ja
door janschotanus0 Jan 2, 2014 om 16:47
Voeding & gezondheid

Onbestelde medicatie krijgen

Medio augustus 2013 kreeg ik telefonisch aanbod om een proefpaket met vitamine preparaat af te nemen. Ik heb dit toen laten komen maar ben met dit pakketje gelijk naar mijn huisarts gegaan om met hem te overleggen of deze vitamine preparaat voor mij wel gezond zal zijn. De huisarts gaf aan dat het niet verstandig was om dit preparaat te gaan gebruiken. Ik heb toen direct het doosje retour gestuurd. Enkele weken hierna kreeg ik wederom zo'doosje met hetzelfde vitamine preparaat, ook deze heb ik retour gestuurd. Nu krijg ik herhaaldelijk nota's van de vitamine preparaten die ik tretour heb gezonden en ook is er een deurwaarder ingeschakeld. Mijn vraag is:"Kan een bedrijf (deurwaarder) eisen dat ik een brief van de huisarts opstuur zodat zij kunnen zien dat ik de waarheid spreek en wat moet ik met de rekeningen (aanmaningen) van de deurwaarder?" Hopende op een vlotte afwikkeling, groet ik U

783 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2014 om 17:07
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is, ik weet geen merk, maar een "gratis" proefpakje, met voorwaarden dat je moet melden binnen 7 dagen oid dat je niets meer wilt ontvangen. Althans zover ik het nu zie. Dàt is dus niet gedaan, dus loopt er een abonnement, dus moet u dit opzeggen, dus moet u betalen, en de kosten van de deurwaarder/incassoburo dus ook.

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2014 om 17:09
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Of uw doktersverklaring help kan ik nu nog niets op zeggen bij gebrek aan merk/bedrijf info.

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2014 om 17:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janschotanus0,

Je zit dus ongewild aan een abonnement vast.

Lees eens hier wat Consuwijzer hier over schrijft.

Gaat het om Eden Health? Of Dutch Pharma? Of .....?
Typ dat maar eens in in het zoekveld rechts bovenin.

Suc6

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2014 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vitamine preparaten vallen niet onder medicicatie.

Je zal wel te maken hebben met een incassobureau, da's heel wat anders dan een deurwaarder.

zwemmer
door zwemmer - Jan 2, 2014 om 21:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het gaat om een commerciële kwestie en daarom zal men niet zo erg in een brief van de huisarts geïnteresseerd zijn. Trouwens is het aan te bevelen om vöórdat je zoiets besteld met de huisarts te overleggen over het nut van deze vitamines. Ga niet op telefonische aanbiedingen in en al helemaal niet op een aanbod in de vorm van een proefpakket waar weer heel wat aan vast zit in de meeste gevallen.

Zwemmer

do
door dominic1950 - Jan 28, 2014 om 20:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

DUTCH PHARMA voedingssupplementen en CERTIN Incassobureau

Vandaag viel bij mij de laatste (2014, nr. 2, februari) uitgave van de “Consumentengids” op de deurmat.

Daarin staat op pagina 57 onder het kopje “ Het proefpakket had een ongewenste vervolgzending, wat nu ? “ goed nieuws te lezen over een vergelijkbare case van “negatieve optie”.

Hieruit blijkt dat men niet ( automatisch ) gebonden kan zijn ná een proefzending.

Het stukje tekst is te uitgebreid om hier over te gaan typen dus raad ik aan die bewuste gids ergens te gaan lezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2014 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dominic1950

Soortgelijke kwesties zijn hier al uitputtend behandeld. Toets in het zoekvak maar proefpakket of Dutch Pharma in.

pi
door pieterwolters - Jan 29, 2014 om 09:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En ook hier weer: ga nooit in op telefonische (of andere) aanbiedingen als je zelf niet het initiatief hebt genomen om iets aan te schaffen. En laat je niet verblinden door het woord "gratis". Gratis bestaat namelijk niet. Nooit.

