby's had gezien met dezelfde klacht. Het consultatiebureau wacht volgens hem een maand of 2 langer om te zien of het niet vanzelf bij trekt. Hij acht die kans heel erg klein en heeft me nu naar een collega van hem in een ander ziekenhuis verwezen die er als specialisme kinder schedeltjes bij heeft. Kom ik dus meteen in de goede handen terecht.

Ook neem ik de adviezen van het consultatiebureau niet meer als heilig en ga na een advies van hun dan ook zeker naar mijn huisarts toe. Deze heeft al gezegd dat het consultatiebureau van alles kan adviseren maar dat zijn oordeel het enige oordeel is wat telt.

Het enige wat ik nu erg jammer vind aan dit verhaal is dat Carlos waarschijnlijk een helmpje op moet nu. Het zal een hele aanpassing zijn voor een manneke dat nu al 5 maanden is. Maar ja, alles komt gelukkig nog goed.

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Idd neem het advies van een cb niet als heilig. Het zijn richtlijnen. JIj kent je kind het beste en zult daarom altijd verder moeten blijven kijken dat de adviezen die een cb geeft. Het consulteren van de huisarts voor een second opinion lijkt mij altijd een goede optie.

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud dr...... ach, laat ook maar....

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

 @ brynnar - er is iemand met archeologische inslag bezig

oude draadje op te graven - E

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Peggy!

Het consultatieburo is een instantie die niet verplicht is, al vinden ze zich daar vaak zelf zo geweldig dat ze doen alsof je de slechtste moeder ter wereld bent als je niet gaat (geloof me, ik heb bij al mijn drie kindjes die ervaring gehad; ik ben zelf medicus en als je dan soms die pasbeginnende cb artsen (of net afgestudeerde hbo-vers die denken dat alles in de boeken stond die ze hebben gelezen) met je kind ziet kloten, da's vreselijk!) De goede buro's niet te na gesproken hoor! Maar uit eigen ervaring weet ik, dat je bij twijfel beter naar je eigen huisarts kan gaan; die is meestal niet zo bevooroordeeld en wacht als het goed is niet zolang af(vindt men jou ook zo'n "overbezorgde moeder"? Het is toch jouw kind? De kinderartsen waar ik mee samenwerk zeggen altijd: wat moeder zegt is waar, totdat het tegendeel bewezen is, maar daar zijn de meeste consultatieburo's niet zo van op de hoogte! Ik vind ze nogal laks, moet ik je zeggen). Ook jouw huisarts mag je kindje gewoon enten, ik weet alleen niet hoe het dan met de vergoeding zit, maar dat moet hij/ zij wel weten.

Laat je niet op je kop zitten als het cb gaat steigeren omdat je aangeeft dat je van hun diensten geen gebruik wilt maken, je hebt alle recht van de wereld (vrije keus, staat in de wet) om gewoon naar je eigen arts te gaan.

Succes ermee!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

(nogmaals) oud draadje

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vroedvouw,

Inmiddels heeft Carlos zijn helm (is het geen blitse?) al een maand op en het gaat hartstikke goed. Waar ik bang was dat het tevreden, vrolijke mannetje zou verdwijnen is hij mijn grote held. Hij moet hem 2a' 3 maanden 23 uur op en dan alleen de nachten nog. In totaal een half jaar.

Bij het consultatie bureau heb ik heel duidelijk gemaakt dat ik alleen voor de inentingen kom en verder niets. De orthopeed die Carlos gezien heeft had echt wel goed naar mij geluisterd en haar bevindingen niet doorgestuurd naar het consultatie bureau.

De wijkverpleegster die de inentingen doet nam me de afgelopen keer heel erg serieus en alhoewel ze het niet met zoveel woorden zei kon ik toch goed merken dat ze me groot gelijk gaf met mijn instelling.

Alles gaat op het moment dus heel erg goed en geen enkele cb arts die mij nog van mijn padje brengt.

