dr
door dribbel Jan 21, 2004 om 22:14
Voeding & gezondheid

Ongewenst post

Beste

Mijn moeder krijgt steeds ( maandenlang)pakketten van postina. Ze heeft hier nooit iets besteld en ook geen interesse.
Ze brengt het ongeopend terug naar het postkantoor wat haar veel energie kost vanwege haar gezondheid.
Ik heb al 3 keer een brief geschreven dat ze hier eens mee moeten ophouden maar het gaat steedsmeer door met sturen.
Wat kan ik hier aan doen dat het eens voorgoed stopt.
Het gaat om Mevr Spigt te Heemskerk.

m.vr.gr. Mevr. Ooijkaas

497 3 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:30
504 Antwoorden / 8 Vragen

Met ongewenste zendingen is er gelukkig een regel: niet op reageren en ook niet terugsturen. Postina heeft wel meer van dit soort geintjes. Ze sturen namelijk ook brieven met: u heeft een geldprijsgewonnen of een tv, reageer gelijk en u krijgt uw prijs. Met het reageren zit je er gelijk aanvast. Maar laat uw moeder geen energie meer verspillen aan postina, schrijf ook geen brieven meer. Zij sturen iets op wat niet is besteld, dus mag u het houden. zoek voor meer info op deze site (ongewenste post/pakket) of kijk even op www. consumentenbond.nl of www.trosradar.nl. Voor deze ongewenste post, geldt dezelfde regel als front international (de ongevraagde onderbroeken)

dr
door dribbel - Apr 16, 2004 om 12:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bese,
Ik Liep ook al met deze gedachten maar ik wist niet dat het ook zo wettelijk geregeld was.
Ik was bang dat ik rekeningen zou krijgen en dan had ik nog meer ellende.
Bedankt voor de tip

mandalagirl
door mandalagirl - Apr 16, 2004 om 12:30
10 Antwoorden / 10 Vragen

niet op reageren en niets terugsturen. Volgens de wet mag u ongevraagde postzendingen houden. Ze houden er dan vanzelf mee op. Eventueel kunt u op de tros radar site deze informatie ook vinden over ongevraagde toezendingen.
Succ6