ca
door carien12 - May 7, 2014 om 19:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

zelf had ik ook een proefpakketje van Eden Health gekocht keurig opgezonden en eenmalig 8,50 geïncasseerd. Bij dit proefpakketje zaten voorwaarden. Ik moest binnen drie weken van verdere opzending afzien. Dit heb ik gedaan via een Emailtje. Een maand later kreeg ik toch een zending van 3 maanden pillen. Deze heb ik teruggestuurd met een briefje erbij dat ik ze niet wilde hebben dat ik binnen een week ervan af had gezien, ook heb ik gevraagd of ze de incasso wilden stoppen.en het geld teruggehaald bij mijn bank. Weer 3 maanden later kreeg ik opnieuw een pakketje pillen en hadden ze een ander incassobureau de opdracht gegeven het geld er af te halen. Ook dit heb ik retourgezonden en het geld teruggehaald. Een week geleden werd er door dit incasso bureau weer 40 euro afgeschreven van mijn rekening. Ik heb dit geld weer teruggeboekt. Ik kreeg dit maal een telefoontje van buckaroo incasso zij legden uit dat ik moest betalen. Ik legde het verhaal uit en vroeg of ze direct wilden ophouden met ongevraagde incasso's en vertelde dat ik de vitaminenpillen niet wilde hebben. Ik luisterde volgens hen niet en zij hingen de haak op!
Ook vandaag hadden ze overnieuw de opdracht gegeven om 40 euro te incasseren. Ik heb het via mijn bank laten deblokkeren. Ik ga maar nog een keer een briefje sturen naar van eden Health en ook naar het incassobureau zelf. Ze krijgen van mij geen cent meer dat verzeker ik je. Ik zal deze vitaminenpillen nooit meer bestellen bij deze zaak als ik u was.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2014 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men moet ook geen proefpakketten bestellen.

boppe1943
door boppe1943 - May 7, 2014 om 20:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het toezenden van vervolgpakketten is volgens de wet niet zomaar toegestaan. Een consument moet er namelijk bij de aanvraag van het proefpakket (en dus voordat de overeenkomst online tot stand is gekomen) door de leverancier duidelijk op worden gewezen dat er sprake zal zijn van eventuele vervolgzendingen. De consument moet met deze vervolgzendingen ook daadwerkelijk akkoord gaan.

boppe1943
door boppe1943 - May 7, 2014 om 22:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het proefpakket is u toegestuurd na een telefonische aanbieding. Denk eens terug wat er toen is gezegd? Heeft men u verteld dat het om een levering van meerdere zendingen ging? Heeft u toen men u b.v. vroeg of u daarmee akkoord ging en/of e.e.a. u duidelijk is "ja" gezegd? Heeft u bij het proefpakket een brief of brochure ontvangen waarin werd uitgelegd hoe de betreffende firma te werk zou gaan, hoe u zich zou kunnen afmelden en binnen welke termijn? Dat is men namelijk verplicht. Deze firma's werken doorgaans met een zgn. voicelog en zodra een aspirant klant "ja" zegt zit die eraan vast.
U schrijft dat u gelijk met het eerste pakketje naar de huisarts bent gegaan en dat u na het bezoek het pakketje direct heeft geretourneerd. U heeft er dus geen gras over laten groeien. Heeft u er een brief bijgedaan met de mededeling dat u de koop wilt ontbinden en dat u geen prijs stelt op verdere zendingen? Dat u, wanneer u deze ontvangt, u ze niet zult betalen? Zo niet, doe dat dan alsnog. Kijk daarvoor op de link (Consuwijzer) die Edrick3 u in zijn eerste antwoord gegeven heeft.

macwouter
door macwouter - May 8, 2014 om 01:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat Janusvananus teveel vitaminepillen heeft geslikt want wij horen er niets meer van.

door 1953 - May 8, 2014 om 03:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 mei 2014, 19:43]Men moet ook geen proefpakketten bestellen.

TS deed toestemming destijds - januari 2014 - en liet het proefpakket toegestuurd.

Achteraf ging TS naar de huisarts of dit wel zo gezond was om deze preparaten te gebruiken.

TS had destijds het proefpakketje aangetekend o.v.v. 'annuleren proefpakketje' terug moeten zenden met daarbij dan vermeldt hebbende geen interesse in verdere toezendingen van enig(e) product(en) van ...