Groetjes, Peggy

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet zowiezo kunnen wisselen van bureau, heb ik vanwege logistieke problemen (parkeren zonder te moeten betalen) gedaan en dat vond men eerst raar, maar t kan wel hoor!

Gewoon doen dus. En over dat afplatten...ook mijn kinderen (nu 2 en 5) hebben al na 10 dagen geen rolletje meer in de rug gehad...misschien is je kindje 1 van de minder beweeglijke? Die van mij kregen beiden wel dat kale plekkie op hun koppies, maar geen afplatting. Misschien toch meer aan de hand? als t voor je gevoel niet goed zit, is t vaak zo, men zegt dat moeder's intuïtie vaak klopt al zeggen artsen in 1e instantie van niet. Vooral zo'n bureau...pffft, wat weten die nou helemaal? Vraag je huisarts anders om n doorverwijzing naar kinderarts??? Die van mij doet dit zonder problemen...

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud draadje

ve
door verwijderd - Aug 25, 2005 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peggybunnie,

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe komt het dat Carlos al omstreeks 14-03-05 met zijn kleurrijke foto met helm aan ons getoond werd, waarmee Brynnar de Almachtige U nog complimenteert op 15-03-05, terwijl Carlos volgens Uw antwoord aan de Vroedvrouw, deze pas omstreeks 18-06-05 aangemeten kreeg. Loopt de datering misschien niet helemaal synchroon met het verhaal. Zo las ik bijvoorbeeld dat U op dezelfde dag waarop Brynnar U adviseerde om Uw huisarts te consulteren, U dit intussen ook al gedaan had. Meestal kun je een nieuwe afspraak, zeker zonder hoge urgentie, op zijn vroegst pas voor de volgende dag maken. Is dat bij jullie anders?

Groetjes JB (oeps, dit is toch hoop ik niet een oud draadje, hé?)

ve
door verwijderd - Aug 25, 2005 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Circustijger J. Bosch :-),

Peggybunny heeft haar 'avatar' nadien gewijzigd in de foto van heur kleine aanwinst met helm en verschijnt daarmee automatisch ook bij de oudere berichten.

Brynnar Almighty

PS: Yep.... ouwe draad...... No offence en met alle respect voor je ongetwijfeld goede intenties, maar wellicht is het een idee om afgehandelde onderwerpen te laten rusten, aangezien vaak a) een reactie van de vragensteller onwaarschijnlijk is of b) een onderwerp zijn actualiteit heeft verloren.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Brynnar,

Dank je wel voor je antwoord, maar waarschijnlijk had je mij niet goed begrepen? Jij comlimenteerde al op 15-03 met de leuke foto, dus toen was deze er klaarblijkelijk al en dat vond ik vreemd. Ook de zeer snelle reactie dat er al een bezoek bij de huisarts was geweest komt mij een beetje vreemd over, maar jou niet, dus was ik erg benieuwd hoe dit dan kan, wellicht mis ik iets meer dan alleen maar gezond verstand.

Dat jij het niet erg op prijs stelt wanneer iemand pas later op een vraag kan reageren, had je al eens uitgelegd en dit maak je anderen ook geregeld duidelijk. Tja, jammer dan voor jou dat jij niet in de censuurcommissie plaats hebt mogen nemen. Je beklaagde je erover dat de redactie niet geregeld opschoonakties uitvoerde. Misschien komt dit omdat zij jouw standpunt niet delen? Leg het hen eens voor, zou ik zo zeggen, misschien helpt het.

Suucces en groetjes, JB

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jeroen,

Even ter informatie, Peggybunny had eerder een ook foto van haar kleine spruit geplaatst, toen nog zonder helm. Die plaatste ze op 15/3, waarna ik haar complimenteerde. Later (rond 18/7) heeft zij de foto aangepast naar de actuele situatie, waarbij haar zoontje dus helaas een helm aangemeten heeft gekregen. Deze conclusie had ze zelf ook al kunnen trekken.

