adjepatatje
door adjepatatje Mar 4, 2004 om 16:37
Voeding & gezondheid

Oma's appeltaart

Ik zoek recepten van 'oma's appeltaart'. Ik weet dat veel mensen die een appeltaart bakken een eigen (geheim?) recept hebben. En die huisrecepten verzamel ik.

5966 5 Rapporteer

mi
door mimi_1 - Apr 16, 2004 om 12:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak altijd appeltaart met een pak van koopmans. Hele harde appels en hier voeg ik altijd zelf kaneel, citroensap en wat lavendel aan toe. Voor een hele appeltaart gebruik ik ongeveer vier toppen van lavendel waarvan ik de kleine bloemetjes eruit wrijf welke ik vervolgens wat kneus zodat de smaak goed vrijkomt. dit voeg je gewoon toe aan het mengsel van appels en rozijn ed. Het is de kunst om niet teveel lavendel toe te voegen want dan lijkt het of je badzout zit te eten. Ik hoop dat je het lekker vind

bo
door boulanger - Jun 9, 2004 om 17:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf haal behoorlijk wat recepten van een bakkersforum.

Je moet wel even jezelf aanmelden maar daarna kan je recepten oproepen, afdrukken en zelfs recepten laten toesturen. Kijk eens op http://www.bakkerswereld.org voor meer info.

Bakse!

jo
door joosjoos - Nov 8, 2004 om 20:10
14 Antwoorden / 3 Vragen

Dit recept kreeg ik van mijn moeder toen ik (inmiddels 8 jaar geleden) de deur uitging, wat zij weer van háár moeder kreeg (27 jaar geleden) dus toch echt een oma's recept: 250 gram meel, 175 gram boter, 175 gram suiker, 4 appels, kaneel (naar  behoefte) en 1 zakje vanillesuiker. Ik weet niet of dit hét recept is dat je zoekt, maar wij vinden het  heerlijk!! groetjes joosjoos

fl
door floork - Feb 21, 2005 om 13:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik ongeschilde appels en snijd ze in dunne plakjes. Door de schil krijgt de taart een "bite" en worden de appels een beetje roze, als de schil (deels) rood is.

Verder gebruik ik gewoon een pak uit de supermarkt

megaman
door megaman - Apr 23, 2005 om 01:11
17 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik echte Goudreinetten en het liefst Griekse rozijnen. Bak de schijfjes appel samen met de rozijnen en wat suiker ca. 5 minuten in een wok of braadpan (blijven omscheppen.) Het klinkt raar, maar het resultaat is ernaar.