Het tweede gedeelte va je reactie ga ik niet op in, om duidelijke redenen, die ik hier geen tweede maal ga uitleggen. Blijkbaar voel je jezelf verheven boven mij, dus om met God in discussie te gaan heeft geen zin.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jeroen,

Dit draadje is inmiddels al heel erg oud. Maar speciaal voor jou heb ik de foto even veranderd. Dan kun je zien dat ook bij mijn oude stukjes de foto veranderd. Misschien dat ik dan weer wat geloofwaardiger bij je overkom en dat je het snapt met de afbeeldingen.

Groetjes, Peggy

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peggybunny,

Leuk om weer wat van je te horen. Zie ik het goed? Is hij alweer van zijn helmpje af? Ik hoop dat het geholpen heeft en dat hij een goede toekomst tegemoet gaat met een mooi rond koppie :-)

Groetjes,

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey hallo Brynnar,

Nee Carlos is nog niet van zijn helmpje af. Ik zag dat de foto voor verwarring had gezorgd en dacht dan maar even een ander plaatje erop. Het gaat ontzettend goed met zijn bolletje en komt weer helemaal in model. Hij moet hem zo wie zo tot oktober nog hele dagen op en dan tot november alleen de nachten. Maar het gaat helemaal toppie met hem. Doet het erg goed en groeit als kool.

Groetjes terug, Peggybunnie

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peggy,

Blij om te horen dat alles goed gaat. Mijn dochter (inmiddels 14 mnd) had ook bijna een helm gekregen, maar gelukkig konden we de voorkeurshouding tot een minimum beperken. Uiteindelijk heeft ze een tijdje speciale fysiotherapie gehad omdat de voorkeurshouding zich manifesteerde in de nekspieren en de motoriek. Maar ik begrijp dat het niet altijd kan voorkomen. Je kunt moeilijk de hele nacht het hoofdje gaan zitten draaien.

Zolang je maar beseft dat het gelukkig van tijdelijke aard is en dat hij straks lekker rond kan stappen zonder helm, dan zit het wel goed. Ik begrijp dat hij inmiddels zo'n 9 maanden is? Gelukkig is hij nog te jong is om het te beseffen dat hij de helm moet dragen en is het voor de ouder(s) moeilijker te accepteren dan voor het kind. Zal wel psychisch zijn :-) Wij waren ook niet gelukkig, toen we te horen kregen dat onze dochter wellicht een helmpje moest en fysiotherapie moest volgen. Zelf vond ze fysio wel interessant en de oefeningetjes wel leuk, althans die indruk kregen we.

In elk geval, hoop ik dat het manneke vrolijk opgroeit. Geloof me, het wordt steeds leuker als hij groter wordt (en ook veel drukker.....)

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 26, 2005 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Brynnar,

Met Carlos gaat het allemaal hartstikke goed. Hij is nog niet van zijn helmpje af maar ik wou even duidelijk maken aan JeroenBosch dat alle foto's veranderen als je een nieuwe plaatst.

Zijn hoofdje is helemaal goed aan het groeien en hij moet hem nog tot oktober hele dagen op. Dan nog een maandje alleen de nachten. Tussen door gaan we nog een keer op controle bij de kinderarts in het ziekenhuis en zelf denk ik dat het zo goed gaat dat hij misschien zijn helm wel eerder alleen de nachten op mag gaan zetten.

Carlos groeit als kool en het is een heel vrolijk en tevreden kereltje met een mooi bolletje nu.

Groetjes, Peggybunnie

ve
door verwijderd - Aug 30, 2005 om 05:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge, jonge, wat een gezever!!!!

Twee personen die echt van wanten weten en toch elkaar zo in de haren willen zitten! Kunnen jullie nou niet gewoon vrede sluiten? JB heeft toch gelijk dat dit vreemd lijkt? Hij vraagt toch alleen maar hoe dit kan? Jouw antwoord is bevredigend, maar ik wist dit ook niet, maar wilde dezelfde vraag zelf niet eerder stellen. Maar wat is nou het probleem? Dat hij iets niet begrijpt en daar antwoord op vraagt, of dat jij hier weer een aanval in voelt en daarom moeilijk doet? Ik geloof dat ik denk, dat ik wel zeker weet, dat wanneer dit zo door gaat er hier een hetze ontstaat. Van beide zijden onbedoeld, maar dit esqualeerd op een compleet verkeerde wijze.

Ik adviseer beiden, werk samen en er ontstaat iets heel moois. Iets waar een ieder wat aan kan hebben. Doe dat niet en er ontstaat oorlog, waarbij deze site misschien wel wordt opgeblazen.

Dommeltje, maar ik ook, Semafoor

ve
door verwijderd - Aug 30, 2005 om 06:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peggybunnie,

Excuses wanneer je mijn vragen als compromitterend beschouwde. Dit was helemaal niet mijn opzet. (wel vind ik het schitterend dat je reageerde, dit ondersteund de stelling dat een ieder die een vraag stelt en / of antwoord geeft, van reacties hierop op de hoogte wordt gehouden, oud draadje of zo maakt de ontvanger zelf wel uit!)

Al vaker las ik vragen, waarbij ik uiteindelijk voor mijzelf vraagtekens zette. Wellicht omdat ik onvoldoende op de hoogte ben van de ‘gebruikelijke’ technieken. (sorry, maar ik kan niet helemaal meekomen, maar ik doe m’n best). Mijn manier van schrijven getuigt ervan dat mijn woordkeuze in het stellen van vragen, niet altijd erg gelukkig is. Nochtans bedoelde ik het zeker niet verkeerd, ik was alleen maar benieuwd hoe het verhaal in elkaar stak, sec!

Mijn vrouw en ik hebben uiteindelijk vier kinderen mogen hebben en verheugen ons nu in acht kleinkinderen. Twee van onze eigen kinderen vertoonden ook diezelfde verschijnselen, doch in weerwil van de adviezen van het bureau, hebben wij dat gedaan wat ons gezonde verstand ingaf. Natuurlijk luisterden we ook naar de raadgevingen van mijn moeder, die jarenlang kraamverpleegster is geweest. Dankzij of ondanks dit is het bij onze kinderen goed gekomen, gelukkig. Jaren later pas lazen we over deze problematiek en beseften toen wat er feitelijk allemaal verkeerd had kunnen gaan. Onze kinderen en wijzelf mogen ons gelukkig prijzen dat het allemaal toch nog zo goed is afgelopen.

Helaas heb ik echter sterk de indruk dat er soms vragen geponeerd worden op deze site om enige reacties los te weken. Jammer genoeg, en daar schaam ik me nu voor, kreeg ik de indruk dat dit er ook zo eentje was. Wil je me dit alstublieft vergeven?

Helaas heb ik de nieuwe foto (nog) niet kunnen zien op mijn site, maar ik weet zeker, aan de reactie van Bynnar te lezen, dat je zoon er geweldig uitziet.

Veel liefs voor jou en je zoon.

Hoi Bynnar, zoals Semafoor al zei, even goede vrienden?

Groetjes, JB

ve
door verwijderd - Sep 12, 2005 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik heb toen mijn zoontje geboren werd de tip van consulatie bureau gekregen dat een kleintje vooral graag naar het licht kijkt (bijvoorbeeld de slaapkamerraam of een lampje) en door het bedje steeds te verdraajen of hemzelf te zorgen dat hij geen voorkeurshouding ontwikkeld.

het zal wel verschillen per consulatie bureau.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2005 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

 Een collega van mij heeft hetzelfde probleem met het hoofdje van haar zoontje. Ook hij moest in eerste instantie een helmpje Zij loopt ook bij een fysio maar ook heeft ze een speciaal kussentje voor haar zoontje waar binnen een week al een met het oog waarneembaar resultaat mee is behaald. Dit kussentje heeft ze via haar fysio. Het gaat nu heel snel de goede kant op met hem. Misschien wist je dit al maar ik dacht ik mail het toch nog even. Heel veel sterkte met jouw kindje  vr. gr. San